Modernisering M5
Re: Modernisering M5
dat ze niet over L2 mogen heeft verschillende redenen.
Niet geschikt voor 200
Het verkeerde sluiting/vergrendelingssysteem van de deuren (ze moeten de rijdruk kunnen weerstaan van een thalys die langskomt)
Trouwens als ik me niet vergis hebben alle dubbeldekkers die op HSL mogen rijden enkele deuren en geen dubbele deuren zoals de M6, enkele deuren = minder op en afstapcapaciteit.
Niet geschikt voor 200
Het verkeerde sluiting/vergrendelingssysteem van de deuren (ze moeten de rijdruk kunnen weerstaan van een thalys die langskomt)
Trouwens als ik me niet vergis hebben alle dubbeldekkers die op HSL mogen rijden enkele deuren en geen dubbele deuren zoals de M6, enkele deuren = minder op en afstapcapaciteit.
Re: Modernisering M5
Dat valt nog wel mee. Bij de IC2000 is de deur breed genoeg dat er twee personen tegelijkertijd kunnen instappen. Met twee deuren per kant betekent dit een grotere instapcapaciteit dan I11...Steven schreef: Trouwens als ik me niet vergis hebben alle dubbeldekkers die op HSL mogen rijden enkele deuren en geen dubbele deuren zoals de M6, enkele deuren = minder op en afstapcapaciteit.
Re: Modernisering M5
ja maar mogen die rijtuigen treinen kruisen die aan 300 rijden want dat is het type rijtuig dat je moet zoeken he. Het is dat wat ik dus bedoel, tot 200 km/u zijn de waarden anders. Maar op L2 rijden er ook treinen aan 300km/u dus moet het sluitsysteem van die deuren dat aankunnen, als je de deuren van die M6 beziet dan weet ge dat ge met dergelijke oppervlakte al eens in de problemen kan komen om die normen te halen.
Re: Modernisering M5
Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon
Re: Modernisering M5
is niet meer zo ongewoon sinds de nieuwe dienstregelingenwva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon
Re: Modernisering M5
Reden ze, of stonden ze ergens stil?wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon
Dit is nu net waar ik ze zou inzetten.
Re: Modernisering M5
Rijden, ja..... stilstaan, ook ja, want hij kwam aan in Berchem.Vank schreef:Reden ze, of stonden ze ergens stil?wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon
Dit is nu net waar ik ze zou inzetten.
Re: Modernisering M5
welke loc hing ervoor/achter?wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon
Re: Modernisering M5
je zal IR bedoeen, de IR Brussel Antwerpen, treinereeks 33xx is voorzien voor het grootste deel van de dag om met M5 te rijden.wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon
Deze treinen stoppen te Brussel zuid, centraal, noord, Vilvoorde, Mechelen, Nekkerspoel, Mortsel oude god, Berchem, antwerpen centraal.
Re: Modernisering M5
Steven schreef:je zal IR bedoeen, de IR Brussel Antwerpen, treinereeks 33xx is voorzien voor het grootste deel van de dag om met M5 te rijden.wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon
Deze treinen stoppen te Brussel zuid, centraal, noord, Vilvoorde, Mechelen, Nekkerspoel, Mortsel oude god, Berchem, antwerpen centraal.
welke 33xx'n worden gereden met M5?
overigens de P7906/8905 wordt sedert de nieuwe dienstregeling gereden met M4m ipv M5
Re: Modernisering M5
de bordeaux M5 stuurstand die voorheen op de terreinen van Bombardier stond, werd vorige week ofzo ergens verplaatst naar de bundels van Brugge.
Er zit wel een houten plaat in van de ramen .. zou ze kapot zijn?
Er zit wel een houten plaat in van de ramen .. zou ze kapot zijn?
Re: Modernisering M5
Op den IC-trein 2338 Kortrijk -Poperinge was er vandaag ook in één van de 1ste klasserijtuigen een raam beschadigd, de trein heeft een hele tijd stil gestaan in Brussel-Zuid voor het glas te verwijderen alsdus de treinbegleiders.. Rijtuig was uiteraard afgesloten voor de reizigers ..