nighttrain schreef:
Constructief antwoord: Het sperren van het verkeer is geen probleem, enkel het VEILIG laten uitstappen of overstappen van de reizigers is een probleem.
gegeven: trein staat op een spoor . spoor ligt op een bed van ballast.
De hoogte gemeten tussen het niveau van de rand van de ballast(inplanting v/d bovenleiding) tot de onderste trede is gemakkelijk 1.8M. Als de trein in een bocht staat is het nog hoger langs buitenkant bochtHoe ga je iemand VEILIG daaraf laten afstappen? Jong, oud ,kind,minder valide,bagage ,rokje ,broek enz.....
Daarom dat als de trein nog in staat is om te bewegen er altijd eerst gekeken moet worden of hij niet gewoon weggesleept kan worden.
Onlangs heb ik in Frankrijk in een trein gezeten die op de vrije baan was komen stil te staan. We kregen van de conducteur informatie over wat er aan de hand was, en werden uitgenodigt allemaal tezamen in het eerste rijtuig te gaan zitten zodat hij ons beter op de hoogte kon houden. (de trein was niet bepaald vol, ik was de einige reiziger

Uiteindelijk werden we na ongeveer een half uur weggesleept door de loc van de trein die achter ons zat. Die liet gewoon even zijn wagons (het was een goederentrein) achter in het station waar we zelf net uit vertrokken waren, haakte aan de staart van de gestrande trein vast en sleepte ons terug naar het station. Daarna pikte hij zijn sleep weer op en ging verder.
Nu, als er inderdaad ook met de bovenleiding wat mis was, dan heb je om de trein weg te slepen een diesel nodig. Vertel me nu echter niet dat er nergens in de buurt van Antwerpen ergens een diesel was met al warme motor en een machinist op de bok...