Hallo,
Volgens Wallorail is de reeks 16 buiten dienst gesteld, en moeten alle locs vrijdag in Oostende in hun stelplaats staan. Ze worden vervangen door 13'ers
De 1602 zou deze week nog in Welkenreadt zitten, en komt vanavond of morgen terug naar Oostende.
De 1608 vertrok deze morgen nog naar Schaarbeek (P 7009)(eigen waarneming).
Groeten,
Joris De Mol
Gisterenavond was P 8002 Schaarbeek-Oostende (de trein van de foto hierboven)al met een 13 ipv met een 16.
Deze trein had blijkbaar een probleem in Gent, want toen ik aankwam in Gent met P 8003 (13+M4), zo rond 17u15, stond P 8002 er nog altijd. Het voorzienvertrekuur van deze trein is 16u53. Er zaten geen reizigers meer in de trein en op het bordje stond 'niet instappen'. Op de vertrekschermen stond er wel nog 'vertraging te bepalen', dus het is niet duidelijk of deze trein nog is vertrokken of is afgeschaft.
treinbruno schreef:
hopelijk is de crisis snel voorbij, nog voor de levering van de 18'ers
Dat zal wel niet zo zijn, bij de nmbs redeneren ze in ieder geval anders
Ik vind het wel straf dat ze 13nen moeten gebruiken voor P-treinen die maar 2 keer per dag rijden, daar verwachte je net het minst performante materieel (HLE23 en 25 enzo). Zouden die 13nen dan niet beter met zware M6 rondcrossen?
ze hebben vorige week een testrit gedaan met M6+13+M6. Die kwam van FNND naar FSR. Spijtig genoeg geen fotos, maar dit duid er misschien wel op dat ze de 13 gaan inzetten in trek en duw met M6
Nekvin schreef:ze hebben vorige week een testrit gedaan met M6+13+M6. Die kwam van FNND naar FSR. Spijtig genoeg geen fotos, maar dit duid er misschien wel op dat ze de 13 gaan inzetten in trek en duw met M6
Is dat niet gewoon de testtrein van L4? Een 13 kan perfect werken met 1 M6 stuurstand, er is geen reden om de 13 in te sluiten (behalve op ETCS-trajecten)