verstrooide TBG / reiziger

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
HLE 2302

Re: verstrooide TBG / reiziger

Bericht door HLE 2302 »

dentheo schreef:
HLE 2302 schreef:

met andere woorden, in belgie openen deuren NOOIT automatisch, er moet altijd een bewerking gebeuren.

greetz 2302
verschil tussen "openen" en van het slot gaan ?
daarmee bedoel ik dus ontgrendelen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:iedereen zit hier maar op te bieden, niemand die de echte feiten ter harte neemt

stilstand ten velde aan een kruising om een andere trein door te laten
passagier die onrechtmatig gebruik maakt van een noodopening

al de rest maakt niets uit in dit verhaal aangezien het niets doet aan de feiten.

Bestuurder en begeleider hebben perfect contact met elkaar via de intercom, maar enkel als dit noodzakelijk is. Een bestuurder moet zo weinig mogelijk gestoord worden bij het uitvoeren van zijn taak, de seinen en de spoorlijn in het oog houden zijn de voornaamste taken bij het rijden van a naar b. Als je tegen elke onvoorziene daad van een passagier een tegenmaatregel moet hebben ga je overbeveiligen met alle gevolgen van dien. Dan zullen er meer treinen stilstaan dan dat er rijden.

Trouwens het systeem in NL loopt verre van perfect, daar kunnen zeker op gebied van treinverkeer nog veel zaken verbeteren. In eigen boezem kijken kan soms wonderen doen.
dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.

greetz 2302
treinbruno

Bericht door treinbruno »

het I6 rijtuig in de vauban/iris staat altijd op UIC :)
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:het I6 rijtuig in de vauban/iris staat altijd op UIC :)
dat kom je tegen op de pikuurtreinen met I10 rijtuigen, sommige tbg's zetten dat dan gewoon op UIC omdat ze dan de deuren niet meer moeten gaan lossen :P
ik dacht zelfs dat het verboden was UIC-modus te gebruiken in belgië, maar tzou kunnen dat ik dat gedroomt heb, maar toch heb ik dat eens gehoord

greetz 2302
dentheo

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef:
dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.

greetz 2302
"Kennen" alle buitenlandse rijtuigen B-modus ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.

greetz 2302
Dat mag en kan niet, vauban, iris en jean monet rijden in mix of compleet buitelandse samenstelling, die andere rijtuigen kennen dus niet eens die modus.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:
HLE 2302 schreef:dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.

greetz 2302
Dat mag en kan niet, vauban, iris en jean monet rijden in mix of compleet buitelandse samenstelling, die andere rijtuigen kennen dus niet eens die modus.
sorry, ik had me vergist met de pikuurtreinen, waar het soms ook gebeurd dat het op UIC wordt geschakeld, als het een internationaal rijtuig is natuurlijk hé

greetz 2302
treinbruno

Bericht door treinbruno »

HLE 2302 schreef:
Steven schreef:

greetz 2302
sorry, ik had me vergist met de pikuurtreinen, waar het soms ook gebeurd dat het op UIC wordt geschakeld, als het een internationaal rijtuig is natuurlijk hé

greetz 2302
kunnen ze het ook ineens op de ICa doen :roll:
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
HLE 2302 schreef:

greetz 2302
"Kennen" alle buitenlandse rijtuigen B-modus ???
neen, die buitelandse rijtuigen die toelating hebben op het infrabelnet kennen enkel de de verplichte UIC modus en niets anders. De B modus is enkel van toepassing op nmbs rijtuigen.
Plaats reactie