nieuwstopic?!

rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 14.10.08
BVG: neuer Finanz-Vorstand
Der Aufsichtsrat der Berliner Verkehrsbetriebe (VG AöR) hat in seiner gestrigen Sitzung beschlossen, der Gewährträgerversammlung der BVG, Herrn Henrik Falk zur Bestellung als neuen Vorstand Finanzen vorzuschlagen.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... stand.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

B E L G I Ë
NMBS (B Holding / B Cargo)

Elektrische locomotieven
Op 23 september werd de eerste reeks 18 gepresenteerd op Innotrans in Berlijn. Opvallend genoeg draagt deze loc het nummer van de laatste: 1860. Welke marketinggenie heeft bedacht dat dat persé nodig was, mag het uw redacteur komen uitleggen.
Overigens lijkt de designafdeling van B Holding ook al (en opnieuw) behoorlijk de plank mis te slaan: door een buitengewoon
kinderlijke schildering heeft men de locs vermoedelijk op reeks 13 doen laten lijken, iets wat op zich al van weinig smaak
getuigt. Het stemt uw redacteur triest dat na een periode waarin de ‘new look’ er nog verzorgd uitzag men nu blijkbaar kiest voor ofwel zoveel mogelijk grijs met wat lukraak aangebrachte gekleurde lijntjes, of voor het aanhouden van de kleuren van de leasemaatschappij met alleen wat oversized nummers.
Het aanbrengen van automatische koppeling en/of MUX op de 27-ers lijkt op het moment al dan niet tijdelijk stopgezet.
De 2801-2803 gaan vanaf december eindelijk de pendeltrein tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen (Brecht) rijden. De voor B Cargo bedoelde 40 identieke Traxx-locomotieven zullen toch aansluitend worden genummerd: 2804-2843. De eerste acht locomotieven (Angel Trains-nummers 186 196 tot en met 186 203) zijn reeds afgeleverd in Antwerpen. Helaas zullen ook zij waarschijnlijk hun gifgroen-grijze kleurstelling behouden worden en alleen worden voorzien van de levensgrote nummers.
Vanaf december kent reeks 15 nog slechts één omloopdag: een loc rijdt de beroemde scholierentrein 7486 van Gouvy naar
Trois-Ponts, vervolgens leeg naar Liers en dan met trein 4017 terug naar Gouvy. De overige treinen zijn overgenomen door
AM’96.

Diesellocomotieven
De twee G2000-en die B Cargo huurt zijn voorzien van levensgrote nummers 5701 (ex 5001757) en 5702 (ex 5001758). Ze zijn bedoeld voor treinen naar Frankrijk en worden voor een periode van drie jaar ingezet vanuit Kortrijk. Ook zij blijven in de fabriekskleur rijden.
Van eind augustus tot begin oktober reed de Maxima van Voith proefritten op het Belgische net.
Na de 7382, 7391, 7394 en 7394 worden binnenkort de 7378 en 7387 aan Railfeeding geleverd (als RF 105 en 106). Momenteel worden ze in Antwerpen herschilderd. Ondertussen lijkt het einde voor de laatste 73-ers van B Cargo nabij. In december zou het zover moeten zijn, al is het nog niet direct duidelijk waar men de 77-ers vandaan gaat halen om ze te vervangen. De vier die zijn vrijgekomen nu de staaltreinen tussen Châtelet en Genk doorgaand elektrisch rijden zijn zeker niet afdoende. Ondertussen werden de laatste maanden de 7370, 7371, 7375, 7382 en 7394 geschrapt. De 7383 blijkt al een jaar geleden te zijn afgevoerd. De 7376 werd tijdelijk weer in dienst gesteld, evenals de 8228. De 8227, 8229, 8232, 8238, 8251, 8253, 8255 en 8271 werden daarentegen afgevoerd.

