Vanaf de nieuwe dienstregeling in dec 2009, is het de bedoeling van de nieuwe HITACHI JAVALIN treinstelllen, eigendom van South Eastern Trains (spoorwegoperator in Graafschap Kent) in comerciële dienst komen.Jules schreef:Ik heb vroeger op de klassieke lijn naar Londen nooit overwegen gezien voor voertuigen. Wel voor voetgangers. Die volledig in hout gemaakt zijn. Op dat punt is dan een volledige onderbreking in de derde rail. Je was daar verplicht om te klaxoneren omdat die overwegen onbewaakt zijn.
Met een Eurostar kon je bijna nooit volledig stil vallen in zo een gap. Behalve wanneer een locomotief buiten dienst was op 750V. Dan kan je maar eens pech hebben met een noodremming. Op de stellen die ginder rondrijden staan die sleepschoenen goed verdeeld over het volledige stel waardoor die denk ik weinig problemen hebben met die gaps.
Op Eurostar was het toch wat opletten met die gaps. In volle tractie kon je daar serieuze kloppen krijgen en zware vonken trekken. Vooral in het donker en in de winter en prachtig schouwspel.
De derde rail wordt zoveel mogelijk gelegd om geen hinder te veroorzaken, bv aan perrons zal die langs het spoor liggen dat niet aan het perron grenst.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat het een levensgevaarlijk systeem is. Als je in panne valt en je moet uitstappen met die rail onder je voeten, is het opletten geblazen. Zelfs met alle veiligheden in acht genomen kan het nog verkeerd gaan.
Reeds elders op het forum heb ik enkele links geplaatst naar You Tube links ivm de testritten via derde spoor & HST1 (aan 140mph) lijn.
Deze stellen zullen diensten rijden op de verbindingen:
1) Dover - Folkstone - Ashford* - Ebsfleet - Londen
2) Margate - Faversham - Rochester - Ebsfleet - Londen
Asford* = (ont)koppellen met treinstel uit/naar Margate via Ramsgate - Canterburry West - Ashford - Ebsfleet - Londen
Voor meer informatie zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Southeaste ... ng_company
of:
http://www.southeasternrailway.co.uk