Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Oow! Inderdaad, dat is een mindere! Ik dacht ook dat CityNightLine goed bezig was. Verrassend en niet echt hoopgevend voor een nachttreintoekomst (en een eventuele CNL-verbinding opnieuw met ons land)
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Ik ben blij de nachttrein nog te hebben genomen...
Groetjes uit Berlijn
Groetjes uit Berlijn

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
wanneer is nu de laatste rit?
13/12 op 14/12
of 14/12 op 15/12
13/12 op 14/12
of 14/12 op 15/12

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
13/12 op 14/12 is volgens de boekingsmodule op www.nachtzugreise.de de laatste mogelijkheid.treinbruno schreef:wanneer is nu de laatste rit?

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Hallo,
Normaalgezien is de laatste rit op zaterdag avond, net als bij de EN Donauwalzer en bij de EN Jan Kiepura en de INT 499 enz enz.
En dat is inderdaad de nacht van 13 op 14/12...
Groeten,
Joris De Mol
Normaalgezien is de laatste rit op zaterdag avond, net als bij de EN Donauwalzer en bij de EN Jan Kiepura en de INT 499 enz enz.
En dat is inderdaad de nacht van 13 op 14/12...
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
ik ga me een symbolische interrailreservering van 4€ voor een zitplaats in de nachttrein kopen denk ik
zolang ze nog niet uitverkocht zijn

zolang ze nog niet uitverkocht zijn


Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Correctie: de laatste reismogelijkheid vanuit Brussel is vrijdag 12/12!FLV-FGSP schreef:13/12 op 14/12 is volgens de boekingsmodule op http://www.nachtzugreise.de de laatste mogelijkheid.treinbruno schreef:wanneer is nu de laatste rit?
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Hallo,
Intussen staat het uitgedunde CNL kaartje voor 2009 online.
http://www.bahn.de/nachtzugreise/view/m ... unt_09.pdf
De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.
*Zürich-Dresden en Basel-Prag: Deze vormen nu samen Zürich-Prag. Je bent echter wel sneller met de EN Wiener Walzer Zürich-Prag over Wien.
*De CNL treinen ex-UEx die enkel in het ski-seizoen reden, zijn allen afgeschaft.
En toen waren ze nog met 17...
Groeten,
Joris De Mol
Intussen staat het uitgedunde CNL kaartje voor 2009 online.
http://www.bahn.de/nachtzugreise/view/m ... unt_09.pdf
De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.
*Zürich-Dresden en Basel-Prag: Deze vormen nu samen Zürich-Prag. Je bent echter wel sneller met de EN Wiener Walzer Zürich-Prag over Wien.
*De CNL treinen ex-UEx die enkel in het ski-seizoen reden, zijn allen afgeschaft.
En toen waren ze nog met 17...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
De ICE's hebben nog nooit verplichte reservering gekend. De enige uitzondering zijn de weinige ICE-Sprinters.Joris schreef:De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.
Groetjes,
Rian
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Dit is wat ik las...rvdborgt schreef:De ICE's hebben nog nooit verplichte reservering gekend. De enige uitzondering zijn de weinige ICE-Sprinters.Joris schreef:De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.
Bron: http://www.bahn.de/nachtzugreise/view/r ... netz.shtmlNeue Streckenführung Hamburg - Paris
Reisende von Hamburg nach Paris können in Hannover in den City Night Line umsteigen. Für die Anreise bzw. zur Weiterfahrt nach/ab Hannover kann der ICE 887/ICE 988 genutzt werden. Für diesen Zug besteht Reservierungspflicht. Bei der Buchung der Fahrt von Hamburg nach Paris werden für den Zubringerzug ICE 887/ICE 988 keine weiteren Kosten erhoben.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
"diesen Zug" kan alleen maar op de CNL slaan. Volgens de DB-dienstregeling is er in de genoemde ICE's geen reserveringsplicht. Maar je kunt de aansluitende ICE's naar Hamburg wel gebruiken zonder meerkosten.Joris schreef:Dit is wat ik las...rvdborgt schreef:De ICE's hebben nog nooit verplichte reservering gekend. De enige uitzondering zijn de weinige ICE-Sprinters.Joris schreef:De lijnen die verdenen zijn:
*Hamburg-Paris: Alternatief: Neem de CNL Berlin-Paris tot/vanaf Hannover. Daar kan je overstappen op een ICE. Deze ICE rit is reserveringsplichtig, maar er worden geen extra kosten voor aangerekent voor deze ICE.Bron: http://www.bahn.de/nachtzugreise/view/r ... netz.shtmlNeue Streckenführung Hamburg - Paris
Reisende von Hamburg nach Paris können in Hannover in den City Night Line umsteigen. Für die Anreise bzw. zur Weiterfahrt nach/ab Hannover kann der ICE 887/ICE 988 genutzt werden. Für diesen Zug besteht Reservierungspflicht. Bei der Buchung der Fahrt von Hamburg nach Paris werden für den Zubringerzug ICE 887/ICE 988 keine weiteren Kosten erhoben.
Groetjes,
Rian
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Hallo,
Fijn dat de mensen van het Europees parlement weer eens aan hun eigen confort denken
.
Hoedanook, het zal weinig uithalen vrees ik...
En een ICE Brussel-Berlin, dat is nu ook niet waar ik op wacht...
Een CNL 242/243 Oostende-Berlin daarentegen...
Groeten,
Joris De Mol
Fijn dat de mensen van het Europees parlement weer eens aan hun eigen confort denken