Treinstellen
De toestand van de CityRail-treinstellen tot september 2008:
nieuw oud
960 665 te Mechelen (sinds 3-2008)
961 666 nog niet naar Mechelen
962 667 nog niet naar Mechelen
963 668 te Mechelen (sinds 3-2008)
964 669 nog niet naar Mechelen
965 670 te Mechelen (sinds 7-2008)
966 671 in dienst
967 673 nog niet naar Mechelen
968 674 te Mechelen (sinds 4-2008)
969 675 nog niet naar Mechelen
970 676 nog niet naar Mechelen
971 677 te Mechelen (sinds 6-2008)
972 678 in dienst
973 679 in dienst
974 680 te Mechelen (sinds 2-2008)
975 681 in dienst
976 682 nog niet naar Mechelen
977 683 in dienst
978 707 in dienst
979 708 in dienst
980 710 nog niet naar Mechelen
981 711 in dienst
982 712 in dienst
983 713 in dienst
984 714 nog niet naar Mechelen
985 715 in dienst
986 717 in dienst
987 718 in dienst
988 719 nog niet naar Mechelen
989 720 in dienst
990 721 in dienst
991 722 nog niet naar Mechelen
992 723 in dienst
993 724 in dienst
994 725 in dienst
995 726 in dienst
996 727 in dienst
997 728 te Mechelen (sinds 7-2008)
998 729 in dienst
999 730 in dienst
Eurostar-treinstel 3101/3102 kwam op 17 juli eindelijk van zijn plek. Het stel stond al vijf jaar buiten dienst en haalde daardoor
zelfs de media. Het was het slachtoffer geworden van tegenvallende inkomsten bij Eurostar in die tijd, in combinatie met het
mislukken van enkele doorgaande verbindingen binnen Groot-Brittannië, waardoor er een surplus aan treinstellen was. In de
periode erna werd nieuwe indienststelling nooit overwogen omdat het als enige nooit gemoderniseerd was. Op 30 juli vertrok
het stel naar de nieuwe eigenaar in Engeland. Overigens heeft het Belgische stel al een keer eerder de media gehaald: in 2000
ontspoorde het stel op HSL nabij Arras (F).
bron: Het Openbaar Vervoer – Railnieuws, nummer 599, oktober 2008.
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door K V B »

rail s schreef: Op 23 september werd de eerste reeks 18 gepresenteerd op Innotrans in Berlijn. Opvallend genoeg draagt deze loc het nummer van de laatste: 1860. Welke marketinggenie heeft bedacht dat dat persé nodig was, mag het uw redacteur komen uitleggen.
Mischien wel omdat deze loc pas als laatste aan de NMBS geleverd gaat worden? Zou niet de eerste keer zijn dat het eerste exemplaar van een nieuwe reeks eerst nog een tijdje door de fabrikant voor van alles en nog wat (tests, demonstraties ed.) gebruikt wordt.
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

K V B schreef:
rail s schreef: Op 23 september werd de eerste reeks 18 gepresenteerd op Innotrans in Berlijn. Opvallend genoeg draagt deze loc het nummer van de laatste: 1860. Welke marketinggenie heeft bedacht dat dat persé nodig was, mag het uw redacteur komen uitleggen.
Mischien wel omdat deze loc pas als laatste aan de NMBS geleverd gaat worden? Zou niet de eerste keer zijn dat het eerste exemplaar van een nieuwe reeks eerst nog een tijdje door de fabrikant voor van alles en nog wat (tests, demonstraties ed.) gebruikt wordt.
Het is dan ook een Nederlands tijdschrift, als het u een troost mag wezen dit was de laatste editie! :( :( :(

Vom: 15.10.08
Bahnindustrie: Finanzkrise wirft nur "leichten Schatten"
Die Mitgliedsunternehmen des Verbandes der Bahnindustrie in Deutschland (VDB) haben im ersten Halbjahr 2008 einen Umsatz von 4,4 Mrd. EUR erzielt. Dies waren 2,3 % mehr als in den ersten sechs Monaten des vergangenen Jahres.

Diese Zahlen gab der Verband heute in Berlin bekannt. Die Exportquote erhöhte sich von 53 auf 57 %. "Wir sind optimistisch, auf das Ergebnis der letzten Jahres zu kommen", kommentierte VDB-Präsident Friedrich Smaxwil die Zahlen. "Die dunklen Wolken (der Finanzkrise) werfen auf unsere Branche nur einen leichten Schatten", stellte Smaxwil fest. 2007 hatten die VDB-Unternehmen 9,6 Mrd. Umsatz erzielt. Erfahrungsgemäß übertreffen die Umsätze des zweiten Halbjahres die des ersten. Während die Umsätze mit Fahrzeugen um etwa 3,2 % zulegten, stagnierten die Umsätze im Infrastrukturgeschäft. Smaxwil rief die Bundesregierung auf, mehr in Infrastruktur zu investieren. Geschehe dies nicht, "werden wir dahin kommen, dass wir nicht weiter wachsen können."
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Bangalore Metro programme gathers pace
15 Oct 2008
INDIA: With tendering well underway for the first phase of the Bangalore metro, Delhi Metro Rail Corp has been appointed as consultant for Phase II.

Phase I consists of two routes running north-south and east-west, intersecting at Majestic. The 33 km standard gauge line will have 35 stations. The 14·9 km north-south line will run from Yeshwanthpur to R V Road Terminal. The east-west line will be 18·1 km long, starting from Baiyappanahalli Terminal and finishing at Mysore Road. Whilst most will be elevated, the central sections of both lines will be underground.

For implementation purposes the elevated sections have been divided into four 'reaches'. R-1 covers the first 7 km from Baiyappanahalli Terminal to M G Road which is already under construction. R-2 covers the western part from City Railway Station to Mysore Road. R-3 is the northern section of the N-S corridor from Yeshwantpur to Swastik while R-4 is the southern extremity from K R Road to R V Road. The network is due to be completed in stages between March 2010 and December 2011.

Bangalore Metro Rail Corp has launched tenders for the construction of four elevated stations on R-1 and the depot and workshop at Baiyappanahalli. BMRC is currently evaluating offers to construct the viaducts on Reaches 2, 3 and 4.

A rolling stock supplier was due to be selected by the end of September. Alstom and the BEML consortium, which includes Mitsubishi and Rotem, have been shortlisted for a contract to supply around 120 cars, valued at Rs7bn. The air-conditioned trains, formed of three cars with a capacity of 1 000 passengers, will have a maximum speed of 80 km/h.

The five pre-qualified bidders for the signalling, train control and communications contract were named last month as: Bombardier Transportation and ST Electronics; Larsen & Toubro with Kyosan and Alcatel Shanghai Bell; Alstom with Thales and Sumitomo; Siemens; and Mitsubishi, GE and Hitachi. Bids are to be submitted by November 5.

The cost of the project, to be built on an Engineering Procurement & Construction basis, is around Rs64bn, with the governments of Gol and Karnataka each contributing 15%. Another 25% will come from subordinated debt and the remainder will be long-term debt.

DMRC is expected to submit a detailed project report for Phase II within eight months. The city's comprehensive transport plan, prepared by Rites, recommends the construction of two more corridors. The first would run for 36 km between Peripheral Ring Road and Yelahanka, intersecting with the E-W line at M G Road. The other would link Indiranagar and Whitefield. Extensions to both Phase I routes have also been recommended.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... _pace.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 15.10.08
Netzbeirat: Kollaps droht
Dem deutschen Schienennetz droht der Kollaps. Davor warnt der Netzbeirat der DB Netz AG heute in einer Presseinformation.

"Es stehen zu wenig Mittel für den Aus- und Neubau der Eisenbahninfrastruktur zur Verfügung", kritisiert Netzbeirat-Sprecher Dr. Wolf Gorka. Der Bund verteile die Mittel für den Schienenwegeausbau nicht nach den tatsächlichen verkehrlichen Bedürfnissen. Gorka: "Die einzelnen Projekte müssen nebeneinander gestellt und stärker nach ihrem verkehrlichen Nutzen bewertet werden."
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 15.10.08
Österreich: Neue ROLA-Verbindung Spacva - Wels
Am 13.10.2008 verließ der erste, mit 17 Lkw voll beladene ROLA-Zug der neuen ROLA-Verbindung Spacva - Wels den Beladungsort in Kroatien. Mit 808 km Transportentfernung ist die Strecke die längste ROLA-Verbindung Europas.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 15.10.08
Vossloh: Andree bis 2014
Der Aufsichtsrat der Vossloh AG hat Vorstandssprecher Werner Andree in seiner gestrigen Sitzung in Werdohl für weitere fünf Jahre bis August 2014 bestellt
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

The SNCF has just ordered 15 diesel mono-cab locomotives for its Infrastructure operations from Alstom Transport. The locomotives are a part of an amendment to the initial contract for 160 BB460000 locomotives for its Freight operations awarded to Alstom in July 2004. The amendment represents around €30 million.


The traction drive and electronic equipment will be produced at Alstom's Tarbes sites for the electric blocks and traction handles, Ornans for the traction motors and alternators, Villeurbanne for the electronic command and control system, and Saint-Ouen for the speed control system. These mono-cab locomotives will be assembled at the site of Alstom's partner, Vossloh España, in Valencia. Deliveries are scheduled to take place between May 2010 and July 2010, following on from the first 160 locomotives.

The 460,000 diesel locomotives, able to reach speeds of up to 100 km per hour, are distinguished by their range of applications: shunting, transport coverage and line. A part of Alstom's environmental protection strategy, they are outfitted with insulation systems for the cover caps and cab as well as a muffler to reduce noise generated by the train. Their diesel engine and electric traction drive also help to reduce energy consumption and emissions of exhaust fumes. In addition, driver comfort is improved thanks to a suspended and air-conditioned cab.

Representing some €4.3 billion annually, the locomotive market is one of the most segmented in the railway sector and includes locomotives with electric or diesel-electric engines dedicated to merchandise (freight) transport or passenger transport, and shunting locomotives. A long-time player in the market, in which it has an 8% share, Alstom Transport has the expertise and industrial clout required to offer operators a range of products and services perfectly adapted to their needs. One of Alstom's most recent contracts covered 31 electric locomotives for private operator Veolia Cargo. Alstom also began delivering the first units of the 180 electric Primas ordered by China's Ministry of Railways. The very first customer for the new generation of Primas was Morocco's Office National des Chemins de Fer (national railway office), which ordered 20 Prima electric locomotives from Alstom in November 2007. In the past ten years, Alstom has manufactured over 1,400 locomotives at its sites in Belfort, France.
bron: http://www.railcolor.be/international/v ... f=10&t=249

Vom: 15.10.08
Alstom liefert 15 Dieselloks an SNCF
Die französische Staatsbahn SNCF hat 15 Mittelführerstandsloks für ihre Infrastruktursparte bei Alstom Transport geordert. Der Auftragswert beträgt rund 30 Mio. EUR.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... _sncf.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 15.10.08
Citadis-Auslieferung an RATP fortgesetzt
Im Jahr 2000 hatte die RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) einen Vertrag über die Lieferung von 60 Citadis-Straßenbahnen für die Linie T2 in Paris unterzeichnet. Im April 2007 wurden 34 zusätzliche Fahrzeuge geordert, deren erstes Exemplar am 26. September übergeben wurde.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... setzt.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 15.10.08
Brandenburg: Bisher größte Ausschreibung auf den Weg gebracht
Die bisher größte Ausschreibung von Bahnstrecken in Berlin und Brandenburg ist jetzt in Abstimmung zwischen den Ländern Brandenburg, Berlin, Sachsen-Anhalt und Mecklenburg-Vorpommern auf den Weg gebracht worden.

