Werkplaats gezocht Montzen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Joris
Contacteer:

Re: Werkplaats gezocht Montzen

Bericht door Joris »

Hallo,
De werkplaats van Montzen, die is toch afgebroken, niet?
Enkel die Douaneloods is er nog...
Ik denk dat Montzen voor zoeist net interessant zou kunnen zijn, Aachen is vlakbij, het ligt nogsteeds op een drukke as, en er is infrastructuur. Dara zoeist als die Doaneloods leeg staat is dat volgens mij een relatief goedkope start. Zelf iets nieuws bouwen in bvb Aachen zal een pak meer kosten. Natuurlijk is het de vraag in welke staat het gebouw zich bevindt...
Is er daarnaast niet ook nog een grote loods van een transportbedrijf, Ziegler, die ook leegstaat? Die zou misschien eventueel nog op het net aan te sluiten zijn of is er misschien nog op aangesloten...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bibke

Bericht door Bibke »

Ziegler heeft daar inderdaad steeds vrachtwagens staan.
AlexSL

Bericht door AlexSL »

is de afbeelding nu wel zichtbaar?

Groeten Alex
Shrek

Bericht door Shrek »

daar stond enkele jaren terug wel een grote montagehal voor brugonderdelen, maar die is terug afgebroken (je kan de funderingen wel nog zien steken) :wink:
Bibke

Bericht door Bibke »

AlexSL schreef:is de afbeelding nu wel zichtbaar?

Groeten Alex
Ik kan ze nog steeds niet zien.
Bibke

Bericht door Bibke »

AlexSL schreef:Electro Motive

In onderstaand plaatje is de loods omcirkeld. Loods is gigantisch en er liggen sporen in en naast.

http://www.beneluxspoor.org/bnls/montze ... eloods.jpg

Groeten Alex
Zo krijg ik uw beeld te zien.
fitnessboy

Bericht door fitnessboy »

de grote toren in montzen zou ook verkocht zijn aan dlc heb ik gehoord voor de treinbestuurders te laten te overnachten voor hun uitslaap ?
Crtbke

Bericht door Crtbke »

fitnessboy schreef:de grote toren in montzen zou ook verkocht zijn aan dlc heb ik gehoord voor de treinbestuurders te laten te overnachten voor hun uitslaap ?
Haha, ja en binnenkort gaan ze in België een project beginnen om ook rechts normaalspoor te rijden zoals in Nederland en Duitsland. Eerst gaan ze dat testen met de goederentreinen en als dat goed bolt, gaan ze de passagierstreinen ook omschakelen.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De toren is inderdaad verkocht. Of het aan DLC is, weet ik niet.
Maar CRTBke, ik moet zeggen dat je redelijk scherp uit de hoek komt. Beetje vriendelijk blijven :wink:
groentje

Bericht door groentje »

Shrek schreef:Ik begrijp niet goed waarom iemand nu in godsnaam in zo'n vergeten uithoek als Montzen zou willen investeren. Met Aken, Hasselt of Antwerpen heb je volgens mij een ligging met veel meer mogelijkheden.
Montzen is een aflopend verhaaltje, vroeger was dat een belangrijk station. Tegenwoordig wordt er enkel nog van locs gewisseld en in de toekomst zal ook dat wegvallen. Volgens mij is daar over 10 jaar niet meer te zien dan een wissel tussen L24 en L39 :roll:
1 belangrijke reden: ruimte. Aken West zit zo langzamerhand aan zijn maximumcapaciteit, en je hebt heel weinig uitbreidingsmogelijkheden. Toch zit je heel erg dicht bij Aken West, zodat je wel die stad als aanwervingsbassin kan gebruiken. En de streek zelf, natuurlijk, minder bewoond, maar ook dito werkgelegenheid.
Waarschijnlijk zal er dus altijd wel een bundel(tje) blijven in Montzen, al was het maar als buffer voor Aken West. En heb je meer ruimte nodig om treinen samen te stellen in de ruime regio Aken, dan komt Montzen terug in beeld. Er zijn in elk geval een paar mannen van de private maatschappijen die nog wel degelijk brood zien in Montzen.
13'erke

Bericht door 13'erke »

groentje schreef:
Shrek schreef:Ik begrijp niet goed waarom iemand nu in godsnaam in zo'n vergeten uithoek als Montzen zou willen investeren. Met Aken, Hasselt of Antwerpen heb je volgens mij een ligging met veel meer mogelijkheden.
Montzen is een aflopend verhaaltje, vroeger was dat een belangrijk station. Tegenwoordig wordt er enkel nog van locs gewisseld en in de toekomst zal ook dat wegvallen. Volgens mij is daar over 10 jaar niet meer te zien dan een wissel tussen L24 en L39 :roll:
1 belangrijke reden: ruimte. Aken West zit zo langzamerhand aan zijn maximumcapaciteit, en je hebt heel weinig uitbreidingsmogelijkheden. Toch zit je heel erg dicht bij Aken West, zodat je wel die stad als aanwervingsbassin kan gebruiken. En de streek zelf, natuurlijk, minder bewoond, maar ook dito werkgelegenheid.
Waarschijnlijk zal er dus altijd wel een bundel(tje) blijven in Montzen, al was het maar als buffer voor Aken West. En heb je meer ruimte nodig om treinen samen te stellen in de ruime regio Aken, dan komt Montzen terug in beeld. Er zijn in elk geval een paar mannen van de private maatschappijen die nog wel degelijk brood zien in Montzen.
Ik kan jouw uitspraak bevestigen, er blijft een bundel behouden in Montzen+ 2 sporen tegen l24 waar goederentreinen elkaar kunnen inhalen.
Crtbke

Bericht door Crtbke »

Bartjedj schreef:De toren is inderdaad verkocht. Of het aan DLC is, weet ik niet.
Maar CRTBke, ik moet zeggen dat je redelijk scherp uit de hoek komt. Beetje vriendelijk blijven :wink:
Scherp? Alleuh, twas ma eh hraptjen hè pol :D
Plaats reactie