Hoedanook, het zal weinig uithalen vrees ik...
En een ICE Brussel-Berlin, dat is nu ook niet waar ik op wacht...
Een CNL 242/243 Oostende-Berlin daarentegen...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Eigenlijk hebben de internationale treinen best nog veel succes heb ik de indruk. Daarstraks nam ik de EC Iris van Brussel-Noord naar Luxemburg en minstens de helft van de reizigers reed nog verder. De trein was trouwens ook voor 60% gevuld, dus er is toch wel redelijk wat animo denk ik zo...
Maar laten we eerst maar beginnen met Oostende - Keulen, die verbinding heeft volgens mij het meeste potentieel omdat daar ook veel nachttreinen vertrekken en de ICE/Thalyssen niet interessant genoeg zijn (na 19u ben je vanuit Brussel al een uur langer onderweg omdat er dan geen Thalys/ICE meer rijdt).
Maar laten we eerst maar beginnen met Oostende - Keulen, die verbinding heeft volgens mij het meeste potentieel omdat daar ook veel nachttreinen vertrekken en de ICE/Thalyssen niet interessant genoeg zijn (na 19u ben je vanuit Brussel al een uur langer onderweg omdat er dan geen Thalys/ICE meer rijdt).
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
En zeggen dat het DANKZIJ de EU is dat alle internationale treinen uitstervenJoris schreef:Hallo,
Fijn dat de mensen van het Europees parlement weer eens aan hun eigen confort denken.
Hoedanook, het zal weinig uithalen vrees ik...
En een ICE Brussel-Berlin, dat is nu ook niet waar ik op wacht...
Een CNL 242/243 Oostende-Berlin daarentegen...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Dankzij de EU? Toegegeven, de eisen die Europa hebben het internationaal vervoer vergemakkelijkt, maar de meeste internationale verbindingen waren er al aan vooraleer de EU zich begon te mengen, hoor. De animo bij de -nationale- maatschappijen was al een tijdje ver zoek. De Europese verplichtingen waren gewoon het excuus waarop ze zaten te wachten.
Ik zou overigens wel geïnteresseerd zijn in een ICE Brussel-Berlijn. Hoe fijn Aken en Keulen ook zijn, waarom moet ik er steeds overstappen als je gelijk waar in Duitsland moet zijn, behalve Frankfurt?
Ik zou overigens wel geïnteresseerd zijn in een ICE Brussel-Berlijn. Hoe fijn Aken en Keulen ook zijn, waarom moet ik er steeds overstappen als je gelijk waar in Duitsland moet zijn, behalve Frankfurt?