Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
wesley

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door wesley »

HLE 2302 schreef:het is blijkbaar een felgebekt type:

ik ben harry zegt:
welk fimpje
ik ben harry zegt:
man ik zoom altijd in als ze wat te klagen heben moeten zxwe bij mij zijn en niet achter mijn rug zijn
(B)<<^^Aaron^^>>(B) opa & oma, you live in my heart :'( we missen iets ... :( zegt:
http://www.youtube.com/watch?v=Oqc-6G71n4c
bv
(B)<<^^Aaron^^>>(B) opa & oma, you live in my heart :'( we missen iets ... :( zegt:
drm zeg ik het u in uw gezicht
omdak ni van achterbaks gedoe houd
maar als je te dicht staat izjn er tb's die hun lichten op rood gaan beginnen zetten etc
ik ben harry zegt:
he weet je wel tegen wie je praat ik sta daar meer dan 5 meter er naast ik zoom altijd in
ik ben harry zegt:
jij ben dus goedverdomen de eerst die klaagt
ik ben harry zegt:
http://www.youtube.com/watch?v=ky0Nckx5 ... re=related
ik ben harry zegt:
die staat er nog korrter bij
ik ben harry zegt:
ik zoom in daar door lijkt het korter staat maar in dat pokken lad van belgie ga ik tocht niet meer
ik ben harry zegt:
zal wel eens met mijn baas gaan praten dan ga ik er voor zorgen dat het spotten voor iedereen is afgelopen
ik ben harry zegt:
http://www.youtube.com/watch?v=8spfZOH3y2s
ik ben harry zegt:
en deze dan
ik ben harry zegt:
nu geef je geen andwoord meer he

een echte uitdager, dus aan alle tb's die op l24 rijden, zie je iemand te kortaf bij het spoor staan, dan zeg je je rode maar op !

greetz 2302

Is dat hem messchiens ?????????
http://www.youtube.com/watch?v=aC2jdJp06Qs
OMC

Bericht door OMC »

De laatste 2 filmpjes die hij daar aanhaalt zijn van mij en door mezelf gemaakt, ik kan jullie vertellen dat ik daar niet echt mee gediend ben, sterker nog: hij komt me best niet meer tegen naast het spoor of waar dan ook.

Ter verantwoording van die filmpjes: het eerste werd in Aachen-West gemaakt met mijn "oudere" videocamera met DV-bandjes. Deze camera had 20x optische zoom en 990x digitale zoom. Als je daar in Aachen-West wat bekend bent weet je dat een goeie zoom geen overbodige luxe is en vaak een noodzaak als je filmt. De persoon die toen bij me was zit hier ook op het forum en kan bevestigen waar ik toen stond.

Het tweede filmpje werd in een bocht (!) genomen en ik lag bijna op de grond bij het filmen. Toch wel vreemd dat er nu plots 1 verwarde man struikeld over het feit dat ik duidelijk 2 à 3 meter van het spoor sta/lig?

En ik heb trouwens ook al de eer gehad om dit heerschap bezig te zien in Gemmenich (25/11). Zal ik mijn filmpjes eens posten waar een trein richting Duitsland plots verdwijnt achter de rug van een spotter die tussen het Duitse sein en de buitenste rail staat?

Als hij dit leest: je bent gewaarschuwd.
Andere lezers: vergeef me mijn reactie, dit is puur mijn karakter. Jezelf verdedigen doe je niet door een ander aan te vallen.
Steven

Bericht door Steven »

het is een slechte verdediging, aan zijn film zie je duidelijk dat hij tussen de palen staat en dat kan je niet verstoppen.
Sander14

Bericht door Sander14 »

Toch ben ik het met Aaron eens, je ziet de camera gewoon bewegen als de trein er aan komt. Dat zie ik bij de 2 filmpjes van OMC niet en die staat verder van het spoor.

Toch vind ik dat dit topic een beetje rommelig wordt, er worden dingen gepost, maar mensen luisteren er toch niet naar.

