Testen van een nieuwe lens

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Tommyken

Testen van een nieuwe lens

Bericht door Tommyken »

Voila.... weeral zotte kosten gedaan en een nieuwe lens bijgekocht...
Natuurlijk moeten we deze eens testen, en wat kan het anders, ons eigen treinen op foto zetten natuurlijk.
U zal wellicht wel denken, weeral traxx.. inderdaad, spijtig genoeg rijden we met niets anders meer de laatste tijd en is
het traxx dat de klok slaagt.

Voila... een greep uit de testfoto's...

Klaarmaken van het lokje en buitenkant goed bekijken... ( zeker hoe vuil hij wel is ) Afbeelding Afbeelding Nog eventjes een leuke line up maken met de plaatselijke prive. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Volle gaas richting Antwerpen om de mooie dag af te sluiten. Afbeelding Home richting zon.... altijd al geweest voor ons HKM drivers... lekker het stoeltje achteruit en genieten
van de heerlijke laatste zonnenstralen. Afbeelding Afbeelding Fin de testdag 1...

Testje 2.... minder goei weer... Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding En nog enkele oude fototjes...
Afbeelding Wachten aan het eerste belgische sein... zoals gewoonlijk als men te vroeg terug is. Afbeelding
Steven

Re: Testen van een nieuwe lens

Bericht door Steven »

leuk maar welke lens is het nu ie je gebruikt om deze leuke foto's van uw eigen trein te maken?
13'erke

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:leuk maar welke lens is het nu ie je gebruikt om deze leuke foto's van uw eigen trein te maken?
Goeie vraag,

wat vervoer je eigenlijk op die 5e foto? Lijken me nogal rare goederwagens. :?:
rail s

Bericht door rail s »

13'erke schreef:
Steven schreef:leuk maar welke lens is het nu ie je gebruikt om deze leuke foto's van uw eigen trein te maken?
Goeie vraag,

wat vervoer je eigenlijk op die 5e foto? Lijken me nogal rare goederwagens. :?:
Nieuwste generatie Coils-wagons? Lijkt mij een zeer zwaar type...
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Wel het is een 28-70 Sigma F2.8.... lekker ding dus...

Mja, dat is de 46403 van England naar Gremberg... ik denk dat daar autoonderdelen insteken denk ik. Maar daar ben
ik me nog niet zo zeker van. Het is dus een speciaal engels type wagens.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Mooi! :) Vooral de foto's vanuit de cabine zijn schitterend! :wink:
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Die rare goederenwagons zouden Sfiss kunnen zijn.
De foto's met zonsondergang zijn schitterend!
Doet me terugdenken aan de tijd dat ik veel lates deed, in de zomer is dat werkelijk genieten.
Raampje open en bollen maar...en dan komt ge geheel ontspannen thuis!
De trein.
Alleen voor durvers.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

hoe neemt gij dan een foto van je trein terwijl je in hoofdspoor staat?
je springt er snel uit als je voor een rood sein staat, of wat moet ik me daar bij voorstellen
Presario

Bericht door Presario »

Prachtige foto's, Tommy!

De mooie Traxx'en gaan precies qua properheid de kant uit van de 13'en :(
Stuka

Bericht door Stuka »

PRachtige foto's Tommy! Zeker die van zonsondergang met die mooi blinkende rails, de max gewoon! Laat ons zeker het vervolg zien!!!
groentje

Bericht door groentje »

Nekvin schreef:hoe neemt gij dan een foto van je trein terwijl je in hoofdspoor staat?
je springt er snel uit als je voor een rood sein staat, of wat moet ik me daar bij voorstellen
Ik vermoed het, ja. Heb ik nog al zien gebeuren.
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Tommyken,

Proficiat met je supermooie foto's.

Nog een klein vraagje:

Passeer jij soms ook in Rotselaar wat ook op lijn 35 ligt?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Nekvin schreef:hoe neemt gij dan een foto van je trein terwijl je in hoofdspoor staat?
Inderdaad... als de seingevers niet zo gul zijn op dat moment met hun groene seintjes... staan wij vrij veel
voor een rood sein... alsook de risico's dat ze niet willen nemen voor een omnibus te steken.. waar wij dan 100km/h
mogen en een omnibus +-60... moeten wij soms genoodzaakt stoppen onderweg en levert voor ons leuke foto's op natuurlijk.

Dus... zomaar onder volle baan stoppen doen wij niet echt.... je moet de risico's niet gaan zoeken ook niet.
Tenzei echt iets ongelooflijk speciaal mee hebt.
melle

Bericht door melle »

Ik vind dat eigenlijk maar onverantwoord, foto's maken wanneer je aan het rijden bent. Dan ben je er toch niet 100% bij... :?
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:Ik vind dat eigenlijk maar onverantwoord, foto's maken wanneer je aan het rijden bent. Dan ben je er toch niet 100% bij... :?
ik denk niet dat dat erg is hoor, als je op dat moment groen hebt kan er niet veel gebeuren, tis tenslotte maar een halve second dat je er minder bijbent en dan nog, door uw camera zie je nog steeds wat er gebeurd ...

heel erg is dit dus zeker niet, en het is zeker niet nodig om daar ook al te gaan over mugziften ...

ben jij er in jouw les wel altijd bij ?! ook niet altijd 100% zeker !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gesloten