Tegenwoordig is het 1800V omdat 1500 niet voldoende is voor de treindichtheid, net zoals dat het in België zo'n beetje op 3300V zit. Dan kom je op ongeveer 2500A.HLE 1805 schreef:Nu, als wij een Nederlandse klasse 1600/1700/1800 loc veronderstellen, zou het tot 3066 ampères werkelijk nemen terwijl anzetting (4600 kW/1,5 = 3066), of er in dit geval een verschil is omdat deze locs thyristor controles hebben?
PS: Ik hoop u begrijpt wat ik bedoel; jammer genoeg is het Nederlands niet mijn moedertaal.
Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
in belgie kan dat tot 3600 V gaan hoor
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Mja, de offciële afwijking is +20% -10% geloof ik, maar 3300 wordt aangenomen voor zover ik weet.Steven schreef:in belgie kan dat tot 3600 V gaan hoor
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
deadlock schreef:Mja, de offciële afwijking is +20% -10% geloof ik, maar 3300 wordt aangenomen voor zover ik weet.Steven schreef:in belgie kan dat tot 3600 V gaan hoor
Denk ook da ni alle volt meters juist staan als ik zoveel zie. 3400 zie je wel eens, alles wat erboven gaat is vrij zeldzaam (op de meters gekeken dus he)
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Als ik zeg dat ik met die T18 2x 1200A kon trekken dan was dat zo!!dentheo schreef: Dat betwijfel ik , of hij moet "wreed" onefficient zijn .
3KV met 2400 A geeft 7,2 MW ongeveer het vermogen van een Thalys.... maar NIET van een 18 ...
Waar haal jij het lef hieraan te twijfelen, en mij zo als leugenaar te bestempelen!
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Er is een reuze verschil tussen ioets betxwijfelen en als leugenaar bestempelen....e49memling schreef:Als ik zeg dat ik met die T18 2x 1200A kon trekken dan was dat zo!!dentheo schreef: Dat betwijfel ik , of hij moet "wreed" onefficient zijn .
3KV met 2400 A geeft 7,2 MW ongeveer het vermogen van een Thalys.... maar NIET van een 18 ...
Waar haal jij het lef hieraan te twijfelen, en mij zo als leugenaar te bestempelen!
Waar ging die 7,2 MW naartoe, graag woordje uitleg....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
de motoren en voorschakelweerstanden 

Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Steven schreef:de motoren en voorschakelweerstanden
Hoe lang laat een DUR dubbel stroom door voor hij eruit klapt ?? Second of 10 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
dat hangt van zijn instelling af, een dur schakelt op twee manieren uit, directe uitschakeling en indirecte (hulpcontacten van verschillende systemen). de directe uitschakeling heeft te maken met de duurstroom, vroeger stond dit in de meeste locs aangeduid op een klein plaatje maar heden is daar niet veel meer van de vinden. IK vermoed dat je moet gaan zoeken op een 22 en 23 om zoiets nog te vinden.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Ken je maximale stroomsterkten van de JH-locomotieven?
Een T26 mag 2x 500A trekken in één-uurstroom geshunt (HKV) in de aanzetting kon je er nog een stuk boven.
T 16/T15 Ga je gemakkelijk tot meer dan 600A per tak.
Dus bereken maar een t26 met 1000A hoeveel KW aan 3300V en hoeveel het werkelijk vermogen van de HLE is.
In de aanzetteing, en daar had ik het over, kan je dus een stuk hoger gaan dan de nominale stroom.
T23 in SP kon je vroeger zonder problemen 450A per tak (dus 2x) aanhouden; bereken dan eens welk vermogen dat je uit de bovenleiding trok en vergelijk met het theoretisch vermogen van de HLE.
Bij proeven destijds met de T20 hebben ze stromen getrokken van meer dan 2400A, doe daar de treinverwarming nog bij en de hulpgroepen...
Ik weet dat de loc's nu minder hoog zijn afgesteld, maar de cijfers zijn juist
Men vraagt hier informatie uit de praktijk! Hier is ze! en praktijk heb ik, al van 1977 !!!
Een T26 mag 2x 500A trekken in één-uurstroom geshunt (HKV) in de aanzetting kon je er nog een stuk boven.
T 16/T15 Ga je gemakkelijk tot meer dan 600A per tak.
Dus bereken maar een t26 met 1000A hoeveel KW aan 3300V en hoeveel het werkelijk vermogen van de HLE is.
In de aanzetteing, en daar had ik het over, kan je dus een stuk hoger gaan dan de nominale stroom.
T23 in SP kon je vroeger zonder problemen 450A per tak (dus 2x) aanhouden; bereken dan eens welk vermogen dat je uit de bovenleiding trok en vergelijk met het theoretisch vermogen van de HLE.
Bij proeven destijds met de T20 hebben ze stromen getrokken van meer dan 2400A, doe daar de treinverwarming nog bij en de hulpgroepen...
Ik weet dat de loc's nu minder hoog zijn afgesteld, maar de cijfers zijn juist
Men vraagt hier informatie uit de praktijk! Hier is ze! en praktijk heb ik, al van 1977 !!!
Laatst gewijzigd door e49memling op 15 nov 2008, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Minuten, dit zijn stroomwaarden in de aanzetting.dentheo schreef: Hoe lang laat een DUR dubbel stroom door voor hij eruit klapt ?? Second of 10 ?
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Ik wist dat een lok een continu vermogen had en een uurvermogen ... nu dus nog een 10 minuten vermogen.e49memling schreef:Minuten, dit zijn stroomwaarden in de aanzetting.dentheo schreef: Hoe lang laat een DUR dubbel stroom door voor hij eruit klapt ?? Second of 10 ?
Enig idee van de verhoudingen ?
Ik dacht uurvermogen= +- 15% hoger dan continu, zou 10 min dan ongeveer dubbel zijn van continu ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
op L2 staat er ook meestal meer dan 26000 volt op de wasdraad 


- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Ik heb minuten (onbepaald) geschreven, geen 10 minuten.dentheo schreef: Ik wist dat een lok een continu vermogen had en een uurvermogen ... nu dus nog een 10 minuten vermogen.
T 51 had een plaatje met stroomwaarden: 1min zoveel A, 10 minuten zoveel A enz, de juist waarden kan Steven vermoedelijk geven.
Hoe lang duurt aanzetten? tot je de massa van de trein op snelheid hebt. Het aanzetten is maar een heel kort gedeelte van de treinrit, en dan zit je vaak een stuk boven het nominaal vermogen van de loc.
Is het bergop of bergaf, is het een reizigertrein of een goederentrein, is het een zware of een lichte....
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Maximale stroomsterkten van Belgische en Nederlandse e-locs
Ook van 54P77 ?e49memling schreef: Men vraagt hier informatie uit de praktijk! Hier is ze! en praktijk heb ik, al van 1977 !!!