Weeral benelux in panne

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bordensteker

Re: Weeral benelux in panne

Bericht door Bordensteker »

treintjerijden schreef:De BNL heeft constant problemen, voorheen met de 1100's veel storingen met vertragingen, en nieuwe veel vertragingen omdat de loc moet omlopen. maak aan beiden zijden een traxxloc of een stuurstand die met die traxxloccen kan rijden, probleem opgelost zo zie je maar hoe simpel je dit kan oplossen terwijl de management binnen de Ns de hele dag uit hun neuzen zitten te eten.!!
Men doet al enige tijd zijn best om zoals jij voorstelt met een Traxx voor en achter te rijden. Maar dat is iets minder simpel dan jij stelt want dan heb je meer locomotieven nodig (dát is wel simpel, ja), enne: en zoveel Traxxen heeft Hispeed helaas niet dus er rijden ook nog veel 11.8'en. Soms met stuurstandrijtuigen in dienst, soms met stuurstandrijtuigen die gewoon als rijtuig dienstdoen zonder dat de stuurpost nog in gebruik is. De stuurstandrijtuigen waren aan het eind van een revisietermijn (dat was dus mooi economisch gepland) en dan is er ineens een hoop extra werk nodig om ze toch nog wat langer in dienst te houden.
Even een stuurstandrijtuig bouwen (of aanpassen) om met de Traxxen te kunnen werken, nou, dát is ERG veel werk hoor ... en daar komt nog bij dat het in principe nog steeds om een tijdelijke dienstuitvoering gaat totdat de V250 trein gereed is ...

Met je opmerking over de dagbesteding van het management van NS doe je jezelf onrecht aan; zo word je door de meeste mensen niet serieus genomen.
Adler

Bericht door Adler »

Bordensteker schreef:... en daar komt nog bij dat het in principe nog steeds om een tijdelijke dienstuitvoering gaat totdat de V250 trein gereed is ...
Tijdelijk betekent in dit geval al hoeveel jaren ?
Toch handig als je zo een hogesnelheidslijn naast de deur hebt liggen.
En ik verwacht de eerste jaren nog meer problemen met die V250 (als hij er ooit komt) dan er nu al zijn met die reeks 11.
pietje

Bericht door pietje »

Adler schreef: En ik verwacht de eerste jaren nog meer problemen met die V250 (als hij er ooit komt) dan er nu al zijn met die reeks 11.
Misschien ietst voor de gokkers onder ons: de datum van de eerste echte commerciële rit met passagiers.
Hoewel, daar kunnen ze mee doen wat ze willen, de datum dat er een gehele dag de verbinding Amsterdam-Brussel volledig met de Albatrossen gereden wordt.
Mijn favoriete data: met sint-juttemis, als Pasen op ne dinsdag valt, ... :twisted:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik gok als februari 30 dagen telt :P
ooooit zal dat gebeuren :D

k'denk ook dat de diabolo eerder in gebruik zal zijn als de albatros op L4 :lol:
Afbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Heb maar even een BNL-topic gezocht voor deze melding:

Vandaag reden er tussen 9 en 11 uur geen treinen op L12, baanvak Essen-Rosendaal. Dit tengevolge een persoonsongeval.
Er werden bussen ingelegd.

BDJ
JayBeeke

Bericht door JayBeeke »

Elders sprak ik mijn hoop al uit dat AnsaldoBreda er niet zal in slagen om de Albatrossen te leveren, toch doe ik het hier nog eens ;) Zoals Adler al zei, de kans is groot dat, als ze al geleverd worden, de problemen ermee niet van de poes zullen zijn. Het materieel van AB heeft al overal (Europa, Noord-Amerika...) serieuze problemen gekend na levering. Bovendien bestaat de kans dat AB het faillissement aanvraagt, o.a. door de aanslepende problemen met de levering aan DSB. Dan heb je 'n trein, dan gaat de producent failliet. Niet ideaal.

Een kapitale fout was het, maar de 'schuldigen' gaan vrijuit.

mvg
JJN
Adler

Bericht door Adler »

Op de website van AnsaldoBreda staat een video over de V250.
Alle beelden waar een vogelbekdier is op te zien zijn computeranimaties, afgewisseld met beelden van een echte trein (een ETR500).
Ze kunnen dus vandaag zelfs nog geen beelden laten zien van een echte V250.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Bordensteker schreef:Men doet al enige tijd zijn best om zoals jij voorstelt met een Traxx voor en achter te rijden. Maar dat is iets minder simpel dan jij stelt want dan heb je meer locomotieven nodig (dát is wel simpel, ja), enne: en zoveel Traxxen heeft Hispeed helaas niet dus er rijden ook nog veel 11.8'en.
Maar er zijn nu toch meer HLE 11 vrijgekomen? Met een 11 voor en een Traxx achter rijden?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Joris schreef:Maar er zijn nu toch meer HLE 11 vrijgekomen? Met een 11 voor en een Traxx achter rijden?
Eerst dacht ik dat dat niet logisch zou zijn, want men wil binnenkort in die situatie beide Traxxen tractie laten leveren. En een treinschakeling tussen een 11.8 en een Traxx lijkt me niet mogelijk.
Maar een getrokken ("trek-trek") trein tussen een levende 11.8 en een 'slapende' Traxx (of omgekeerd) kan natuurlijk op zich wél. Sterker nog: ik zag vanmiddag een Beneluxtrein op (eigenlijk onder) Schiphol. Omdat het een paar sporen verder was had ik de lok niet gezien maar alleen gehoord: volgens mij een 11.8. En warempel, toen ik vervolgens op ging letten of er achteraan een stuurrijtuig hing zag ik daar geen stuurrijtuig maar een Traxx (die ik dus niet zou hebben kunnen horen ...)!

Overigens … wat die stuurrijtuigen betreft:
In januari 2009 is stuurrijtuig 50 84 28-70 105-8 in de kleuren van NS hispeed gebracht. De omschildering is een initiatief van twee NedTrain-medewerkers om het éénjarig jubileum van de samenwerking tussen Hispeed en NedTrain Watergraafsmeer luister bij te zetten. De om'schildering' is geheel in eigen tijd met de verfroller uitgevoerd, waarbij diverse collega's van NedTrain, Hispeed, NSR en een aantal vrijwilligers uit de kennissenkring van de initiatiefnemers geholpen hebben. Het rijtuig is volledig inzetbaar, heeft onderhoud gehad en is hersteld van een storing in de hoogspanningsinstallatie … trouwens, het is intussen al in de Beneluxdienst gesignaleerd.
Het gaat niet om een officiëel initiatief van HSA/NShispeed, maar wel van de medewerkers van NedTrain. Het kan daarom best zijn dat dit stuurrijtuig een "einzelstück" blijft en de andere gewoon in bordeaux/geel blijven.

Meer info en een foto: http://www.beneluxspoor.net/index.php?o ... ic=17459.0
Bijlagen
Niet mijn foto, kreeg hem toegestuurd.
Niet mijn foto, kreeg hem toegestuurd.
Bs in hispeed kleuren.jpg (25.2 KiB) 2265 keer bekeken
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik zie ze in de CW spoormannen al een trein schilderen in hun vrije tijd :lol: :lol:

prachtig :D
Afbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik heb het voertuig al in dienst gezien, en ik moet zeggen: het heeft iets.
Een volledige trein in die kleuren is mooier dan als de kop nog in de oude kleuren is.

BDJ
Plaats reactie