railevent.be

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
5183

railevent.be

Bericht door 5183 »

Railevent is een toekomstige vereniging die ritten zal organiseren op het belgische net voor een zo goedkoop mogelijk tarief. En waar de treinfanaat zelf zal kunnen kiezen via poll welk materieel en lijnen zal bereden worden. (De eerste activiteiten worden gepland eind 2010.)

Het is ook al reeds nagevraagd of dit financieel haalbaar is, en ja dat is het. ;)

Doch het nog een geruime tijd zal duren voor de activiteiten starten is er beslist al reeds met een forum te beginnen en een toffe community te creëren.

http://railevent.be

Maarten
Laatst gewijzigd door 5183 op 14 mar 2009, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Accelerat

Re: railevent.be

Bericht door Accelerat »

Hoewel het een moeilijke opgave is, zou het toch mooi zijn als zoiets zou worden gerealiseerd. :)
rail s

Bericht door rail s »

Hoe zit dat met de vergunningen? tractie, personeel?
5183

Bericht door 5183 »

rail s schreef:Hoe zit dat met de vergunningen? tractie, personeel?
Beste,

In 2010-2011 zal er gekeken worden voor een vzw, waarna geprobeerd zal worden de activiteiten natuurlijk zo snel mogelijk gestart zullen worden.

Railevent.be
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Denk dat dat forum nu niet meteen veel aantrek zal hebben zolang er niets concreet is dat errond draait. Qua spoorwegen in algemeen is HGBTF nog altijd een van de eerste en waardevolste sites.
stefanic

Bericht door stefanic »

En als ze al gaan beginnen met de werfinfo van de NMBS-site te copieren om toch maar iets van content te hebben... en massa's topics openen voor spoorongevallen en problemen....

Een zoveelste forum om de informatie nog wat te versnipperen of -nog erger- te repliceren zodat ge op alle fora uiteindelijk dezelfde nieuwtjes vind.
Het railevent vind ik een goed initiatief, maar hou het dan daarbij ipv er een hoop extra ballast aan te hangen. Een forum mag, als het specifiek over de events gaat.
spoorwegrealist
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

stefanic schreef:En als ze al gaan beginnen met de werfinfo van de NMBS-site te copieren om toch maar iets van content te hebben... en massa's topics openen voor spoorongevallen en problemen....
Comment mag je ook direct aan ons geven hoor...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

@ stefanic
wat is een forum zonder nieuwtjes ?!
daar moeten nieuwtjes bij zijn ...
iedereen heeft daar toch recht op ?!
de forums kunnen elkaar perfect aanvullen ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik vraag mij enkel af wat het doel is van die site als het rond een vzw draait die men binnen zoveel jaren wilt opstarten. Nu is het gewoon een forum en ik vrees dat naast HGBTF en anderen zoiets quasi niet meer van de grond te krijgen is.
Shrek

Bericht door Shrek »

als forum op zich zal het niets worden natuurlijk, maar als ze er al wat uitleg geven over hun organisatie/plannen kan het wel een interessante infobron zijn :)
stefanic

Bericht door stefanic »

comments rechtstreeks aan jullie: ik heb een account op bevent.be, maar een mail aan Maarten vond ik niet als mogelijkheid via de bevent-forum-functie. Ik heb er misschien overgekeken?

En 2302: je zegt het zelf: forums kunnen elkaar AANVULLEN!!!!! Niet ontdubbelen. Werfinfo staat op NMBS-site, onregelmatigheden staan op NMBS-site (of railtime).
Zoals ik al zei: ik heb NIETS tegen een nieuw forum, ik juich het toe, zolang het ook iets NIEUWS biedt.
Ik heb m'n eigen website (ik was denk ik ongeveer de eerste met een vrij complete NMBS-materieel-website) weggehaald omdat ik niet meer aan updates toekwam en er anderen het beter deden (belrail heeft mijn hele website -met toelating- overgenomen... gezien hijzelf ). Ik broed nu wel op iets anders, maar het zal iets NIEUWS zijn.
spoorwegrealist
Bibke

Bericht door Bibke »

5183 schreef:Railevent is een toekomstige vereniging die ritten zal organiseren op het belgische net voor een zo goedkoop mogelijk tarief. En waar de treinfanaat zelf zal kunnen kiezen via poll welk materieel en lijnen zal bereden worden. (De eerste activiteiten worden gepland eind 2010.)

Het is ook al reeds nagevraagd of dit financieel haalbaar is, en ja dat is het. ;)

Doch het nog een geruime tijd zal duren voor de activiteiten starten is er beslist al reeds met een forum te beginnen en een toffe community te creëren.

Maarten
Is niet meer te bereiken. Weet iemand waarom?
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Bibke schreef:
5183 schreef:Railevent is een toekomstige vereniging die ritten zal organiseren op het belgische net voor een zo goedkoop mogelijk tarief. En waar de treinfanaat zelf zal kunnen kiezen via poll welk materieel en lijnen zal bereden worden. (De eerste activiteiten worden gepland eind 2010.)

Maarten
Is niet meer te bereiken. Weet iemand waarom?
de beheerder van de site heeft een klachtenmail gekregen van een bedrijf die railevent heet ... de site moest offline of er kwam een rechtzaak ofzoiets

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie