Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Morgen zaterdag 12u starten de werken om het oostelijk spoor tussen Kalmthout en Essen te voorzien van betonnen dwarsliggers.
Daarna +- 22:00 begint de zifttrein...
Zondag tweede shift (normaal iets korter, iedereen wil graag naar huis) dwarsliggers vanaf 10h, zifttrein vanaf 16u..
Zondag dus "ideale dag" als je dit hele indrukwekkende machine circus eens wil bekijken... grootste deel zondag ligt het spoor langs openbaar fietspad.
(uren uit vorige weekends, omdat start tekens met spuitbussen op exact dezelfde plaatsen blijken te staan)
Normaal (laatste vier weekends) kon verkeer netjes op één spoor, zonder de Chalala dubbeldekker ( en die is er niet in't weekend...)
Maar... deze keer wordt de stoptrein beperkt tot Kapellen, gaat slechts één keer per twee uur door naar Essen en terug...
Zou Thalys geklaagd hebben, want die kwam wel eens in verdrukking..
Daarna +- 22:00 begint de zifttrein...
Zondag tweede shift (normaal iets korter, iedereen wil graag naar huis) dwarsliggers vanaf 10h, zifttrein vanaf 16u..
Zondag dus "ideale dag" als je dit hele indrukwekkende machine circus eens wil bekijken... grootste deel zondag ligt het spoor langs openbaar fietspad.
(uren uit vorige weekends, omdat start tekens met spuitbussen op exact dezelfde plaatsen blijken te staan)
Normaal (laatste vier weekends) kon verkeer netjes op één spoor, zonder de Chalala dubbeldekker ( en die is er niet in't weekend...)
Maar... deze keer wordt de stoptrein beperkt tot Kapellen, gaat slechts één keer per twee uur door naar Essen en terug...
Zou Thalys geklaagd hebben, want die kwam wel eens in verdrukking..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Tja... en dan komt NMBS reizigers vandaag nog af of De Lijn geen vervangbussen kan inleggen tussen Kapellen en Roosendaal voor die treinen die beperkt zijn 

Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
dan zal Thalys wel goed op zijne poot gespeeld hebben..(schadevergoeding voor aansluitingen op Eurostar enzo ?)thejay schreef:Tja... en dan komt NMBS reizigers vandaag nog af of De Lijn geen vervangbussen kan inleggen tussen Kapellen en Roosendaal voor die treinen die beperkt zijn
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
In het najaar worden dit ongeveer ieder weekend gedaan. Overstappers van Thalys uit Amsterdam naar Eurostar zijn er volgens mij nauwelijks meer sinds de Eurostartickets van ieder station in Nederland niet meer in de Thalys gelden. (En ook toen die nog wel golden waren de Thalys-plaatsen daarvoor slechts in homeopatische hoeveelheden beschikbaar).dentheo schreef:dan zal Thalys wel goed op zijne poot gespeeld hebben..(schadevergoeding voor aansluitingen op Eurostar enzo ?)thejay schreef:Tja... en dan komt NMBS reizigers vandaag nog af of De Lijn geen vervangbussen kan inleggen tussen Kapellen en Roosendaal voor die treinen die beperkt zijn
Groetjes,
Rian
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Vorig najaar, volgend najaar ???rvdborgt schreef:In het najaar worden dit ongeveer ieder weekend gedaan. Overstappers van Thalys uit Amsterdam naar Eurostar zijn er volgens mij nauwelijks meer sinds de Eurostartickets van ieder station in Nederland niet meer in de Thalys gelden. (En ook toen die nog wel golden waren de Thalys-plaatsen daarvoor slechts in homeopatische hoeveelheden beschikbaar).
Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Het geknutsel van Infrabel is nog lang niet afgelopen... Kunnen die mannen nu echt niet wachten tot tenminste de Thalys naar L4 is verhuisd?
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Klopt, Heide Kapellen heeft nog geen betonnen dwarsliggers...FLV-FGSP schreef:Het geknutsel van Infrabel is nog lang niet afgelopen... Kunnen die mannen nu echt niet wachten tot tenminste de Thalys naar L4 is verhuisd?
Kan het kloppen dat ook de dwarsverbinding van de bovenleiding vervangen gaat worden door driehoek-ophangingen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Nog een jaar of 10 ?FLV-FGSP schreef:Het geknutsel van Infrabel is nog lang niet afgelopen... Kunnen die mannen nu echt niet wachten tot tenminste de Thalys naar L4 is verhuisd?
Als men nu in Nederland al ernstig begint na te denken over een ander beveiligingssysteem wat minstens 2 jaar zou duren om te installeren, weet je al genoeg zeker.
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Als ik het goed begrepen heb, dan zijn ze na 2010 klaar. En dat wordt dan ook wel tijd. En inderdaad, ze hadden beter gewacht tot Thalys over lijn 4 zou rijden.Adler schreef:Nog een jaar of 10 ?FLV-FGSP schreef:Het geknutsel van Infrabel is nog lang niet afgelopen... Kunnen die mannen nu echt niet wachten tot tenminste de Thalys naar L4 is verhuisd?
Groetjes,
Rian
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Je zegt er wel goed bij: NA 2010.rvdborgt schreef:Als ik het goed begrepen heb, dan zijn ze na 2010 klaar.
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Infrabel heeft de werken al zo lang mogelijk trachten uit te stellen, inderdaad tot Thalys en Benelux weg waren van L12 en de werken minder weerslag zouden hebben op het treinverkeer. De staat van de lijn liet echter niet meer toe om langer te wachten. De problemen die ontstaan zijn uiteindelijk dus het gevolg van het feit dat L4 nog niet in dienst is. Er is weldegelijk serieus aangedrongen om deze werken nog verder uit te stellen (door NMBS, Thalys en NS) maar helaas zonder succes.
De treindienst zal vanaf september serieus wijzigen voor L, IC-B en Thalys (ik ga hier nu nog niets over vertellen). Hopelijk zal vanaf december de hinder iets lichter worden (IC-B), dit indien Thalys naar L4 zou gaan (goede vooruitzichten, maar helaas nog geen zekerheid).
Even voor de duidelijkheid: de werken van de komende weekends geven aanpassingen van de dienstregeling op 'korte termijn' ttz aanpassing van de dienst zonder dat hiervan iets in een spoorboek komt. De wijzigingen voor september worden door ons (Reizigers Nationaal) als 'standaard' ingepland. vanaf december zouden de wijzigingen (voor de volgende 12 maanden) weer via korte termijn gebeuren.
De treindienst zal vanaf september serieus wijzigen voor L, IC-B en Thalys (ik ga hier nu nog niets over vertellen). Hopelijk zal vanaf december de hinder iets lichter worden (IC-B), dit indien Thalys naar L4 zou gaan (goede vooruitzichten, maar helaas nog geen zekerheid).
Even voor de duidelijkheid: de werken van de komende weekends geven aanpassingen van de dienstregeling op 'korte termijn' ttz aanpassing van de dienst zonder dat hiervan iets in een spoorboek komt. De wijzigingen voor september worden door ons (Reizigers Nationaal) als 'standaard' ingepland. vanaf december zouden de wijzigingen (voor de volgende 12 maanden) weer via korte termijn gebeuren.
spoorwegrealist
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Lijn 4 is klaar en in dienst. Van de treinen kan men dat helaas niet zeggen...stefanic schreef:Infrabel heeft de werken al zo lang mogelijk trachten uit te stellen, inderdaad tot Thalys en Benelux weg waren van L12 en de werken minder weerslag zouden hebben op het treinverkeer. De staat van de lijn liet echter niet meer toe om langer te wachten. De problemen die ontstaan zijn uiteindelijk dus het gevolg van het feit dat L4 nog niet in dienst is.
Hoe dat werkt met de korte termijn, dat kunnen we dit weekend weer goed zien: in Nederland was van de werkzaamheden *helemaal niets* bekend. De folder van Infrabel was kennelijk pas 31 maart klaar en pas vanmorgen stond er iets op de Nederlandse teletekst. Zijn er plannen om dit te verbeteren? Het gaat nu "maar" om de stoptrein naar Roosendaal, maar als je dergelijke dingen met de Benelux uithaalt, dan kan dat tot behoorlijke claims leiden van boze reizigers die hun vroeger dan aangekondigde trein hebben gemist.stefanic schreef:Even voor de duidelijkheid: de werken van de komende weekends geven aanpassingen van de dienstregeling op 'korte termijn' ttz aanpassing van de dienst zonder dat hiervan iets in een spoorboek komt. De wijzigingen voor september worden door ons (Reizigers Nationaal) als 'standaard' ingepland. vanaf december zouden de wijzigingen (voor de volgende 12 maanden) weer via korte termijn gebeuren.
Groetjes,
Rian
Re: Lijn 12 krijgt nog een beetje.
Niettegenstaande de beperking tot één stoptrein per 2 uur reed men deze week met minstens evenveel vertraging +- half uur.
Op het perron in Kalmthout hing één A4'tje..
Gelukkig werd er (soms) omgeroepen, maar naast een reuze machine die dwarsliggers legt was de verstaanbaarheid minimaal...
Op het perron in Kalmthout hing één A4'tje..
Gelukkig werd er (soms) omgeroepen, maar naast een reuze machine die dwarsliggers legt was de verstaanbaarheid minimaal...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide