Jeroen schreef:In Leuven waren er vanavond nog vertragingen (+ 0H20 à 0H30) op de IC A-verbindingen. Eerder op de avond waren er op L36 problemen met een beschadigde wissel te Nossegem op spoor A.
Ongeveer alle treinen tussen 21u00 en 22u00 in Leuven hadden vertragingen gaande van 5 tot 20 minuten, op de L naar Ottignies na. De sneeuw zorgde niet voor grote (abnormale) problemen, hopelijk voor de pendelaars morgenochtend ook niet.
Ik ben er geraakt, zonder noemenswaardige problemen. Zelfde vertraginkje als altijd (10 minuutjes). Wel opvallend: op nogal wat perrons lag nog redelijk wat sneeuwsmurrie. Die was aan 't smelten, dat wel, maar het was toch opletten geblazen.
Mijn piekuurtrein (lijn 26) vertrok netjes op tijd uit Mechelen, tot Vilvoorde volgens het boekje, dan regelmatig vertragen en zelfs stoppen buiten haltes; zodat we met enkele minuten vertraging in Merode aankwamen. 'k Had erger gevreesd!
Wat kan de oorzaak zijn van dat vertragen en stoppen? Trein voor ons met vertraging?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers schreef:Mijn piekuurtrein (lijn 26) vertrok netjes op tijd uit Mechelen, tot Vilvoorde volgens het boekje, dan regelmatig vertragen en zelfs stoppen buiten haltes; zodat we met enkele minuten vertraging in Merode aankwamen. 'k Had erger gevreesd!
Wat kan de oorzaak zijn van dat vertragen en stoppen? Trein voor ons met vertraging?
treinbruno schreef:
eerst op de R4 een gemiddelde snelheid van 3kmh, en op de E17 dan een gem snelheid van 50kmh
kunnen die domme strooidiensten nu echt niet strooien ofzo
[[ off-topic ]]
Dat die stomme mensen eens leren met een auto rijden ja! Het strooien is nergens voor nodig op vlak terrein, het mag van mij gerust worden afgeschaft (behalve op lastige plaatsen zoals hellingen); dan zullen de prullechauffeurs misschien binnenblijven! Vanmorgen nog staan klappen met een collega, goed wetende dat zijn wagen totaal niet uitgerust was voor dit weer was hij toch maar gaan rijden gisteren, haha hij geraakte met zijn achteraandrijving niet uit de goot voor zijn deur!
[[ terug on-topic ]]
Ere wie ere toekomt: onze nmbs heeft behoorlijk normaal gereden, zowel vanochtend als vanavond. Allez, voor mij toch minstens...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
sorry hoor, maar ik was naar een geboortefeestje in gent
s'middags was het totaal niet aan het sneeuwen, en toen we daar waren begon het plots supererg te sneeuwen...
en toen we teruggingen was het al direct superneige file
en gelukkig dat we met de auto waren, want bussen hebben we niet gezien hoor in de terugreis
jan_olieslagers schreef:
[[ terug on-topic ]]
Ere wie ere toekomt: onze nmbs heeft behoorlijk normaal gereden, zowel vanochtend als vanavond. Allez, voor mij toch minstens...
De trein die ik nam zat zelfs extra vol met mensne die het wachten op de bus beu waren. In Antwerpen leek alles redelijk normaal te rijden (op de benelux na dan, maar ja das ook normaal eigenlijk )
In Torhout was er dit weekend op zaterdagnacht een hoop uitgevallen, wat er voor zorgde dat ik midden in de nacht in een sneeuwballengevecht zat
Zondagnamiddag was het volle bak terug aan het sneeuwen gegaan, toch wel een goede 1,5 centimeter op een uur tijd.