nieuwstopic?!
Re: nieuwstopic?!
Die rijden al van in het begin overal... is al vaak melding over gemaakt.
Ze rijden nu (nog) gewoon de diensten die andere klassiekjes doen. Heb er ook al ene gekoppeld gezien met een 800.
Ze rijden nu (nog) gewoon de diensten die andere klassiekjes doen. Heb er ook al ene gekoppeld gezien met een 800.
Re: nieuwstopic?!
Bijna botsing Sittard: machinist negeerde rood sein
De treinmachinist die vorig jaar november bijna een botsing veroorzaakte net buiten station Sittard, reed door een rood sein. Dat blijkt uit een onderzoek van de Inspectie van Verkeer en Waterstaat. Destijds botste een intercity die station Sittard uitreed, bijna op een andere intercity die op hetzelfde spoor richting het station reed.
De voertuigen kwamen op vier meter afstand van elkaar tot stilstand. In de treinen zaten meer dan 100 passagiers. De machinist is al ontslagen. Het was de vierde keer dat hij door een rood sein reed.
Bron: L1
BDJ
De treinmachinist die vorig jaar november bijna een botsing veroorzaakte net buiten station Sittard, reed door een rood sein. Dat blijkt uit een onderzoek van de Inspectie van Verkeer en Waterstaat. Destijds botste een intercity die station Sittard uitreed, bijna op een andere intercity die op hetzelfde spoor richting het station reed.

Bron: L1
BDJ
Re: nieuwstopic?!
NMBS richt Rail Force op voor auto- en chemietransport
De NMBS-vrachtgroep heeft met Rail Force een business unit gecreëerd voor het auto- en chemietransport. Naast Xpedys (staal en bulk) en IFB/TRW (gecombineerd vervoer), is Rail Force het derde commerciële filiaal binnen de vrachtgroep. De nieuwe structuur gaat vanaf januari volgend jaar officieel van start.
B-Cargo blijft nog steeds instaan voor de productie binnen de vrachtgroep. "Dankzij de oprichting van segmentspecifieke filialen willen we vooral de dienstverlening ten opzichte van de klant verbeteren", stelt Geert Pauwels, coördinator van de NMBS-vrachtgroep, in een interview met De Lloyd/Transport Echo. "Ze zijn een single point of contact voor klanten die op zoek zijn naar een specifieke dienst. B-Cargo en de productiefilialen kunnen zich zo meer focussen op de kwaliteit van de operaties", aldus Pauwels.
Rail Force vertegenwoordigt ongeveer 15 à 20% van de NMBS-vrachttrafieken. Daniël Vanparijs wordt general manager van de nieuwe business unit.
(Meer details in De Lloyd van 19/11/2008)
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id22887-NMBS ... sport.html
De NMBS-vrachtgroep heeft met Rail Force een business unit gecreëerd voor het auto- en chemietransport. Naast Xpedys (staal en bulk) en IFB/TRW (gecombineerd vervoer), is Rail Force het derde commerciële filiaal binnen de vrachtgroep. De nieuwe structuur gaat vanaf januari volgend jaar officieel van start.
B-Cargo blijft nog steeds instaan voor de productie binnen de vrachtgroep. "Dankzij de oprichting van segmentspecifieke filialen willen we vooral de dienstverlening ten opzichte van de klant verbeteren", stelt Geert Pauwels, coördinator van de NMBS-vrachtgroep, in een interview met De Lloyd/Transport Echo. "Ze zijn een single point of contact voor klanten die op zoek zijn naar een specifieke dienst. B-Cargo en de productiefilialen kunnen zich zo meer focussen op de kwaliteit van de operaties", aldus Pauwels.
Rail Force vertegenwoordigt ongeveer 15 à 20% van de NMBS-vrachttrafieken. Daniël Vanparijs wordt general manager van de nieuwe business unit.
(Meer details in De Lloyd van 19/11/2008)
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id22887-NMBS ... sport.html
Re: nieuwstopic?!
Bron : http://www.nieuws.nl/536087NL : Treinverkeer in avondspits overal mogelijk
Novum) - Op alle spoortrajecten is vrijdag in de avondspits treinverkeer mogelijk. Wel moeten mensen rekening houden met vertragingen en uitval van treinen als gevolg van rukwinden. Dit meldt spoorbeheerder ProRail vrijdagmiddag. ProRail had vrijdag door de rukwinden te kampen met bomen en bouwmateriaal op het spoor en met kapotte bovenleidingen.
