RhB 2009

Smalspoor, tram en light-rail in het buitenland
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

RhB 2009

Bericht door Steven »

Deze week ben ik te vinden in zwitserland, vandaag live een heuse sneeuwstorm meegemaakt op de Berninabergpas. Grote fan als ik ben laat ik me niet snel kennen en waag ik me toch door de sneeuwbui om een paar foto en filmbeelden te maken van de trein. Dit is al een tip van de sluier van de foto's die binnenkort op mijn persoonlijke site zullen te zien zijn. Beste groeten aan iedereen in België. Ligt er daar ook al 2m sneeuw met nog rijdende treinen (of is het eerder 2mm)?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: RhB 2009

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:Deze week ben ik te vinden in zwitserland, vandaag live een heuse sneeuwstorm meegemaakt op de Berninabergpas. Grote fan als ik ben laat ik me niet snel kennen en waag ik me toch door de sneeuwbui om een paar foto en filmbeelden te maken van de trein. Dit is al een tip van de sluier van de foto's die binnenkort op mijn persoonlijke site zullen te zien zijn. Beste groeten aan iedereen in België. Ligt er daar ook al 2m sneeuw met nog rijdende treinen (of is het eerder 2mm)?
Vanmorgen een centimeterje...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
OMC

Re: RhB 2009

Bericht door OMC »

Hier 2 of 3 centimeter denk ik, al is die nu grotendeels wel weg op voetpaden en wegen enz.
Ben eens benieuwd voor de foto's Steven, post ze maar rap :)
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: RhB 2009

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Deze week ben ik te vinden in zwitserland, vandaag live een heuse sneeuwstorm meegemaakt op de Berninabergpas. Grote fan als ik ben laat ik me niet snel kennen en waag ik me toch door de sneeuwbui om een paar foto en filmbeelden te maken van de trein.
Ik kom binnen vier weken daar langs...laat nog wat sneeuw liggen !!!
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: RhB 2009

Bericht door treinbruno »

dentheo schreef:
Steven schreef:Deze week ben ik te vinden in zwitserland, vandaag live een heuse sneeuwstorm meegemaakt op de Berninabergpas. Grote fan als ik ben laat ik me niet snel kennen en waag ik me toch door de sneeuwbui om een paar foto en filmbeelden te maken van de trein.
Ik kom binnen vier weken daar langs...laat nog wat sneeuw liggen !!!
ik en sander ook :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: RhB 2009

Bericht door Steven »

sorry alle sneeuw zal verdwenen zijn tegen dan, ik heb hier alle verwarming al aangezet. :mrgreen:
Stevie Wonder

Re: RhB 2009

Bericht door Stevie Wonder »

Steven schreef:sorry alle sneeuw zal verdwenen zijn tegen dan, ik heb hier alle verwarming al aangezet. :mrgreen:
Foei dat had ik nu niet van jouw verwacht Steven. :lol: :lol: :lol: :lol:
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: RhB 2009

Bericht door K V B »

Steven schreef:Deze week ben ik te vinden in zwitserland, vandaag live een heuse sneeuwstorm meegemaakt op de Berninabergpas. Grote fan als ik ben laat ik me niet snel kennen en waag ik me toch door de sneeuwbui om een paar foto en filmbeelden te maken van de trein. Dit is al een tip van de sluier van de foto's die binnenkort op mijn persoonlijke site zullen te zien zijn. Beste groeten aan iedereen in België. Ligt er daar ook al 2m sneeuw met nog rijdende treinen (of is het eerder 2mm)?
7 februari gaat de stoomsneeuwruimer nog eens een ritje maken. Ben je er dan ook bij?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: RhB 2009

Bericht door Steven »

Neen dan ben ik in het grijze Belgische landschap terug te vinden. Je kan niet alle geluk hebben, wij hebben deze week al wel de andere sneeuwruimers kunnen bewonderen. vorige maandag hebben ze zwaar werk mogen leveren op de Bernina waar binnen de korste keren ruim 20 cm was bijgevallen. Met vele vertraging als gevolg. Het plezier was er voor ons echter niet minder om, een echte sneeuwstorm maak je zo niet alle dagen mee.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: RhB 2009

Bericht door K V B »

Steven schreef:Neen dan ben ik in het grijze Belgische landschap terug te vinden. Je kan niet alle geluk hebben, wij hebben deze week al wel de andere sneeuwruimers kunnen bewonderen. vorige maandag hebben ze zwaar werk mogen leveren op de Bernina waar binnen de korste keren ruim 20 cm was bijgevallen. Met vele vertraging als gevolg. Het plezier was er voor ons echter niet minder om, een echte sneeuwstorm maak je zo niet alle dagen mee.
Ik denk dat ik deze winter de Berninabahn ook maar nog eens ga doen...
('k heb per slot van rekening een GA, dus ik reis onbeperkt overal heen).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: RhB 2009

Bericht door Steven »

voila terug in ons Belgenlandje en de reportages staan er al.

De reportages staan online op mijn site en zijn te vinden onder volgende url's
http://www.spoorventje.be/Treinen%20200 ... lisur.html
Op bovenstaande url zal je treinen in de sneeuw zien op verschillende plaatsen (Filisur, Bergün, Alp Grüm, Davos, ....) je zal er ook foto's zien van ons bezoek aan de centrale werkplaats van de RhB in Landquart. Pracht van een werkplaats waar ik van de eerste tot de laatste seconde genoten heb.
http://www.spoorventje.be/Vakantie/Fili ... 02009.html
Op deze url zal je de sfeerbeelden zien, hier zijn de treinen een beetje naar de achtergrond geplaatst en zijn landschappen en stadszichten de hoofdzaak, alsook een groepsfoto op slede van heel de groep.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: RhB 2009

Bericht door 2012 »

Ik was der ook weer bij, grote bende van 8 personen, hier een kleine greep uit de foto reeks welke op mijne site te zien is :lol:

Filisur bij nachte... Afbeelding Het hotel, nog steeds bij nachte Afbeelding Afbeelding In het station, nog steeds bij nachte :lol: de nieuwe versie van de 646 Afbeelding Nog steeds het hotel / station, heel kort bij elkaar, 3x vallen bij uitstappen uit de trein en ge zit in het hotel Afbeelding Uiteraard veel trein -in sneeuw- foto's natuurlijk, verder zonder commentaar
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding De ganse bende ... Afbeelding Meer op mijn website
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: RhB 2009

Bericht door Joris »

Hallo,
Mooie reportage!
Ook leuk is die werkplaats van Landquart!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trammist

Re: RhB 2009

Bericht door Trammist »

Heel knap!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: RhB 2009

Bericht door dentheo »

Lagen jullie in het hotel naast het station ?

Goed ?
Is toch het hotel met die webcam ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie