elektriciteitspanne antwerpen - mechelen
Re: elektriciteitspanne antwerpen - mechelen
@Adler: een dubbeldekker IC Brussel - Antwerpen
@Steven: zo had ik het idd nog niet bekeken
@Steven: zo had ik het idd nog niet bekeken
Ik zat er midden in. Op de IC richting Knokke en Blankenberge vertraagde de trein plots. Een beetje later werd er afgeroepen dat er een gestoorde overweg was. Vermoedelijke vertraging 5 à 10 minuten. We reden af en toe aan een zeer lage snelheid, dan stonden we weer stil. We kruisten enkele treinen die ook stil stonden in de file.Beesty schreef:In Maria-Aalter (L50a) zou er vandaag ook een fameus probleempje moeten geweest zijn.
Er waren treinen bij met zowat 43 minuten vertraging.
In de Noord werd uitgeroepen "wegens een kwaadwillige daad" .. das ook zeer verduidelijkend
Ondertussen begonnen ze al te spelen met de verlichting in de M6'en.
Een beetje later riep men af dat alle overwegen tot Brugge gestoord waren en dat ons machien (HLE 2756) geen goesting meer had, vertraging: onbepaalde duur. Toen gingen alle lichten uit, dan alles terug aan, nog eens halve verlichting (een discotheek was er niets bij, alleen de muziek ontbrak

de symptonen die je merkte zijn het typisch verschijnsel als de TB problemen heeft met zijn loc en waarschijnlijk verschillende herbewapeningen heeft moeten doen van de DUR en misschien zelfs een automatische afzondering heeft moeten verwezenlijken.
mss had de kuisvrouw een verkeerde pries uitgetrokkenAdler schreef:Ik zou toch wel eens willen weten wat die zogenaamde 'onbekende oorzaak' was.
Als de oorzaak inderdaad onbekend was, kon men het ook niet herstellen en zou er nu nog steeds geen stroom zijn.
Door dergelijke berichten de wereld in te sturen en geen informatie te geven, veroorzaak je alleen nog maar meer onbegrip.
Of heeft hier iemand een blunder begaan die niet mag geweten zijn ?

Ja misschien ofwel was de zekering gesprongen en heeft men een uur moeten zoeken om die te vindentomdg schreef:mss had de kuisvrouw een verkeerde pries uitgetrokkenAdler schreef:Ik zou toch wel eens willen weten wat die zogenaamde 'onbekende oorzaak' was.
Als de oorzaak inderdaad onbekend was, kon men het ook niet herstellen en zou er nu nog steeds geen stroom zijn.
Door dergelijke berichten de wereld in te sturen en geen informatie te geven, veroorzaak je alleen nog maar meer onbegrip.
Of heeft hier iemand een blunder begaan die niet mag geweten zijn ?

Geluid in de M6 is nochtans eerder regel dan uitzondering.Bert schreef:Ik zat er midden in. Op de IC richting Knokke en Blankenberge vertraagde de trein plots. Een beetje later werd er afgeroepen dat er een gestoorde overweg was. Vermoedelijke vertraging 5 à 10 minuten. We reden af en toe aan een zeer lage snelheid, dan stonden we weer stil. We kruisten enkele treinen die ook stil stonden in de file.Beesty schreef:In Maria-Aalter (L50a) zou er vandaag ook een fameus probleempje moeten geweest zijn.
In de Noord werd uitgeroepen "wegens een kwaadwillige daad" .. das ook zeer verduidelijkend
Een beetje later riep men af dat alle overwegen tot Brugge gestoord waren en dat ons machien (HLE 2756) geen goesting meer had, vertraging: onbepaalde duur. Toen gingen alle lichten uit, dan alles terug aan, nog eens halve verlichting (een discotheek was er niets bij, alleen de muziek ontbrak) Na nog een paar keer stil te staan en te rijden voor 200 m zijn we dan toch nog met een half uur vertraging in Brugge geraakt.
Krijg het op mijn heupen van dat klote alarm die alle 5 voeten 'zomaar' begint af te gaan

-
wat irritant is als er kinderen op de bovenstaande verdieping aan het rondlopen zijn als je beneden zit 

-
Ik heb vernomen dat er op 29/10 een koperdiefstal was in/rond het station van Beernem. Gevolg: gestoorde sk's en overwegen in groot alarm.Bert schreef:Ik zat er midden in. Op de IC richting Knokke en Blankenberge vertraagde de trein plots. Een beetje later werd er afgeroepen dat er een gestoorde overweg was. Vermoedelijke vertraging 5 à 10 minuten. We reden af en toe aan een zeer lage snelheid, dan stonden we weer stil. We kruisten enkele treinen die ook stil stonden in de file.Beesty schreef:In Maria-Aalter (L50a) zou er vandaag ook een fameus probleempje moeten geweest zijn.
Een beetje later riep men af dat alle overwegen tot Brugge gestoord waren en dat ons machien (HLE 2756) geen goesting meer had, vertraging: onbepaalde duur. Toen gingen alle lichten uit, dan alles terug aan, nog eens halve verlichting (een discotheek was er niets bij, alleen de muziek ontbrak) Na nog een paar keer stil te staan en te rijden voor 200 m zijn we dan toch nog met een half uur vertraging in Brugge geraakt.
Nu je het zegt, waar dient dat alarm voor?Beesty schreef:Geluid in de M6 is nochtans eerder regel dan uitzondering.Bert schreef:Ik zat er midden in. Op de IC richting Knokke en Blankenberge vertraagde de trein plots. Een beetje later werd er afgeroepen dat er een gestoorde overweg was. Vermoedelijke vertraging 5 à 10 minuten. We reden af en toe aan een zeer lage snelheid, dan stonden we weer stil. We kruisten enkele treinen die ook stil stonden in de file.Beesty schreef:In Maria-Aalter (L50a) zou er vandaag ook een fameus probleempje moeten geweest zijn.
Krijg het op mijn heupen van dat klote alarm die alle 5 voeten 'zomaar' begint af te gaan
Kan verschillende dingen zijn, iemand die de knop "hulp/assistance" ingedrukt heeft of de TB die de TBG oproept.
dat zijn twee verschillende dingen en klinken ook volledig anders. het alarm blijft klinkten tot de tbg het effectief uitzet in het bewuste rijtuig (hij kan het wel al tijdelijk uitschakelen vanuit een ander rijtuig)Dietrich schreef:Kan verschillende dingen zijn, iemand die de knop "hulp/assistance" ingedrukt heeft of de TB die de TBG oproept.
als de bestuurder de tbg nodig heeft zijn dit max 5 tonen na elkaar. enkel als de bestuurder de oproep herhaalt zal je dit nogmaals horen, maar weeral max 5 tonen.