Hogesnelheidstrein rijdt in op Duitse auto

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Jean

Hogesnelheidstrein rijdt in op Duitse auto

Bericht door Jean »

zo 16/04/06 - In Duitsland is een hogesnelheidstrein ingereden op een auto die op de sporen stond.


De dronken bestuurder en de passagiers waren net op tijd uit de auto gesleurd door mensen die vlakbij wonen.

Ze hadden gehoord dat iemand met een knal door de slagbomen was gereden en op de spoorweg stond.

Met een snelheid van 160 kilometer per uur ramde de trein de auto.

Het eerste rijtuig ontspoorde. Er raakte niemand gewond.


De schade van het ongeluk loopt op tot 2 miljoen euro.

[img]
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... and2_b.jpg[/img]




Bron : http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml


Video : http://video.vrtnieuws.net/nieuwsnet_ma ... 023-HB.wmv
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Volgens dit bericht (http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,15 ... 35,00.html) was enkel de dronken bestuurder in de auto en geen passagiers.
Er is daar ook sedert meer dan een jaar geen overweg (meer), enkel een afsluiting waardoor hij gereden is (zie je ook in het journaalfragment).
Pieter

Bericht door Pieter »

Dan hebben ze heel veel geluk gehad dat het geen 300/u was...
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Pieter schreef:Dan hebben ze heel veel geluk gehad dat het geen 300/u was...
Ik denk eerlijk gezegt dat er geen overwegen zijn op lijnen van meer als 160km/h om deze gevallen te voorkomen natuurlijk :lol: 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd op hsl lijnen mogen geen overwegen zijn :-) dus als je daar geraakt met uw auto heb ge al eerder zitten stunten :-)
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Maar er mogen vooral geen dronken bestuurders zijn......
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Net zoals je met een I11 tussen Oostende en Gent overwegen passeert tegen 160 km/u. Grellig en ik mag er niet aan denken dat je er daar één ramt tegen 160. Enkele weken terug een noodstop net voor Landegem gehad, van 160 naar nul in 25 sec. Vies. Je merkt aan he schudden, het lawaai, het "geschuur", de geur van verbrand rubber enz. zo merken dat iets niet normaal is. Een tel. met de bestuurder onmiddelijk na stilstand leverde een geruststellend bericht op. No harm done.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

verbrand rubber??? waar zou da zich bevinden?
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

De geur van... Zou dat niet van de remblokken of de magneetrem kunnen komen? In 1e klas ( waar ik was op het moment) rook ik niets, maar in een 2e klas rijtuig verder wel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de remschijven op een I11 worden heel warm maar da zijn kunststofschijven, zeker ni van rubber gemaakt :-) bij ne noodrem komt ook de magneetrem tussen, maar ik betwijfel of die ne geur geeft of er zou iets op spoor moeten liggen zoals een laagje olie of zo da warm wordt en dan geur afgeeft
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Nja, ik rook iets verbrand :wink: . Dat het geen rubber was, daar was ik wel achter omdat ik zelf niet zou weten wa rubber met een rem te maken zou kunnen hebben, maar het rook ongeveer hetzelfde als wat je soms ruikt bij een sprinter.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe da zijn wel degelijk de schijven dan :-)
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Tot 2 miljoen euro schade. Amai, die kerel komt nooit meer uit de schulden.

Eigen schuld, dikke bult?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Voor iets gelijkaardigs :roll:
't Was op een zaterdagmorgen en de eerste trein uit Poperinge is op dat autootje ingereden.

18.10.2002

IEPER - De correctionele rechtbank van Ieper veroordeelde X (45) uit Ieper tot in totaal 12 maanden cel met uitstel en een boete van samengeteld 3.000 euro, waarvan 1.000 euro met uitstel is. X veroorzaakte op 8 september vorig jaar een treinongeval in Vlamertinge (Ieper). Hij had dronken zijn wagen op de sporen achtergelaten.

X kampte met een drankverslaving en wilde die bewuste vrijdagavond een personeelsfeestje vermijden uit vrees er te veel te drinken. Vier maanden voordien had hij nog een zoveelste ongeval gehad met de wagen. Uiteindelijk belandde hij toch op café. Hij eindigde in dancing Bybastis en kwam er omstreeks 5.30 uur buiten met 15 tot 20 pilsjes op.

Dronken reed hij de spoorlijn op en kwam na ettelijke honderden meter tot stilstand. De arbeider poogde eerste nog de wagen weg te halen. Toen dat niet lukte, stapte hij de enkele kilometers naar huis en ging slapen.

,,Ik kon niet meer. De drank zorgde voor diverse black-outs'', vertelde X enkele weken geleden na de behandeling van zijn zaak.

Toen de agenten 's morgens aan zijn deur stonden, wilde de man zijn slaapkamerdeur eerst niet openen. Pas na bemiddeling van zijn vrouw deed hij open. ,,Ik heb een stommiteit begaan'', was zijn eerste reactie volgens de openbaar aanklager. Om de schulden te betalen, klust de man voortaan bij. Na het ongeval heeft X ook de drank afgezworen.

De rechtbank legde X 9 maanden cel met uitstel op voor het onopzettelijk veroorzaken van het ongeval. De maand voorhechtenis is wel effectief. Voor het dronken sturen en de openbare dronkenschap kreeg hij 3 maanden cel met uitstel. Hij mag ook 10 maanden lang geen personenwagen besturen. Het ongeval kostte de NMBS 250.000 euro, wat de verzekeringsmaatschappij al vergoedde. (JF)

Bron: http://www.westhoek.be/info/ned/pers/de ... ersID=2519
Plaats reactie