De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik heb is rond gezocht op het internet en ik vond 3 foto's van de nieuwe locomotief van de NMBS reeks 18 (siemens) 

- Bijlagen
-
- Cabine NMBS reeks 18 (siemens)
- NMBS reeks 18 (siemens).jpg (46.13 KiB) 4026 keer bekeken
beste Pieter er zijn al meer dan drie foto's te vinden hoor
foto's die je kan vinden zijn genomen te Berlijn op Innotrans of in Velim (Tsjechië) aldaar op het testcircuit.
foto's die je kan vinden zijn genomen te Berlijn op Innotrans of in Velim (Tsjechië) aldaar op het testcircuit.
- sammarco1
- Contacteer:
Op 2 Maart a;s zal de eerste 1800 op schaerbeek aankomen....als er niks tussen komt 

**********************************************************************************************************
hij zou momenteel op het testcircuit van siemens in wegberg zijn, hij komt dus dichterbij 

ik denk dat alles min of meer op schema zit zoals de leveringen voorzien waren, de eerste locs waren ruimschoots op tijd klaar, dat er nadien nog testen moeten volgen is normaal, eens die klaar zijn kan men beginnen met het opleiden van het nodige personeel. Dat begint met de instructeurs en nadien de bestuurders van de depots die er mee zullen beginnen. Voor de moment ziet het er naar uit dat de IC A die eer zal krijgen. Bijgevolg is de opleiding voorzien voor de depots Oostende, Brussel en Welkenraedt.
-
- sammarco1
- Contacteer:
Daar kan ik wel achter vragen als je dat wil....Locomotief 5175 schreef:zal het 1801 zijn ? die op 2 maart te schaarbeek zijn.

**********************************************************************************************************
Allé nog een jaarke ofzo en dan zullen we ze in FN ook wel mogen leren hoop ik...?
dat is allemaal af te wachten zoals de planning nu was (zover die nog correct is) zouden alle diensten die nu nog door een 13 gedaan worden eerst aan de beurt komen. Hierbij gaat het dan om de relaties
IC A (Oostende eupen)
IC O (Brussel Maastricht)
IC J (Brussel Luxemburg), op deze laatste zou men nog meer M6 willen inzetten eens de 18 geleverd zijn heb ik opgevangen.
IC A (Oostende eupen)
IC O (Brussel Maastricht)
IC J (Brussel Luxemburg), op deze laatste zou men nog meer M6 willen inzetten eens de 18 geleverd zijn heb ik opgevangen.
De eerste was 1860 dus ik denk van niet.Locomotief 5175 schreef:zal het 1801 zijn ? die op 2 maart te schaarbeek zijn.
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
De 1860 zal weldegelijk als laatste lok geleverd worden, maar Siemens zal hem intussen gebruiken voor testen en promotie net zoals dat met de de 1216 050, de bekende wereldrecordlok, het geval was.Dietrich schreef:De eerste was 1860 dus ik denk van niet.Locomotief 5175 schreef:zal het 1801 zijn ? die op 2 maart te schaarbeek zijn.
Groeten,
Joris De Mol
de 1860 is nu pas aan de testen in wegberg begonnen, dus het zou heel sterk zijn moest die als eerste geleverd wordenDietrich schreef:De eerste was 1860 dus ik denk van niet.Locomotief 5175 schreef:zal het 1801 zijn ? die op 2 maart te schaarbeek zijn.

neen de locs 1860 krijgt altijd als eerste de aangepaste toestanden. Als er bij testen op andere locs storingen gevonden worden gaat men dus eerst op die ene loc de nieuwigheden toepassen en daar opnieuw testen mee doen, pas daarna gaat men de goedbevonden resultaten op de rest van de reeks toepassen. Zodoende is er 1 lok bij die als een soort labo gaat dienen. De rest van de locs leveren ze gewoon en passen ze aan (indien nodig) met de ondervindingen van 1860, maar op zich testen ze dat natuurlijk bij elke loc.Dietrich schreef:Dus er gaan locs geleverd worden zonder dat de testen voltooid zijn.
Als de 1801 dan arriveert (1860 zal nog een tijdje op Wegberg verblijven van wat ik hier afleid) zal deze nog wel even stilstaan in België, want de 2 speciaal verbouwde meetrijtuigen (00014, de ex-Resto met opschrift Rem Frein en een Dms C1 met nummer 00015) staan defect te Mechelen (gemeld in deze topic). En zonder meetrijtuigen, géén testen.. (tenzij men er de 00800 aan gaat plakken, maar dat is nu éénmaal geen remmeetrijtuig..)