Weer benelux in panne

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nekvin

Weer benelux in panne

Bericht door Nekvin »

Ongeveer om 11.15u valt Benelux 9224 net voor het perron in Mechelen-Nekkerspoel in panne. Dit keer is het te wijten aan een defect aan de pantograaf. Om 11.55u staat er een hulplok klaar om de trein te evacueren. Omstreeks 12.45u zal de trein Mechelen kunnen binnen rijden.
Dit probleem is toch veel sneller opgelost dan dat van vorig weekend.
Nog iemand commentaar op de traagheid van de spoorwegen?...
OMC

Re: Weer benelux in panne

Bericht door OMC »

Het begint stilaan en vast stramien te worden bij het spporverkeer :?

Maar op de laatste zin in de vorige post: Touché ..
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Tsja, 't moet ook niet iedere keer zo erg worden... Deze reactietijd lijkt al veel aanvaardbaarder inderdaad. Vermits de bovenleiding intact bleef was er vermoedelijk meer keuze van tractiemateriaal?

Werden de reizigers min of meer op de hoogte gehouden?

Enne, 't is al al meer gezegd dat die Benelux'en toch wel dikwijls problemen hebben. Wat schort daar toch aan?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

jan_olieslagers schreef:Tsja, 't moet ook niet iedere keer zo erg worden... Deze reactietijd lijkt al veel aanvaardbaarder inderdaad. Vermits de bovenleiding intact bleef was er vermoedelijk meer keuze van tractiemateriaal?

Werden de reizigers min of meer op de hoogte gehouden?

Enne, 't is al al meer gezegd dat die Benelux'en toch wel dikwijls problemen hebben. Wat schort daar toch aan?
ik zal u direct weten te vertellen welke lok het is...
Presario

Bericht door Presario »

Ik hoop dat de pannes van de afgelopen dagen allemaal met de type 11 locs waren hoor! Anders heb ik toch mijn twijfels over de investering in de Traxx.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Loc benelux: 1189
hulploc: traxx 2824

de loc die kapot was, was dus inderdaad een reeks 11.
Steven

Bericht door Steven »

aan die locs scheelt niet zoveel hoor, aan de bestuurders in kwestie volgens mij veel meer. Om een eenvoudig voorbeeld te geven, van mijn collega's in brussel zuid zijn er al drie die met een reeks 11 met een sleep van 10 X M6 naar Arlon zijn gereden om een defecte reeks 13 te vervangen. Deze hebben die dienst weliswaar met vertraging gereden (wegens het beperkte vermogen van de loc) maar zijn in Arlon elke keer aangekomen zonder er een brand op te hebben of andere schade. Komt er nog is bij dat de lijn naar Arlon een pak zwaarder is en de sleep die hij meegekregen heeft ook nog wat meer kan doorwegen als die van de benelux.

verschillen zijn dus
* gewicht (332 ton tegen 634)
* profiel van de lijn (richting amsterdam een haast vlakke lijn, kan je totaal niet zeggen richting Arlon, Namur buiten = 10 km klimmen)
* de 2 bovenstaande punten zorgen er dus voor dat je langer en soms grotere stromen gaat trekken om de trein te laten rijden.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Presario schreef:Ik hoop dat de pannes van de afgelopen dagen allemaal met de type 11 locs waren hoor! Anders heb ik toch mijn twijfels over de investering in de Traxx.
In Nederland is op 30 december een Traxx gestrand:
Zojuist bereikt mij het bericht dat er bij Voorschoten een Benelux-trein is gestrand omdat de Traxx-loc het heeft begeven. De vervangende loc heeft onderweg de bovenleiding naar beneden gehaald. Mission failed.
Die hulplok was overigens geen Traxx. De gestrande trein was ook de 9224.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

inderdaad de traxxen moet in pannes soms of bijna altijd beter gezegd niet onder doen voor de reeksen 11. Hoe dat juist komt weet ik ook niet, heb niet de indruk dat op de goederen dezelfde problemen aan bod komen met deze locs.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Steven schreef:inderdaad de traxxen moet in pannes soms of bijna altijd beter gezegd niet onder doen voor de reeksen 11. Hoe dat juist komt weet ik ook niet, heb niet de indruk dat op de goederen dezelfde problemen aan bod komen met deze locs.
zou het eventueel kunnen dat die pannes komen omdat veel bestuurders nog niet genoeg ervaring hebben met die locreeks?
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Nekvin schreef:Ongeveer om 11.15u valt Benelux 9224 net voor het perron in Mechelen-Nekkerspoel in panne. Dit keer is het te wijten aan een defect aan de pantograaf. Om 11.55u staat er een hulplok klaar om de trein te evacueren. Omstreeks 12.45u zal de trein Mechelen kunnen binnen rijden.
Dit probleem is toch veel sneller opgelost dan dat van vorig weekend.
Nog iemand commentaar op de traagheid van de spoorwegen?...
Waarom was de hulploc er nog niet aangekoppeld voor het vertrek?Hadden ze toch kunnen voorzien dat hij ooit in panne zou vallen!
Laatst gewijzigd door nighttrain op 02 jan 2009, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ommenduur durf ik die trein al niet meer nemen :)

morgen er maar 2 keer op wagen zeker tussen antwerpen en holland :mrgreen:
Afbeelding
OMC

Bericht door OMC »

Steven schreef:inderdaad de traxxen moet in pannes soms of bijna altijd beter gezegd niet onder doen voor de reeksen 11. Hoe dat juist komt weet ik ook niet, heb niet de indruk dat op de goederen dezelfde problemen aan bod komen met deze locs.
Naar verluidt hebben ze op Antwerpen-Noord ook enkele Traxxen binnenstaan en deze locs zouden problemen hebben met het oliecircuit. Men spreekt van lucht in die circuits maar dat lijkt me haast onmogelijk omdat het hier om gesloten circuits gaat.
Shrek

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:ommenduur durf ik die trein al niet meer nemen :)
ik neem die trein tussen antwerpen en brussel nooit. Er zijn genoeg alternatieven en die andere treinen zitten vaak minder vol :)
nighttrain

Bericht door nighttrain »

OMC schreef:
Naar verluidt hebben ze op Antwerpen-Noord ook enkele Traxxen binnenstaan en deze locs zouden problemen hebben met het oliecircuit. Men spreekt van lucht in die circuits maar dat lijkt me haast onmogelijk omdat het hier om gesloten circuits gaat.

Het oliecircuit in de transformatoren en daar vindt je nu net het Buchholzrelais,die de beveiliging garandeert van het geheel.
Dat werkt nu juist op gassen.
Dit relais kontroleert interne kortsluitingen binnen de transfo,olieniveau(uitschakelen of alarmeren) en de temperatuur v/d olie.

In geval van van panne of bij klaarmaking kan de bestuurder van de loc zien na of er olie en belletjes zijn in de glazen venstertjes.
Plaats reactie