Nee, ik had het redelijk willen houden en 1 september 2009 als limietdatum gesteld (begin van het schooljaar). En wekenlang heeft er niemand durven op ingaan...!rail s schreef:Moest hij voor 01/01/2009 rijden of zo?jan_olieslagers schreef:TE LAAT ! ! !rail s schreef:Kan de man met de bierbak zijn weddenschap nog eens herhalen? :twisted:
Noorderkempen Brecht !!!!!
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Zijn er terug proefritten voorzien? De drommedaris combinatie M6 - 13 - M6 staat terug op schijnpoort......
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
wva schreef:Zijn er terug proefritten voorzien? De drommedaris combinatie M6 - 13 - M6 staat terug op schijnpoort......
Ik neem aan dat er nog een aantal mensen opleiding moeten krijgen...of is dat allemaal in die "proefweek" gebeurd ?
Hoeveel stuurrijtuigen zijn er eigenlijk beschikbaar met "volledig uitgeruste ETCS"...of gaat de Brecht shuttle plat als er één draad of sensor naar de knoppen gaat in één van de twee stuurrijtuigen ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Alle stuurrijtuigen M6 beschikken over de nodige ETCS instalatie. Bij een defect kan men gewoon een ander stuurrijtuig uit de kast halen. Al hoop ik dat er voldoende stuurrijtuigen zijn.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Volgens mij zijn ze allemaal voorbereid op ETCS, maar daarom hebben ze niet allemaal de racks en sensoren ( 100.000 (?) Euros kosten per rijtuig) en hebben ze dan overal de software ingeladen ??? Zou mij verbazen...DE_6308 schreef:Alle stuurrijtuigen M6 beschikken over de nodige ETCS instalatie. Bij een defect kan men gewoon een ander stuurrijtuig uit de kast halen. Al hoop ik dat er voldoende stuurrijtuigen zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Komende week wordt inderdaad weer proefgereden (nu volgens de definitieve dienstregeling). Inderdaad voor opleiding bestuurders en treinpersoneel.wva schreef:Zijn er terug proefritten voorzien? De drommedaris combinatie M6 - 13 - M6 staat terug op schijnpoort......
spoorwegrealist
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
volgens men moeder moet ook het begeleidingspersoneel opgeleid worden voor naar noorderkempen te rijden.
klopt dit?
klopt dit?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Dat zal wel kloppen, uiteindelijk is dit een traject waar voordien nooit commerciële ritten waren.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Hier of op treintrambus las ik dat er in 4 stuurrijtuigen ETCS ingebouwd is, 2 in die in de trein zitten, 1 reserve, en 1 reserve die meerijdt in andere treinen om geen 2 stuurrijtuigen op non-actief te houden.dentheo schreef:Volgens mij zijn ze allemaal voorbereid op ETCS, maar daarom hebben ze niet allemaal de racks en sensoren ( 100.000 (?) Euros kosten per rijtuig) en hebben ze dan overal de software ingeladen ??? Zou mij verbazen...DE_6308 schreef:Alle stuurrijtuigen M6 beschikken over de nodige ETCS instalatie. Bij een defect kan men gewoon een ander stuurrijtuig uit de kast halen. Al hoop ik dat er voldoende stuurrijtuigen zijn.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Descheemaecker kwam deze middag op de VRT met veel trots verklaren dat de NMBS er als eerste in Europa in geslaagd was locomotieven te ontwikkelen die met ETCS kunnen rijden.
Qua grootheidswaanzin kan dit tellen.
Qua grootheidswaanzin kan dit tellen.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
En de lok heeft zelfs geen ETCS... rijdt puur op afstandbediening vanuit een rijtuig dat wel (Franse) ETCS heeft...Adler schreef:Descheemaecker kwam deze middag op de VRT met veel trots verklaren dat de NMBS er als eerste in Europa in geslaagd was locomotieven te ontwikkelen die met ETCS kunnen rijden.
Qua grootheidswaanzin kan dit tellen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
De eerste loc die echt voorzien zal zijn is de reeks 18, de eerste rijtuigen zijn inderdaad de M6 rijtuigen, dit alles wat België betreft.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Maar helemaal niet.Hogersluys schreef:Misschien niet de eerste locomotief, maar wel de eerste lijn. Toch?
De SBB rijdt al sinds 2002 met ETCS (Level 2) en ook in Italie en andere landen heeft men al jaren ETCS.
Eerst bouwt men hier een lijn met ETCS apparatuur die met niets compatibel is en daarna komt men na jaren van loze beloftes triomfantelijk verklaren dat men als eerste in Europa loks heeft gebouwd die daar kunnen op rijden.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore