De meeste diensten zijn best goed genoeg voor mensen die een beetje normaal doen en dat heeft niets met onzin te maken. Ik ben zelf voldoende pendelaar om te kunnen zien hoe belachelijk sommige mensen doen. Als je naast uw werkuren ook nog ergens tussen de 30 a 40.000 km/ jaar gaat pendelen en reizen per trein doet dan zie je al wel iets en dat heeft dan ook totaal niets met mijn job te maken. Ik zou zeggen kom is gewoon buiten, ga is mee met een trein zonder doel. Kijk is rondom u in een station of trein. IK zal u zeggen dat je verrassende dingen zal zien gebeuren waarbij je meermaals de wenkbrauwen zal fronsen. Dit zowel bij reizigers als passagiers (ja aan beide kanten gebeuren zotte dingen).Insane schreef:Echt dikke onzin. Lastige mensen heb je altijd en overal. Waar en op welke tijdstippen er veel volk zal op en afstappen kan men perfect in de dienstregeling passen. De NMBS wordt gefinancierd met geld van de hardwerkende burger! De mensen hebben recht op een optimale service en uitstekende informatieverstrekking. Kruip eens uit uw cocon en denk eens aan de pendelaars ipv hier onzin te posten.
Ter verdere info bestaat er zoiets als de uurregeling die in kadans verloopt. Dit bestaat al sinds 1984 over het grootste deel van Europa en heeft zijn nut en eenvoud al bewezen. De meeste treinen hun uurregeling hebben meestal als basis de drukste moment van de dag (zodoende krijg je in de rustige momenten extra marges die niet altijd nodig zijn). Maar als je wil dat elk uur en 5 minuten een trein naar Oostende vertrekt in Brussel Zuid dan kan je niet anders dan het zo doen.
De perfectie plannen kan echter niemand, verwijten maken van aan de kant en zeggen hoe het moet kan iedereen. Ik weet 1 ding zeker, ik wil NIET in de schoenen staan van de mensen die jaarlijks heel dat circus in orde moeten krijgen.
Zolang je niet begrijpt met hoeveel factoren een treinplanning rekening moet houden kan je ook beter zwijgen omdat je anders toch enkel naast de zaak aan het spreken bent.
Om een voorbeeld van wangedrag te geven, deze week stonden jongeren aan de halte Bierges Walibi gewoon in het spoor op hun trein te wachten. Als je dergelijk gedrag voorspelbaar noemt dan zeg ik een dikke proficiat. Ik slaag effe de remmen toe als ik zoiets zie en geef met plezier vertraging. Zoiets is dagelijkse kost en niet enkel op die lijn. Ik zeg niet dat reizigers de enige schuld hebben. Maar ik kan het echt niet hebben dat sommige hier reageren met het gedrag alsof elke reiziger heilig is waar ze dat zeker niet zijn. Ieder zijn deel en aanvaard dat wat u toekomt.