12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Shrek »

Dietrich schreef:Op de IC L reed gisteren een 27 voor een M6 Bx. Zijn er problemen misschien?
er zijn gewoon teveel Bx'en momenteel :wink:
pas wanneer de reeks 18 komt zullen ze die allemaal kunnen gebruiken :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Steven »

er zijn inderdaad samenstellingen in omloop waar tweemaal een Bx in voorkomt.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Shrek »

straks zien we nog een trein met 2x een 26 en 2x een Bx :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Steven »

Dan zou je al twee bx met die treinschakelingkabels moeten hebben en die zijn er totaal niet dacht ik. Zover ik weet zijn er enkel gewone M6en met die kabels voorzien geweest.
Snaaip

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Snaaip »

Ik heb eigenlijk een vraag. Waarom word er op bepaalde M6 en Class 27 stellen een GF-Koppeling voorzien? Is dit voor het gemak tijdens het koppelen? Moderniseren van koppelingen? Elektrische stroom? En hoe gaat het in zijn werking als twee stuurstandrijtuigen aan elkaar worden gekoppeld? Gebeurd dit dzn ook via de GF-Koppeling of via de schroefkoppeling (want de schroefkoppeling kom ik vaak terug op de M6 stuurstandrijuitgen.) :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Steven »

De stellen met GF koppeling zal je terugvinden op de relatie Knokke/ BLankenberge => Tongeren (in het weekend is da Genk/Luik)

daar er op deze relatie veel gekoppeld en ontkoppeld word in Brugge. De automatische koppeling GF moet er voor zorgen dat er met minder personeel vlot kan ontkoppeld worden. Op de andere relaties met M6 is die gf niet echt nodig maar kan je ze wel eens zien. Men heeft momenteel iets meer GF koppelingen dan echt nodig is. Dat zou volgend jaar met de nieuwe dienstregeling kunnen veranderen.
Snaaip

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Snaaip »

Dus eigenlijk kan een Class 27 en een M6 stuurstandrijtuig gekoppeld worden met het oude schroefkoppeling? Ik dacht eerst voor de elektrische bekabeling tussen beide stellen. Nu ga ik eens wat meer opletten bij de koppelingen. En eens foto's nemen van de koppelingen. In plaats van iedere keer foto's te nemen van een complete trein of rijtuig/loc.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Steven »

Een reeks 27 en stuurrijtuig GF kan gekoppeld worden met een gelijkaardige stam, een reeks 27 met schroefkoppeling kan gekoppeld worden met alles wat een schroefkoppeling heeft dus ook die stuurrijtuigen.
Snaaip

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Snaaip »

Ok dan, dit lijkt me al duidelijker. Bedankt!
melle

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door melle »

Code: Selecteer alles

12.000 extra [color=#FF0000]zitplaatsen[/color] dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Echt comfortabel zitten ze nu ook weer niet hoor.. En in sommige rijtuigen zien de zetels er nog al uit :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Steven »

Over comfort kan je veel ruzie maken en er nooit uit raken. Sommige mensen willen harde zetels andere weer zachte enz.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Kristofke »

als ik een M6 zie binnenrijden op mijn perron ben ik altijd blij ;)

(ik heb duidelijk nog niet op een gezeten met felle kinderziektes ;) )

toch zeker in de zomer, lekker fris

in de winter zie ik eigenlijk liefst een klassiekje, want die hebben nog een verwarming uit den goeien ouwe tijd, stoken tot ge er van zweet :)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Shrek »

melle schreef:Echt comfortabel zitten ze nu ook weer niet hoor.. En in sommige rijtuigen zien de zetels er nog al uit :wink:
Dat is jouw mening, het gros van de tienduizenden klanten van de nmbs hebben niet liever dan de M6 :wink:
melle

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door melle »

Ik bedoel maar dat de kwaliteit van de zetels te wensen overlaat.
Als je naar de AM96 of L11 kijkt, dan zie je dat deze in een nog veel beter staat zijn dan in menige M6
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Steven »

Ik denk dat jij altijd dezelfde M6 moet nemen anders kan ik uw uitleg niet verklaren, de meeste M6 zetels zijn nog steeds in originele staat, niet beschadigd of versleten van op te zitten.
Plaats reactie