Treinverkeer in avondspits overal mogelijk
Rond 16.00 uur lagen er nog bomen op het spoor tussen Arnhem en Dieren en op het spoor tussen Amersfoort en Utrecht. Daarnaast dreigt neonreclame van Essent van het station van Arnhem te waaien, waardoor enkele sporen buiten gebruik zijn.
Tussen Amersfoort en Amsterdam, Utrecht en Rotterdam en Arnhem en Nijmegen is door de problemen minder treinverkeer mogelijk.
Re: nieuwstopic?!
Ik ben deze topic nog eens aan het doorbladeren om te reageren op intressant (oud) nieuws, en dit is er ééntje van..
Het gaat dus om het bericht van de modernisering van de SBB EC-rijtuigen, waarvan het eerste (CH-SBB Bpm 61 85 20-90 299-9) reeds op InnoTrans werd tentoongesteld. De EC-rijtuigen worden, net zoals de EW IV, ICN-eenheidssoep met een zelfde interieur zoals in de gerenoveerde EW IV-rijtuigen. Verder worden er ook nog gesloten toiletten geïnstalleerd (NBS/LBT !).
Nu de eigenlijke vraag: een jaar en half geleden heeft de SBB de modernisering van de EW IV-rijtuigen stopgezet. Nu begint men aan de EC-rijtuigen terwijl er nog altijd EW IV-rijtuigen in groen/grijs rondrijden ! Of heeft men dan toch beslist om het EW IV-renovatieprogramma te hervatten ?
Een foto van het eerste gerenoveerde EC-rijtuig is hier te vinden..
Het gaat dus om het bericht van de modernisering van de SBB EC-rijtuigen, waarvan het eerste (CH-SBB Bpm 61 85 20-90 299-9) reeds op InnoTrans werd tentoongesteld. De EC-rijtuigen worden, net zoals de EW IV, ICN-eenheidssoep met een zelfde interieur zoals in de gerenoveerde EW IV-rijtuigen. Verder worden er ook nog gesloten toiletten geïnstalleerd (NBS/LBT !).
Nu de eigenlijke vraag: een jaar en half geleden heeft de SBB de modernisering van de EW IV-rijtuigen stopgezet. Nu begint men aan de EC-rijtuigen terwijl er nog altijd EW IV-rijtuigen in groen/grijs rondrijden ! Of heeft men dan toch beslist om het EW IV-renovatieprogramma te hervatten ?
Een foto van het eerste gerenoveerde EC-rijtuig is hier te vinden..
Re: nieuwstopic?!
De SBB heeft indertijd een 300 tal EW IV rijtuigen een grote renovatie gegeven om ze op de NBS en LBT te kunnen gebruiken. Deze zijn geschikt voor 200kph, zijn allen voorzien van de nieuwe kleuren en een nieuw interieur. De rest van de EW IV krijgen slechts een kleine opfrisbeurt bij de eerstvolgende revisie, en zullen nooit harder dan 160 kph rijden.msts.be schreef: Nu de eigenlijke vraag: een jaar en half geleden heeft de SBB de modernisering van de EW IV-rijtuigen stopgezet. Nu begint men aan de EC-rijtuigen terwijl er nog altijd EW IV-rijtuigen in groen/grijs rondrijden !
Hou overigens de SBB in de gaten. Volgend jaar wil die voor 2 miljard zwitserse franken aan dubbeldeks IC treinen bestellen.
Re: nieuwstopic?!
Hallo,
Zijn dat EC rijtuigen voor Internationaal verkeer, of zullen die enkel nog voor binnenverkeer gebruikt worden? (Zoals een kleine reeks die in de ICN of de oude EW IV schildering rijdt...)
Wel jammer van het interieur, want, die EC rijtuigen zijn van binnen zeer mooi, en hebben zeer confortabele stoelen, met zo van die handige taheltjes die je uit de armleuning kan draaien.
Krijgen die EW IV rijtuigen dan bij die kleine opfrisbeurt ook de nieuwe livrij?
Onlangs zag ik zo nog een D ex SNCF in de nieuwe kleuren op foto...Heb intussen enkele foto's nagekeken, en op de EW IV in oude kleuren, met oud interieur, die daar op stonden, stond er 200 NBS.
Groeten,
Joris De Mol
Zijn dat EC rijtuigen voor Internationaal verkeer, of zullen die enkel nog voor binnenverkeer gebruikt worden? (Zoals een kleine reeks die in de ICN of de oude EW IV schildering rijdt...)
