Treinbotsing in Diegem
Treinbotsing in Diegem
Bron: VRT
Treinen botsen op elkaar in station Diegem vr 14/11/08 06:48 -
In het station van Diegem zijn twee treinen op elkaar gebotst. Er zijn een tiental gewonden. Ze zouden er niet ernstig aan toe zijn.
Het gaat om een passagierstrein en een goederentrein. Meer details ontbreken voorlopig.
Treinen botsen op elkaar in station Diegem vr 14/11/08 06:48 -
In het station van Diegem zijn twee treinen op elkaar gebotst. Er zijn een tiental gewonden. Ze zouden er niet ernstig aan toe zijn.
Het gaat om een passagierstrein en een goederentrein. Meer details ontbreken voorlopig.
Re: Treinbotsing in Diegem
Op deredactie.be:
Een trein die van Zaventem naar Leuven rijdt, die passeert toch niet meer in Diegem??Volgens de eerste gegevens raakte één passagier lichtgewond. In de werktrein zouden vijf mensen lichtgewond zijn.
Het spoorverkeer tussen Leuven en Zaventem is gehinderd omdat er maar op één spoor kan worden gereden.
Zou gaan om een onderhoudstrein , heb gehoord motorwagen ES en ene passagierstrein
Update VRT:
Om 5.50 uur hebben een werftrein en een passagierstrein mekaar geraakt aan een wissel", vertelt burgemeester Jean-Pierre De Groef (SP.A) van Machelen.
"De treinen reden op twee verschillende sporen. Ze zijn dus niet tegen elkaar gereden, maar hebben mekaar geraakt aan een wissel", aldus De Groef.
Drie mensen in de passagierstrein raakten lichtgewond. In de werktrein vielen vier lichtgewonden. Drie van hen zijn weggebracht naar het ziekenhuis Saint-Luc in Sint-Lambrechts-Woluwe en vier anderen naar het ziekenhuis van Vilvoorde.
Het spoorverkeer tussen Leuven en Brussel is gehinderd omdat er maar op één spoor kan worden gereden.
Om 5.50 uur hebben een werftrein en een passagierstrein mekaar geraakt aan een wissel", vertelt burgemeester Jean-Pierre De Groef (SP.A) van Machelen.
"De treinen reden op twee verschillende sporen. Ze zijn dus niet tegen elkaar gereden, maar hebben mekaar geraakt aan een wissel", aldus De Groef.
Drie mensen in de passagierstrein raakten lichtgewond. In de werktrein vielen vier lichtgewonden. Drie van hen zijn weggebracht naar het ziekenhuis Saint-Luc in Sint-Lambrechts-Woluwe en vier anderen naar het ziekenhuis van Vilvoorde.
Het spoorverkeer tussen Leuven en Brussel is gehinderd omdat er maar op één spoor kan worden gereden.
haha net op de radio, een werktrein van de NMBS en dan gaan ze naar de reporter ter plaatse en die zegt een onderhoudstrein van Infrabel. Misschien moeten ze beter afspreken op de radio 

Hier vanop m'n werk kan ik het ongeval een beetje aanschouwen in de verte. Het betreft een klassiekje met een gele motorwagen die elkaar zijdelings geraakt hebben, net vóór het station kant Brussel.
Adler schreef:Update VRT:
... Ze zijn dus niet tegen elkaar gereden, maar hebben mekaar geraakt aan een wissel", aldus De Groef...
Hoe doe je dat ? elkaar raken maar toch er niet tegen rijden

tja die zotte pers he, waarschijnlijk bedoelen ze dat het ipv een frontale botsing een zijdelings aanrijding is.
"Door het ongeval is er nog altijd lichte hinder op de spoorlijn tussen Brussel Noord en Leuven. Ondertussen is er wel weer treinverkeer op beide sporen mogelijk. Volgens Infrabel zou de hinder tegen de middag moeten voorbij zijn." (Deredactie)
Toch wel leuk dat de pers niet eens kan afleiden dat daar 4 sporen liggen. En als ik zo naar de stand van het motorstel kijk ziet het er uit alsof die na Diegem naar het snelspoor werd gestuurd maar dat de werktrein te dicht bij de wissel stond op het traagspoor zodat ze mekaar dus raakten.
Toch wel leuk dat de pers niet eens kan afleiden dat daar 4 sporen liggen. En als ik zo naar de stand van het motorstel kijk ziet het er uit alsof die na Diegem naar het snelspoor werd gestuurd maar dat de werktrein te dicht bij de wissel stond op het traagspoor zodat ze mekaar dus raakten.
ksnap het niet goed, is die newlook dan tot stilstand gekomen op de wissel, zodoende dat de ES op die manier zijdelings tegen elkaar zijn gereden ofzo ??
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302 schreef:ksnap het niet goed, is die newlook dan tot stilstand gekomen op de wissel, zodoende dat de ES op die manier zijdelings tegen elkaar zijn gereden ofzo ??
greetz 2302
Op fotos en beelden kan je totaal ni uitmaken wei tegen wie gereden heeft, t'is dan ook beter om daar geen enkele speculatie over te maken. Als ge dat ziet zijn er al diverse scenario's mogelijk, dus niet speculeren

Volgens mij ging het om trein CR 3754
Die om 5u18 vertrekt te Brussel Zuid en in Leuven aankomt om 06u05
Deze trein wordt gereden door een Treinbestuurder van Schaarbeek en een Treinbegeleiding van Brussel zuid.
Hij is in botsing gekomen te Diegem omstreeks 05u37
Die om 5u18 vertrekt te Brussel Zuid en in Leuven aankomt om 06u05
Deze trein wordt gereden door een Treinbestuurder van Schaarbeek en een Treinbegeleiding van Brussel zuid.
Hij is in botsing gekomen te Diegem omstreeks 05u37
Ik heb nog even gekeken of er voorziene werken waren deze morgen of vannacht op L36N .
Het schijnt dat er werken zijn aan de perrons in Zaventem en Diegem , ofdat ze toch beperkt zijn kwa lengte die perrons.
Maar of dit er mee te maken heeft, weet ik niet!
Het schijnt dat er werken zijn aan de perrons in Zaventem en Diegem , ofdat ze toch beperkt zijn kwa lengte die perrons.
Maar of dit er mee te maken heeft, weet ik niet!
de trein E 3754 reed vanop L 36 ter hoogte van Y Diegem richting L 36N. De werktrein Z 91921 (dacht ik) was net het gesloten stopsein dat de vertakking kant Zaventem afdekt, voorbijgereden (vermoedelijk zonder toelating). Hierna is de werktrein van Infrabel met de reizigerstrein in botsing gekomen. Gevolgen: 1 spoor L 36 versperd, 1 spoor L 36N versperd. Alle treinen van reeksen 400, 500, 1500, 1700 en 2200 omgeleid via L27 L53 + P treinen 7305, 7306, 7308 en 7400 eveneens omgeleid L53 L27. Gevolg: 8 overwegen in groot alarm op L 53. Gevolg: 1109 minuten vertraging tussen Leuven en Y Weerde.
Ik zat op Blok 3 op de moment dat het gebeurde, net mijn collega van de nacht afgelost, ik kan het verzekeren, het was een soep.
Ik zat op Blok 3 op de moment dat het gebeurde, net mijn collega van de nacht afgelost, ik kan het verzekeren, het was een soep.