GEN komt later klaar ;-)
Re: GEN komt later klaar ;-)
het is om te starten lijn 28, lijn 26 ligt aan de andere kant van de stad, er zouden drie sporen komen in het station zover ik de plannen begrepen heb. Enkel dat derde spoor is nog niet klaar dus.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Aangezien alle metrolijnen in het Weststation passeren is het inderdaad geen slecht idee om ook een aantal GEN lijnen langs hier te leiden. Echter het lijkt me dat men niet erg ambitieus is. Als men echt van West een knooppunt wil maken kan men beter nu al genoeg ruimte voor de massa overstappende reizigers voorzien.Bartjedj schreef:In dit station passeren dus alle lijnen van de metro. Met 6 sporen werd hier het zwaartepunt van het net gecreëerd. De trappen omhoog leiden naar de overgang over de NMBS-sporen.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Inderdaad en als ik de breedte van dat perron van de metro zie... Misschien is het een uitzondering maar dat perron is lang niet breed genoeg, in Centraal is het minstens een meter of 1,5 m breder en daar heb je soms nog de grootste moeite om te kunnen passeren.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Dat is maar een half perron met 1 spoor dat men heeft bijgeplaatst om het aantal perrons in het weststation te vergroten en om kruisingvrij te kunnen rijden.
Dit was het maximum dat men kon doen, hiervoor heeft men de L28 verplaatst om het zelfs nog maar te kunnen realiseren.
Dit was het maximum dat men kon doen, hiervoor heeft men de L28 verplaatst om het zelfs nog maar te kunnen realiseren.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Inderdaad, het is maar een deel van het perron. Van het centrale dubbelspoor met perrons ernaast had ik een filmpje gemaakt, maar dat is mislukt. Dus geen beelden
Lijn 26-28: Sorry, typfoutje.
Extra: binnenkort wordt WS uitgerust met toegangspoortjes. Dit om de veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
Vandaag staan er al in Delta, als proef.
BDJ

Lijn 26-28: Sorry, typfoutje.
Extra: binnenkort wordt WS uitgerust met toegangspoortjes. Dit om de veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
Vandaag staan er al in Delta, als proef.
BDJ
Re: GEN komt later klaar ;-)
Weststation IS al uitgerust met toegangspoortjes. Maar zoals in alle stations zal het nog een hele tijd duren voor ze echt geactiveerd worden (nu gaan ze automatisch open) omdat nog lang niet iedereen een vervoerbewijs heeft dat op een of andere manier gescand kan worden.
En wat verder de overstappen en perronbreedtes betreft: niet het Weststation maar wel Beekkant is HET overstapstation. Ook daar komen de vier lijnen samen en zijn de meeste overstappen van perron tot perron mogelijk.
En wat verder de overstappen en perronbreedtes betreft: niet het Weststation maar wel Beekkant is HET overstapstation. Ook daar komen de vier lijnen samen en zijn de meeste overstappen van perron tot perron mogelijk.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Beekkant is geen spoorwegstation. West straks wel, en dus heeft West het potentieel een belangrijk overstapstation te worden.MIVB-reiziger schreef:En wat verder de overstappen en perronbreedtes betreft: niet het Weststation maar wel Beekkant is HET overstapstation. Ook daar komen de vier lijnen samen en zijn de meeste overstappen van perron tot perron mogelijk.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Als je overstapt bvb van Centraal en je moet naar de Heizel dan ga je wel Beekkant gebruiken, dus het zal iet of wat verdeeld zijn tussen beide eens de GEN-treinen in Weststation stoppen.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Als je naar de Heizel wil zal Brussel Centraal vanaf nu de slechtste keuze worden, ofwel neem je in Brussel Zuid de rechtstreeks Metro ofwel in Brussel Noord de tram met het nieuwe schema.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Centraal wordt ook niet meer gezien als overstapstation, maar als eindstation.
Het ligt perfect voor mensen die in hartje Brussel moeten zijn, maar om over te stappen is het niet zo'n goede keuze.
Dit is gedaan omdat je zonder overstappers nu al een immense mensenmassa hebt tijdens het spitsuur.
BDJ
Het ligt perfect voor mensen die in hartje Brussel moeten zijn, maar om over te stappen is het niet zo'n goede keuze.
Dit is gedaan omdat je zonder overstappers nu al een immense mensenmassa hebt tijdens het spitsuur.
BDJ
Re: GEN komt later klaar ;-)
Euhm ik doel niet specifiek op mensen die van de trein komen he, ander voorbeeld dan: Parc tot Heizel, dan neem je Beekkant als overstap en niet Weststation. Anders zit je er minstens een minuut of 5 langer op.
Trouwens, ik moet elke dag van trein naar Pétillon en ik ga nog steeds langs Centraal hé. In Zuid afstappen betekent dat ik een ommetoer moet maken langs lijn 2 of 6 en moet overstappen in Kunst-Wet. Dan sta ik tweemaal te wachten op de metro dus wat voor voordeel zou ik daar uit halen...

Trouwens, ik moet elke dag van trein naar Pétillon en ik ga nog steeds langs Centraal hé. In Zuid afstappen betekent dat ik een ommetoer moet maken langs lijn 2 of 6 en moet overstappen in Kunst-Wet. Dan sta ik tweemaal te wachten op de metro dus wat voor voordeel zou ik daar uit halen...
Re: GEN komt later klaar ;-)
Beekkant kan inderdaad ook fungeren als overstapstation, omdat het nu eenmaal vlak achter WS ligt.
Maar WS heeft tov BK het voordeel van een station. Sja, het nieuwe MIVB-model is rond de trein opgebouwd.
Maar als je metro-metro bekijkt heeft WS inderdaad geen enkel voordeel tov BK.
BDJ
Maar WS heeft tov BK het voordeel van een station. Sja, het nieuwe MIVB-model is rond de trein opgebouwd.
Maar als je metro-metro bekijkt heeft WS inderdaad geen enkel voordeel tov BK.
BDJ
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: GEN komt later klaar ;-)
Zoals jullie weten zal vandaag de brug naar haar definitieve plaats herleidt worden. Op skyscrapercity vond ik er een foto van, het geen kleintje.


Re: GEN komt later klaar ;-)
Dat is de brug over de E19, juist voor Mechelen, alwaar de spoorlijn die op de middenberm van de snelweg zal komen te liggen afbuigt en zo lijn 25 zal vervoegen. Daardoor is de E19 tussen Brussel en Mechelen (die rijrichting) volledig afgesloten.