Wel jammer van het interieur, want, die EC rijtuigen zijn van binnen zeer mooi, en hebben zeer confortabele stoelen, met zo van die handige taheltjes die je uit de armleuning kan draaien.
Krijgen die EW IV rijtuigen dan bij die kleine opfrisbeurt ook de nieuwe livrij?
Onlangs zag ik zo nog een D ex SNCF in de nieuwe kleuren op foto...Heb intussen enkele foto's nagekeken, en op de EW IV in oude kleuren, met oud interieur, die daar op stonden, stond er 200 NBS.
Groeten,
Joris De Mol
Re: nieuwstopic?!
Vom: 12.12.08
Aus Railion wird DB Schenker Rail
Zum 1. Januar wird der Schienengüterverkehr der Deutschen Bahn umstrukturiert. Aus Railion wird DB Schenker Rail.
Dies kündigte gestern der Transport- und Logistik-Vorstand der DB Mobility Logistics, Dr. Norbert Bensel, in Berlin an. Unterhalb der DB Schenker Rail gibt es fünf Organisationseinheiten: drei regionale Einheiten für die geographischen Regionen Westeuropa, Zentraleuropa und Osteuropa, sowie zwei güterartbestimmte Einheiten, Automotive und Intermodal. Die Geschäftseinheiten sind für ihr operatives und finanzielles Ergebnis innerhalb des Feldes DB Schenker Rail verantwortlich.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... _rail.html
Aus Railion wird DB Schenker Rail
Zum 1. Januar wird der Schienengüterverkehr der Deutschen Bahn umstrukturiert. Aus Railion wird DB Schenker Rail.
Dies kündigte gestern der Transport- und Logistik-Vorstand der DB Mobility Logistics, Dr. Norbert Bensel, in Berlin an. Unterhalb der DB Schenker Rail gibt es fünf Organisationseinheiten: drei regionale Einheiten für die geographischen Regionen Westeuropa, Zentraleuropa und Osteuropa, sowie zwei güterartbestimmte Einheiten, Automotive und Intermodal. Die Geschäftseinheiten sind für ihr operatives und finanzielles Ergebnis innerhalb des Feldes DB Schenker Rail verantwortlich.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... _rail.html
Re: nieuwstopic?!
Hallo,
De sticker fabrieken in Duitsland zullen in elk geval niet onder de crisi te lijden hebben...
Groeten,
Joris De Mol
Weer andere namen, andere structuur... Kunnen ze er zelf nog aan uit?rail s schreef:Vom: 12.12.08
Aus Railion wird DB Schenker Rail
Zum 1. Januar wird der Schienengüterverkehr der Deutschen Bahn umstrukturiert. Aus Railion wird DB Schenker Rail.
Dies kündigte gestern der Transport- und Logistik-Vorstand der DB Mobility Logistics, Dr. Norbert Bensel, in Berlin an. Unterhalb der DB Schenker Rail gibt es fünf Organisationseinheiten: drei regionale Einheiten für die geographischen Regionen Westeuropa, Zentraleuropa und Osteuropa, sowie zwei güterartbestimmte Einheiten, Automotive und Intermodal. Die Geschäftseinheiten sind für ihr operatives und finanzielles Ergebnis innerhalb des Feldes DB Schenker Rail verantwortlich.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... _rail.html
De sticker fabrieken in Duitsland zullen in elk geval niet onder de crisi te lijden hebben...

Joris De Mol
Re: nieuwstopic?!
Sarkozy backs Paris expansion
30 Dec 2008
FRANCE: Paris metro operator RATP will invest an additional €450m in 2009, as part of a spending package to stimulate the French economy announced by President Nicolas Sarkozy on December 4. Much of the money will go on refurbishment and expansion of the rolling stock fleet, station renovations and modernisation and works to improve station accessibility.
Roger Karoutchi, a member of the Ile-de-France regional council and ardent supporter of the Métrophérique project (RG 11.06 p712), welcomed the President’s commitment to provide guarantees for PPP financing which might be used to finance the capital’s proposed orbital metro.
Speaking at UITP’s 3rd metro conference in Lausanne on December 5, RATP President Pierre Mongin reiterated the need to relieve pressure on Paris’ overloaded network. He cited the effect of opening two new stations on Line 13, which had added another 3 000 passengers per day to the already-saturated line.