16 Regionalexpress- und Regionalbahnstrecken, darunter auch die fahrgaststärkste Strecke RE 1 und fünf weitere RE-Linien gehen in einem Paket mit vier Losen in den Wettbewerb. Die entsprechende Bekanntmachung wird in wenigen Tagen im europäischen Amtsblatt veröffentlicht.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... racht.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 15.10.08
Thales nimmt das ESTW-Z Böblingen erfolgreich in Betrieb

Am 28. September 2008 hat Thales das Elektronische Stellwerk (ESTW) Böblingen für die 1. Baustufe der S-Bahnstrecke S60 Böblingen-Renningen erfolgreich in Betrieb genommen. Die moderne elektronische Stellwerkstechnik von Thales ersetzt nun die bisherige Relaistechnik SpDr L30 für den Sindelfinger Bahnhof.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... trieb.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 15.10.08
Rügensche BäderBahn (RüBB) übernimmt Lok 7 der MBB
Als ersten Neuzugang auf dem Triebfahrzeugsektor verzeichnet die Rügensche BäderBahn (RüBB) die Lok 7 der ehemaligen Mansfelder Bergwerksbahn.

Mit dem Neuzugang wird der Bestand betriebsfähiger Fahrzeuge des "Rasenden Rolands" erhöht und somit die Möglichkeit geschaffen, dass die "geborgten" Loks aus Sachsen wieder zurückgegeben werden konnten.

bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... r_mbb.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Vom: 16.10.08
Vossloh startet Aktienrückkaufprogramm

Der Vorstand der Vossloh AG hat heute beschlossen, bis zu 1.479.582 Aktien der Gesellschaft, das entspricht bis zu zehn Prozent des Grundkapitals, über die Börse zurückzukaufen.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... gramm.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Desiro design is evolving
16 Oct 2008
UK: Siemens rolled out the first of 37 Class 350/2 Desiro EMUs for train operator London Midland in a ceremony at the Wildenrath test centre in Germany on October 8.

The use of an existing design has allowed first unit to be completed within 15 months of the contract being signed with Porterbrook Leasing. London Midland aims to have 10 trains in service for the December timetable change, with the full fleet operational for June next year. Five units have already been assembled, and the first is expected to be delivered to Siemens' Northampton depot by the end of October.

Reflecting interest in controlling energy costs, four units will be fitted with energy meters.

Class 380 to follow
Following the London Midland vehicles through Siemens' Krefeld-Uerdingen plant will be the 38 Class 380 Desiro Express units to be delivered to First ScotRail from summer 2010.

These will have 23 m rather than 20 m bodies, and will be the recipient of the first phase of a two-part enhancement of the Desiro design, according to Ian Polson, Siemens Transportation Systems' General Manager, Rolling Stock Sales.

This will see alterations to 'everything above the floor', with the traction package and bogies generally left unchanged, although the Class 380 will benefit from a standard European braking system, rather than the bespoke UK equipment supplied thus far.

A significant change will be the use of 'fly by wire'. This uses coded digital signals to control equipment reduces the volume of cabling within a train when compared with hard-wired systems, giving a significant weight saving.

A 'flexible interior' package will save further weight; 2+2 seating is specified throughout, and there will be no first class.

Polson suggested that the original Desiro bogie had been a 'conservative' design because of a lack of experience of UK conditions, but now 'all our design engineers have been to the depots to see how the trains perform in real life', and this is expected to feed into the choice of the running gear under the second stage of the upgrade.

Other changes are the introduction of a new design of HVAC equipment from Faiveley, and a change of door supplier.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... lving.html
Plaats reactie