AM96: comfort, ophanging, optrekken/afremmen is best o.k. Ik vind ze zalig voor middellange en lange afstanden. De verdeling van 1ste en 2de klasse is ronduit slecht.
MW41: vind ik goed voor korte tot middellange afstanden. Ook bij deze stellen vind ik de ophanging, optrekken/afremmen goed.
Minpuntje is de zwakke vloer. Als er een jeugdbeweging op die trein stormt, heb ik schrik dat de vloer gaat doorzakken...
Ik zal ook niet langer dan 1u in zo'n trein zitten. Als ik er langer opzit, heb ik een zere rug (lees: slechte en te smalle zetels).
Meestgeliefde stel/motorwagen die actief is
Re: Meestgeliefde stel/motorwagen die actief is
Minpunten MW41 zijn legio.
De vloer is iets dat ik ook al ondervonden heb. Ik vraag mij waarlijk af hoe lang dat gaat duren eer daar eens scheuren in komen (of gewoonweg los).
Daarnaast natuurlijk het getril, de pseudo-1ste klas die eerder lijkt op een inkomhal voor reizigers in 2de klas, te sterke verlichting, vuilbakken die nu al versleten zijn en niet meer sluiten, smalle deuren aan stuurposten, etc. Daarnaast nog niet eens gesproken over de mankementen/brandjes.
Voor het bouwjaar van dat materieel hadden er trouwens ook SIV's mogen inzitten, MS96 is paar jaar ouder en heeft die wel.
De vloer is iets dat ik ook al ondervonden heb. Ik vraag mij waarlijk af hoe lang dat gaat duren eer daar eens scheuren in komen (of gewoonweg los).
Daarnaast natuurlijk het getril, de pseudo-1ste klas die eerder lijkt op een inkomhal voor reizigers in 2de klas, te sterke verlichting, vuilbakken die nu al versleten zijn en niet meer sluiten, smalle deuren aan stuurposten, etc. Daarnaast nog niet eens gesproken over de mankementen/brandjes.
Voor het bouwjaar van dat materieel hadden er trouwens ook SIV's mogen inzitten, MS96 is paar jaar ouder en heeft die wel.
Die SIV zit er in, echter enkel aan de buitenkant en in een zwaar gesaneerde versie.
Uiteraard had het ook binnenin moeten gezeten hebben. Die SIV aan de buitenkant toont maar 1 regel tekst, zoals een lijnfilm.
Ten tijde van die talrijke brandjes op de MW41'ers noemde men deze treinen in de Kempen niet voor niks: "de grill-express"Dietrich schreef:Daarnaast nog niet eens gesproken over de mankementen/brandjes.

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
- Dieselfreak
Wat zijn SIV's?Dietrich schreef:Voor het bouwjaar van dat materieel hadden er trouwens ook SIV's mogen inzitten, MS96 is paar jaar ouder en heeft die wel.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
SIV = System Information Voyageurs, kortweg alle types van displays die je op de treinen kan vinden.