Although 70% of trips are made between suburbs, public transport’s share in the suburbs is only 23% compared with 64% in the city centre. The proposed orbital route would help to reduce traffic on metro lines 1 and 13 and RER Line A, which currently suffer the worst overcrowding.
Mongin said he favoured building more underground driverless metros such as Line 14 to boost mobility and influence urban development, noting that automation helps to maximise energy efficiency and regulate train operation. A key element is the use of platform screen doors to control passenger flows and train departures, he emphasised.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... nsion.html
30 Dec 2008
FRANCE: Paris metro operator RATP will invest an additional €450m in 2009, as part of a spending package to stimulate the French economy announced by President Nicolas Sarkozy on December 4. Much of the money will go on refurbishment and expansion of the rolling stock fleet, station renovations and modernisation and works to improve station accessibility.
Roger Karoutchi, a member of the Ile-de-France regional council and ardent supporter of the Métrophérique project (RG 11.06 p712), welcomed the President’s commitment to provide guarantees for PPP financing which might be used to finance the capital’s proposed orbital metro.
Speaking at UITP’s 3rd metro conference in Lausanne on December 5, RATP President Pierre Mongin reiterated the need to relieve pressure on Paris’ overloaded network. He cited the effect of opening two new stations on Line 13, which had added another 3 000 passengers per day to the already-saturated line.
Although 70% of trips are made between suburbs, public transport’s share in the suburbs is only 23% compared with 64% in the city centre. The proposed orbital route would help to reduce traffic on metro lines 1 and 13 and RER Line A, which currently suffer the worst overcrowding.
Mongin said he favoured building more underground driverless metros such as Line 14 to boost mobility and influence urban development, noting that automation helps to maximise energy efficiency and regulate train operation. A key element is the use of platform screen doors to control passenger flows and train departures, he emphasised.
bron: http://www.railwaygazette.com/news_view ... nsion.html
Re: nieuwstopic?!
29 december 2008
NMBS verwacht 10 procent minder vrachtvervoer
De Belgische spoorwegen, NMBS, hoopt de impact van de crisis voor zijn goederenvervoer volgend jaar te kunnen beperken tot 10 procent. In sommige sectoren ziet de spoorwegmaatschappij op dit moment een drastische terugval van meer dan 50 procent. Met name voor auto's en staal is er weinig transport, omdat de productie op een aantal sites is stilgevallen.
Volgend jaar lanceert de spoormaatschappij haar nieuwe vrachtstructuur met een opsplitsing tussen de commerciële en logistieke activiteiten. B-Cargo is de operator die als draaischijf fungeert. IFB en TRW staan in voor het transport van containers, Rail Force voor chemie en Xpedys voor staal en bulk.
bron: http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuw ... rvoer.html
NMBS verwacht 10 procent minder vrachtvervoer
De Belgische spoorwegen, NMBS, hoopt de impact van de crisis voor zijn goederenvervoer volgend jaar te kunnen beperken tot 10 procent. In sommige sectoren ziet de spoorwegmaatschappij op dit moment een drastische terugval van meer dan 50 procent. Met name voor auto's en staal is er weinig transport, omdat de productie op een aantal sites is stilgevallen.
Volgend jaar lanceert de spoormaatschappij haar nieuwe vrachtstructuur met een opsplitsing tussen de commerciële en logistieke activiteiten. B-Cargo is de operator die als draaischijf fungeert. IFB en TRW staan in voor het transport van containers, Rail Force voor chemie en Xpedys voor staal en bulk.
bron: http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuw ... rvoer.html
Re: nieuwstopic?!
Graffiti op treinen kostte NMBS 1,3 miljoen in 2007
De verwijdering van graffiti op rollend materieel kostte de NMBS in 2007 1,3 miljoen euro, waarvan 419.494 euro voor personeels- en 315.517 euro voor materiaalkosten. Het jaar voordien liep de totale kost op tot 1,8 miljoen euro. Dat blijkt uit het antwoord dat ex-minister van overheidsbedrijven Inge Vervotte verstrekte op een schriftelijke parlementaire vraag van Jef Van den Bergh (CD&V). (belga/sam)
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... 2007.dhtml
De verwijdering van graffiti op rollend materieel kostte de NMBS in 2007 1,3 miljoen euro, waarvan 419.494 euro voor personeels- en 315.517 euro voor materiaalkosten. Het jaar voordien liep de totale kost op tot 1,8 miljoen euro. Dat blijkt uit het antwoord dat ex-minister van overheidsbedrijven Inge Vervotte verstrekte op een schriftelijke parlementaire vraag van Jef Van den Bergh (CD&V). (belga/sam)
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... 2007.dhtml
Re: nieuwstopic?!