Mensen, als iemand het nodig vind om dicht bij het spoor te staan fotograferen/filmen moet ie dat zelf weten, iedereen heeft daar zijn eigen ideeën over. Maar als het een keer fout gaat (politie, of erger: gegrepen worden door een trein uit de andere richting) dan is het verpest voor alle spotters.

Laten we geen aandacht meer besteden aan de gekke, gestoorde, treinspotters-zonder-verstand, want daar krijgen we alleen maar ruzie van.

Ik heb gezegd wat ik er van denk.
OMC

Bericht door OMC »

Sander14, volledig mee eens! Terug naar lijn 24 dan maar? Nogmaals m'n excuses voor die uitbarsting maar dat ging er even over :shock:
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

HLE 2302 schreef:
ik ben harry zegt:
zal wel eens met mijn baas gaan praten dan ga ik er voor zorgen dat het spotten voor iedereen is afgelopen

greetz 2302
haha hij gaat bij zijn baas gaan klagen :lol: .
Die sukkel.
Steven

Bericht door Steven »

tja heb dat nog al mensen horen doen, doen alsof ze een lange arm hebben maar zich eigenlijk belachelijk maken.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

maar ik denk niet dat hij nog alle vijsjes op z'n plaats heeft, op stopsein poste hij ook foto's en knipte het watermerk van de echte spotter gewoon weg.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
wesley

Bericht door wesley »

HLE 2302 schreef:maar ik denk niet dat hij nog alle vijsjes op z'n plaats heeft, op stopsein poste hij ook foto's en knipte het watermerk van de echte spotter gewoon weg.

greetz 2302
Harry schroeders heeft ondertussen al zijn topfilms verwijdert van youtube :lol:
Maar we kennen hem toch nog wel als hij langs lijn 24 staat klein manneke
van 24 jaar met donkerkleurige Ford Feestje (fiesta) onder weg met een geel vestje

Grz wesley
wesley

Bericht door wesley »

Op http://www.stopsein.net is deze meneer te vinden onder de naam..DLC 22304 Afbeelding
OMC

Bericht door OMC »

Dat wisten velen onder ons reeds ;) maar laten we er ook geen heksenjacht van maken. Hij is bekend, net als vele anderen die regels en veiligheid aan hun laars lappen, en ik denk dat we het daar beter bij houden :)
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Inderdaad, ik denk dat vele van deze gasten alleen maar aandacht willen, al is het positief of negatief. Laten we het hier op het forum proberen netjes en veilig te houden. Het geeft (naar mijn mening) vaak toch mooiere foto's als je wat van het landschap ziet, zeker op fotogenieke lijnen zoals L24 (en vele anderen)
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

wesley schreef: Is dat hem messchiens ?????????
http://www.youtube.com/watch?v=aC2jdJp06Qs
.
Laatst gewijzigd door b-loc op 13 apr 2012, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
TOPCyber

Bericht door TOPCyber »

Ik ben nog maar een beginnend treinspotter, maar ook ik vind het van groot belang dat je op een veilige afstand foto's neemt. In het profiel gaan staan, is een risico dat je beter niet neemt. Wat ben je met de "foto van je leven" als je bv. een arm kwijt bent?

Als ik ga fotograferen, hou ik minimum een afstand van 6 a 7 meter. Meestal is dit meer. Gewoon iets meer gebruik maken van de zoom van je lens en het kan even mooie foto's opleveren.

Het valt mij ook op dat de TB's je een vriendelijke goeie dag toewensen door bv. een handgebaar of even licht te claxonneren. Ze zien dat je op een veilige afstand staat en daardoor is het voor hun ook een stuk aangenamer.

Ivan
Sander14

Bericht door Sander14 »

Groot gelijk heb je Ivan, hoe meer afstand, hoe meer (mooie) omgeving er op staat.

En je hebt gelijk, TB's laten dat wel merken. Sommige toeteren licht of doen even een vriendelijk handgebaar maken, andere TB's duwen de claxon nogal stevig in, omdat ze het leuk vinden om die treinspotters te zien.
Plaats reactie