Hallo,
The_gold schreef:Joris schreef:Hallo,
Het zijn natuurlijk wel schitterende locs, die zeer zeker niet zouden misstaan als eye cacher in het toekomstige spoorwegmuseum...
Groeten,
Joris De Mol
Voila, Zo denk ik er ook over.
Al vraag ik me af of ze van een schrootklare loc weer een nieuwe kunnen maken, Denk dat het niet zoveel zou inhouden. Nieuw lakje verf, Pantografen er weer op en de benummering.
Een slimmer idee zou zijn om terug de 1806 van in Raeren over te kopen, Die staat daar toch maar zijn lot af te wachten in weer en wind, en ziet er ondanks alles nog de beste van allemaal uit. ( buiten de 05 dan )
Voor een statisch monument in een museum zou dat niet echt nodig zijn dat daar veel interieur in zit... Maak gewoon dat de stuurpost er niet te geplunderd uitziet, als er dan mensen op de loc zouden kruipen...
Bovendien is er een intacte loc bewaard gebleven, en treinschakelingen met 18'ers kunnen zowiso niet, dus nog een 2de exemplaar met inhoud bewaren zou dus niet echt nodig zijn...
We kunnen niet alles oneindig bewaren, klopt, maar ik denk dat zo iets wel zou aanspreken, en als uithangbord zou kunnen dienen. Gewone mensen zien het verschil tussen een 22 en een 23 niet hoor, maar die 18... (Het is toch een van de weinige die m'n ouders herkennen

(die lange loc daar...)).
Groeten,
Joris De Mol