De Lijn vervoerde 173.000 feestvierders: nieuw record
De Lijn heeft tijdens de oudejaarsnacht in heel Vlaanderen 173.000 feestvierders vervoerd. Dat zijn er 11.000 meer (7 pct) dan het vorige record uit 2008. Enkel in Limburg werd een daling opgetekend.
434 vrijwilligers
Om alles in goede banen te leiden, kon de openbare vervoersmaatschappij rekenen op de inzet van 434 vrijwilligers. Alles verliep rustig, zo liet de maatschappij weten.
Antwerpen
In Antwerpen namen 88.000 feestvierders de bus of tram tijdens oudejaarsnacht. Dat zijn er 3.000 meer dan vorig jaar. Zoals elk jaar was de topbestemming het centrum van Antwerpen met 50.000 reizigers.
Limburg
In Limburg namen 15.000 mensen de bus tijdens oudejaarsavond- en nacht: 5.000 minder dan vorig jaar. De meeste reizigers waren terug te vinden op de lijnen naar Hasselt, Peer, Overpelt en Neerpelt.
Oost-Vlaanderen
In Oost-Vlaanderen vervoerde De Lijn 16.500 reizigers, of 1.500 meer dan eind 2007. Vooral de lijnen naar Gent, Sint-Niklaas, Aalst en Antwerpen waren succesvol. Ook de gratisbussen in het Waasland deden het goed met 4.000 reizigers.
Vlaams-Brabant
In Vlaams-Brabant kozen 26.000 feestneuzen voor de bus, dat waren er 5.000 meer dan vorig jaar. De lijnen naar Leuven en Brussel namen de meeste reizigers voor hun rekening.
West-Vlaanderen
In West-Vlaanderen vervoerde De Lijn 27.500 feestvierders, 2.000 meer dan vorig jaar. Oostende en Brugge waren de populairste bestemmingen. (belga/eb)
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... cord.dhtml
MIVB vervoerde 15.000 reizigers - TEC 50.000
In Brussel hebben ongeveer 15.000 feestvierders tijdens de oudejaarsnacht gebruik gemaakt van het netwerk van openbaar vervoer van de MIVB. Dat zegt woordvoerder Jean-Pierre Alvin. Het nachtelijke openbaar vervoer in het Brussels gewest was voor de gelegenheid gratis.
Vuurwerk in Brussel
Het aantal busgebruikers lag ongeveer even hoog als verleden jaar. Voor wat de gebruikers van het metronetwerk betreft, spreekt de woordvoerder van "een uitzonderlijk aantal", vooral tussen middernacht en half twee. Heel wat feestvierders trokken naar de Kunstberg waar het jaarlijkse vuurwerk plaatsvond. Vooral in de metrostations Park, De Brouckère en Centraal Station was het druk.
De MIVB zette 117 bestuurders in.
TEC schakelde 630 mensen in
In Wallonië vervoerde de TEC in de nacht van oud op nieuw zo'n 50.000 mensen. Dat is nagenoeg evenveel als de voorgaande jaren. Er waren geen incidenten. Op een aantal lijnen in de regio rond Namen, Dinant en Aubel werd de dienstregeling uitgebreid. Op plaatsen waar er gefuifd werd, zijn "discobussen" ingezet. De TEC schakelde 630 personeelsleden in. (belga/eb)
01/01/09 15u32
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... -000.dhtml
De Lijn heeft tijdens de oudejaarsnacht in heel Vlaanderen 173.000 feestvierders vervoerd. Dat zijn er 11.000 meer (7 pct) dan het vorige record uit 2008. Enkel in Limburg werd een daling opgetekend.
434 vrijwilligers
Om alles in goede banen te leiden, kon de openbare vervoersmaatschappij rekenen op de inzet van 434 vrijwilligers. Alles verliep rustig, zo liet de maatschappij weten.
Antwerpen
In Antwerpen namen 88.000 feestvierders de bus of tram tijdens oudejaarsnacht. Dat zijn er 3.000 meer dan vorig jaar. Zoals elk jaar was de topbestemming het centrum van Antwerpen met 50.000 reizigers.
Limburg
In Limburg namen 15.000 mensen de bus tijdens oudejaarsavond- en nacht: 5.000 minder dan vorig jaar. De meeste reizigers waren terug te vinden op de lijnen naar Hasselt, Peer, Overpelt en Neerpelt.
Oost-Vlaanderen
In Oost-Vlaanderen vervoerde De Lijn 16.500 reizigers, of 1.500 meer dan eind 2007. Vooral de lijnen naar Gent, Sint-Niklaas, Aalst en Antwerpen waren succesvol. Ook de gratisbussen in het Waasland deden het goed met 4.000 reizigers.
Vlaams-Brabant
In Vlaams-Brabant kozen 26.000 feestneuzen voor de bus, dat waren er 5.000 meer dan vorig jaar. De lijnen naar Leuven en Brussel namen de meeste reizigers voor hun rekening.
West-Vlaanderen
In West-Vlaanderen vervoerde De Lijn 27.500 feestvierders, 2.000 meer dan vorig jaar. Oostende en Brugge waren de populairste bestemmingen. (belga/eb)
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... cord.dhtml
MIVB vervoerde 15.000 reizigers - TEC 50.000
In Brussel hebben ongeveer 15.000 feestvierders tijdens de oudejaarsnacht gebruik gemaakt van het netwerk van openbaar vervoer van de MIVB. Dat zegt woordvoerder Jean-Pierre Alvin. Het nachtelijke openbaar vervoer in het Brussels gewest was voor de gelegenheid gratis.
Vuurwerk in Brussel
Het aantal busgebruikers lag ongeveer even hoog als verleden jaar. Voor wat de gebruikers van het metronetwerk betreft, spreekt de woordvoerder van "een uitzonderlijk aantal", vooral tussen middernacht en half twee. Heel wat feestvierders trokken naar de Kunstberg waar het jaarlijkse vuurwerk plaatsvond. Vooral in de metrostations Park, De Brouckère en Centraal Station was het druk.
De MIVB zette 117 bestuurders in.
TEC schakelde 630 mensen in
In Wallonië vervoerde de TEC in de nacht van oud op nieuw zo'n 50.000 mensen. Dat is nagenoeg evenveel als de voorgaande jaren. Er waren geen incidenten. Op een aantal lijnen in de regio rond Namen, Dinant en Aubel werd de dienstregeling uitgebreid. Op plaatsen waar er gefuifd werd, zijn "discobussen" ingezet. De TEC schakelde 630 personeelsleden in. (belga/eb)
01/01/09 15u32
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... -000.dhtml
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: nieuwstopic?!
zelfs in sint niklaas en BODOE (!), in noorwegenJoris schreef:Hallo,Weer andere namen, andere structuur... Kunnen ze er zelf nog aan uit?rail s schreef:Vom: 12.12.08
Aus Railion wird DB Schenker Rail
Zum 1. Januar wird der Schienengüterverkehr der Deutschen Bahn umstrukturiert. Aus Railion wird DB Schenker Rail.
Dies kündigte gestern der Transport- und Logistik-Vorstand der DB Mobility Logistics, Dr. Norbert Bensel, in Berlin an. Unterhalb der DB Schenker Rail gibt es fünf Organisationseinheiten: drei regionale Einheiten für die geographischen Regionen Westeuropa, Zentraleuropa und Osteuropa, sowie zwei güterartbestimmte Einheiten, Automotive und Intermodal. Die Geschäftseinheiten sind für ihr operatives und finanzielles Ergebnis innerhalb des Feldes DB Schenker Rail verantwortlich.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... _rail.html
De sticker fabrieken in Duitsland zullen in elk geval niet onder de crisi te lijden hebben...
Groeten,
Joris De Mol
zie je al VRACHTWAGENS



Re: nieuwstopic?!
Hallo,
Maar inderdaad, tegenwoordig duiken er al meer op die met het Schenker-DB Logistics logo rondrijden, of gaan ze dat nu ook vervangen?
Groeten,
Joris De Mol
Schenker is dacht ik altyd al een groot transportbedrijf geweest, nog voor het door DB (terug) werd overgenomen.treinbruno schreef: zelfs in sint niklaas en BODOE (!), in noorwegen
zie je al VRACHTWAGENSvan DB schenker rondrijden
Maar inderdaad, tegenwoordig duiken er al meer op die met het Schenker-DB Logistics logo rondrijden, of gaan ze dat nu ook vervangen?
Groeten,
Joris De Mol