GEN komt later klaar ;-)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: GEN komt later klaar ;-)

Bericht door Steven »

het is om te starten lijn 28, lijn 26 ligt aan de andere kant van de stad, er zouden drie sporen komen in het station zover ik de plannen begrepen heb. Enkel dat derde spoor is nog niet klaar dus.
K V B

Bericht door K V B »

Bartjedj schreef:In dit station passeren dus alle lijnen van de metro. Met 6 sporen werd hier het zwaartepunt van het net gecreëerd. De trappen omhoog leiden naar de overgang over de NMBS-sporen.
Aangezien alle metrolijnen in het Weststation passeren is het inderdaad geen slecht idee om ook een aantal GEN lijnen langs hier te leiden. Echter het lijkt me dat men niet erg ambitieus is. Als men echt van West een knooppunt wil maken kan men beter nu al genoeg ruimte voor de massa overstappende reizigers voorzien.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Inderdaad en als ik de breedte van dat perron van de metro zie... Misschien is het een uitzondering maar dat perron is lang niet breed genoeg, in Centraal is het minstens een meter of 1,5 m breder en daar heb je soms nog de grootste moeite om te kunnen passeren.
Steven

Bericht door Steven »

Dat is maar een half perron met 1 spoor dat men heeft bijgeplaatst om het aantal perrons in het weststation te vergroten en om kruisingvrij te kunnen rijden.
Dit was het maximum dat men kon doen, hiervoor heeft men de L28 verplaatst om het zelfs nog maar te kunnen realiseren.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad, het is maar een deel van het perron. Van het centrale dubbelspoor met perrons ernaast had ik een filmpje gemaakt, maar dat is mislukt. Dus geen beelden :(

Lijn 26-28: Sorry, typfoutje.

Extra: binnenkort wordt WS uitgerust met toegangspoortjes. Dit om de veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
Vandaag staan er al in Delta, als proef.

BDJ
Steve

Bericht door Steve »

Weststation IS al uitgerust met toegangspoortjes. Maar zoals in alle stations zal het nog een hele tijd duren voor ze echt geactiveerd worden (nu gaan ze automatisch open) omdat nog lang niet iedereen een vervoerbewijs heeft dat op een of andere manier gescand kan worden.

En wat verder de overstappen en perronbreedtes betreft: niet het Weststation maar wel Beekkant is HET overstapstation. Ook daar komen de vier lijnen samen en zijn de meeste overstappen van perron tot perron mogelijk.
K V B

Bericht door K V B »

MIVB-reiziger schreef:En wat verder de overstappen en perronbreedtes betreft: niet het Weststation maar wel Beekkant is HET overstapstation. Ook daar komen de vier lijnen samen en zijn de meeste overstappen van perron tot perron mogelijk.
Beekkant is geen spoorwegstation. West straks wel, en dus heeft West het potentieel een belangrijk overstapstation te worden.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Als je overstapt bvb van Centraal en je moet naar de Heizel dan ga je wel Beekkant gebruiken, dus het zal iet of wat verdeeld zijn tussen beide eens de GEN-treinen in Weststation stoppen.
Steven

Bericht door Steven »

Als je naar de Heizel wil zal Brussel Centraal vanaf nu de slechtste keuze worden, ofwel neem je in Brussel Zuid de rechtstreeks Metro ofwel in Brussel Noord de tram met het nieuwe schema.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Centraal wordt ook niet meer gezien als overstapstation, maar als eindstation.
Het ligt perfect voor mensen die in hartje Brussel moeten zijn, maar om over te stappen is het niet zo'n goede keuze.
Dit is gedaan omdat je zonder overstappers nu al een immense mensenmassa hebt tijdens het spitsuur.

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Euhm ik doel niet specifiek op mensen die van de trein komen he, ander voorbeeld dan: Parc tot Heizel, dan neem je Beekkant als overstap en niet Weststation. Anders zit je er minstens een minuut of 5 langer op. :roll:

Trouwens, ik moet elke dag van trein naar Pétillon en ik ga nog steeds langs Centraal hé. In Zuid afstappen betekent dat ik een ommetoer moet maken langs lijn 2 of 6 en moet overstappen in Kunst-Wet. Dan sta ik tweemaal te wachten op de metro dus wat voor voordeel zou ik daar uit halen...
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Beekkant kan inderdaad ook fungeren als overstapstation, omdat het nu eenmaal vlak achter WS ligt.
Maar WS heeft tov BK het voordeel van een station. Sja, het nieuwe MIVB-model is rond de trein opgebouwd.
Maar als je metro-metro bekijkt heeft WS inderdaad geen enkel voordeel tov BK.

BDJ
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Zoals jullie weten zal vandaag de brug naar haar definitieve plaats herleidt worden. Op skyscrapercity vond ik er een foto van, het geen kleintje.
Afbeelding
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Verklap je ons ook waar "de brug" komt te liggen?
Steven

Bericht door Steven »

Dat is de brug over de E19, juist voor Mechelen, alwaar de spoorlijn die op de middenberm van de snelweg zal komen te liggen afbuigt en zo lijn 25 zal vervoegen. Daardoor is de E19 tussen Brussel en Mechelen (die rijrichting) volledig afgesloten.
Plaats reactie