weekendvervoer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nils

Re: weekendvervoer

Bericht door Nils »

Er wordt hier ook alleen maar over matrieel gesproken,
voor veel van de hier aangehaalde maatregelen is extra-personeel nodig.
Meer treinen = meer bestuurders, om snel te koppelen met Am 800 heeft men een 2de bestuurder
en een rangeerder nodig,....
In de huidige situatie waar men al met een personeelstekort kampt bij de NMBS,
is het niet zo eenvoudig dit zomaar te vrroschijn te toveren.
In theorie allemaal heel eenvoudig, in de praktijk daarintegen...

En de trein niet meer laten rijden is helemaal uit den boze.
Als er dan problemen opduiken met de Benelux (wat bijna nooit gebeurt :? ), zijn de reizigers uit Nederland helemaal gezegend.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Ik ben ook voorstander van meer vervoer in het w-e, alhoewel ik daar als treinbestuurder niet direct beter van word (= meer w-e werk)

Maar om als voorbeeld L52 aan te halen (ben woonachtig te Hemiksem), wij hebben hier nu twee maal achtereen (met Kerst en Nieuwjaar) maar liefst 4!!!!!! dagen geen trein gehad, is dat normaal???? Ik vind van niet.

En dan maar klagen dat de treinen op L52 bijna nooit volk trekken... :?
Nekvin

Bericht door Nekvin »

op lijn 52 zit inderdaad wel weinig volk op hoor. Op elk uur van de dag
260689

Bericht door 260689 »

Telkens mijn moeder de L trein Antwerpen Roosendaal doet zit die vol (Zeker in het weekend).
Op schijnpoort staan 2 rammen M6.

Laat in het weekend de Charleroi doorijden tot Essen. en dat die voor de L trein vertrekt uit essen maar de L trein geeft wel aansluiting met deze trein om alles beetje te ontlasten.
Maar in het weekend moet er dringend iets gebeuren.
Nils

Bericht door Nils »

260689 schreef:Telkens mijn moeder de L trein Antwerpen Roosendaal doet zit die vol (Zeker in het weekend).
Op schijnpoort staan 2 rammen M6.

Laat in het weekend de Charleroi doorijden tot Essen. en dat die voor de L trein vertrekt uit essen maar de L trein geeft wel aansluiting met deze trein om alles beetje te ontlasten.
Maar in het weekend moet er dringend iets gebeuren.
Zoals al eerder gezegd is matriaal niet het probleem, extra personeel om deze treinen te laten rijden,
dat is het echte probleem.

Bovendien zal de situatie op L12 zowieso herbekeken worden, eens de Beneluxen van L4 gaan rijden.
Ik neem aan dat op die moment er wel kans bestaat dat er betere verbindingen komen vanuit Essen.
ferry

Bericht door ferry »

Hoi

Er staan nu al drie rammen M6 in het WE!
Daarnaast zijn er nog andere verbindingen waarop langere tre"inen zouden moeten rijden in WE
stoptrein Antw-Lokeren: 1 AM 900
stoptrein Mechelen-St Niklaas 1 AM 900
Daartegenover: stoptrein Gent-Brugge 1 stel AM96!!

f
Steven

Bericht door Steven »

die stoptrein Gent Brugge in het weekend is een doorgekoppelde verbinding. Men gaat hiervoor het materieel (en personeel) hergebruiken dat de IR luchthaven Gent SP gedaan heeft. in de omgekeerde richting gebeurd hetzelfde. Dit kunnen zowel MS96 als Breaks zijn.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

ferry schreef:Er staan nu al drie rammen M6 in het WE!
Huh? Ik dacht dat "ram" (van het Frans "rame") eigenlijk maar betekent treinstel? M6 zijn toch losse reizigersvoertuigen?
Sorry als 't een domme opmerking is, kben maar beginnerke - maar dus wel in de war...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

ferry schreef:Hoi
Daarnaast zijn er nog andere verbindingen waarop langere tre"inen zouden moeten rijden in WE
stoptrein Antw-Lokeren: 1 AM 900
f
Toen dit nog stoptrein Sint-Niklaas - Antwerpen was en om de twee uur reed, kon je gerust een kanon afschieten in dit treintje. Sinds de verlenging tot Lokeren en tegelijktijdige uitbreiding tot uurdienst is het aantal reizigers (inderdaad) flink gegroeid. Een Break zou af en toe best mogen, AM75 lijkt me wat overdreven.

groeten van een regelmatige gebruiker
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Nils schreef:Wat jullie ook niet mogen vergeten is als er naar Roosendaal gereden wordt met meer als 1 moterstal 800 of meer als een Sprinter, dient er eerst toelating verkregen te worden in Nederland. In de week is voor 2 heen en terugritten naar Roosendaal deze grotere samenstelling voorzien, voor alle andere treinen dient deze aangevraagd te worden.
Het lijkt mij dus dat Prorail niet zo gek is op deze situatie en het dan ook enkel wil in uitzonderlijke omstandigheden. Anders zou men hier niet zo moeilijk over doen.

Er komt dus wat meer bij kijken als gewoon een stel meer aan hangen.
Waar een wil is, is een weg. Als de NMBS met een langere samenstelling naar Roosendaal wil rijden, dan moet de NMBS dat gewoon aanvragen; als er dan te weinig perronruimte is, dan moet ProRail de infra overbelast verklaren en met een plan komen om dat knelpunt op te lossen. Overigens staat de stoptrein normaliter op spoor 1a en dat is bij mijn weten lang genoeg voor 8 rijtuigen.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

beste, het is dan niet zozeer een praktische maar een theoretische belemmering. Dergelijke overeenkomsten koppelen ze nogal is snel aan andere voorwaarden (zie maar hoe ze ijzeren rijn, uitdiepen schelde, .... behandeld hebben), ogenschijnlijk iets banaals als een extra stel waar een toelating voor nodig is kan in principe van vandaag op morgen in orde zijn. Doch de firma's en de politiek (of hun politiek) kennende zal zoiets weer meerdere zuchten (om het zo te noemen) in beslag nemen. (zucht)
ferry

Bericht door ferry »

Hoi

Ik zou graag de cijfers kennen van het aantal betalende reizigers tussen Essen en Roosendaal op WE.
Mi kan stoptrein gerust in Essen blijven en dan gekoppeld worden of met M6 rijden(via spoortunnel!)

f
Steven

Bericht door Steven »

waarom moet die via de tunnel? als de stopper in luchtbal aansluiting zou geven met de IR (want ik noem da nog steeds geen IC) dan krijg je een leuke bediening zonder den oost of den dam te moeten offeren en krijgen ze daar ook degelijke verbindingen.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ze waren da toch van plan met de noorderkempen pendel :)
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

Nils schreef: Zoals al eerder gezegd is matriaal niet het probleem, extra personeel om deze treinen te laten rijden,
dat is het echte probleem.
Het echte probleem is het shoppingbiljet.
Als je OV aan dumpingsprijzen aanbied kan je geen kwaliteit leveren.
Plaats reactie