Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Trammist »

Bibke schreef:Ik snap het ook niet meer.
Zoals MIVB-reiziger al gepost heeft, rijdt er nog gekoppelt materieel waar de TBG niet door kan lopen van voor tot achter en hij/zij in de stations telkens moet overstappen op een ander stel.
Bij mijn weten heeft de IR Antwerpen-Neerpelt/Hasselt 2 TBG's aan boord, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat die Treinstallen na Mol een gans andere route nemen.
ronny

Bericht door ronny »

MIVB-reiziger schreef:Wat is eigenlijk het probleem om de geïsoleerde Bx toegankelijk te maken? Akkoord dat het niet "ideaal" is (dat zijn gekoppelde MS75/80/86 ook niet...), maar wat als blijkt dat de vraag het rechtvaardigt?
Ik dacht dat er in een Bx geen wc aanwezig is.
Bibke

Bericht door Bibke »

Trammist schreef:
Bibke schreef:Ik snap het ook niet meer.
Zoals MIVB-reiziger al gepost heeft, rijdt er nog gekoppelt materieel waar de TBG niet door kan lopen van voor tot achter en hij/zij in de stations telkens moet overstappen op een ander stel.
Bij mijn weten heeft de IR Antwerpen-Neerpelt/Hasselt 2 TBG's aan boord, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat die Treinstallen na Mol een gans andere route nemen.
Daar ben ik niet zeker van maar de TBG's van Mol zullen dat wel laten weten.
Maar dan nog zit men daar met treinen van 3,4 of 5 stellen.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

ronny schreef:
MIVB-reiziger schreef:Wat is eigenlijk het probleem om de geïsoleerde Bx toegankelijk te maken? Akkoord dat het niet "ideaal" is (dat zijn gekoppelde MS75/80/86 ook niet...), maar wat als blijkt dat de vraag het rechtvaardigt?
Ik dacht dat er in een Bx geen wc aanwezig is.
Misschien een ideetje aan de deur stikkers hangen in de zin van 'GEEN TOILET IN DIT RIJTUIG', zo kunnen de mensen die geen behoefte hebben aan een toilet toch een plaats bemachtigen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

En als men nu eens per kant van de loc twee rijtuigen hangt waarvan telkens 1 Bx...

Denk eigenlijk niet dat die wc het probleem is.
260689

Bericht door 260689 »

voor die 20minuten nog ni toe zelf dat je erop zit.
stefanic

Bericht door stefanic »

Redenen van die afgesloten Bx (ik denk dat het wel duidelijk is waarom die voor de loc hangt):

-TIJDELIJKE NOODoplossing tot er ander materieel is compatibel met L4
-Aangeboden plaatsen in de 3 aanwezige rijtuigen zijn ruim voldoende voor de te verwachten reizigersstroom (oorspronkelijk waren 3 I11 voorzien met Traxx aan beide uiteinden)
-Zeer kort traject (toch in tijd) met één tussenstop (Luchtbal) net voor A.Centraal. 1 TBG kan die controle niet doen: dus 2 TBG nodig: dus dubbele kost (die niet voorzien is en achteraf toch wegvalt)

Wij (B-RN) VRAGEN enkel maar om ASAP iets op de sporen te krijgen. WAT ons aangeboden wordt maakt ons ondertussen eigenlijk niet veel meer uit. Als het maar rijdt! En welke technische redenen er allemaal achter zitten om het zus of zo te doen, of als het voor kosten, praktische uitvoering en wat nog meer praktischer is dat dat ene rijtuig niet voor reizigers toegankelijk is, WE DON'T CARE! Zolang alle reizigers kunnen zitten is het voor ons OK!

Wees nu toch eens tevreden dat er eindelijk (het heeft inderdaad voor IEDEREEN lang genoeg geduurd) een oplossing is gevonden om te KUNNEN rijden. Eens het KAN zal er zeker wel met een andere samenstelling gereden worden want de 2 dure stuurstanden van de loc worden nu ook niet gebruikt. Dat hij die de moed heeft om in Noorderkempen te gaan verkondigen dat de gevonden noodoplossing toch wel geldverspilling is, en dat we beter nog x maanden wachten op een andere oplossing het maar doet.

En ik heb het nog al gezegd: iedereen die het beter weet of mee een handje wil toesteken om de reizigers tevreden te stellen is welkom: http://www.despoorwegenwervenaan.be
spoorwegrealist
dentheo

Bericht door dentheo »

stefanic schreef:Eens het KAN zal er zeker wel met een andere samenstelling gereden worden want de 2 dure stuurstanden van de loc worden nu ook niet gebruikt. Dat hij die de moed heeft om in Noorderkempen te gaan verkondigen dat de gevonden noodoplossing toch wel geldverspilling is, en dat we beter nog x maanden wachten op een andere oplossing het maar doet.
Ach laat ze , deze oplossing is misschien zelfs goedkoper.... slechts één lok en twee stuurrijtuigen ipv DRIE traxxen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin

Bericht door Robin »

Steven schreef:waar heb je die uurregeling gevonden?
dat heb ik via een mail gehad via facebook, van waar die personen het hebben is mij ook een vraag.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Robin schreef:
Steven schreef:waar heb je die uurregeling gevonden?
dat heb ik via een mail gehad via facebook, van waar die personen het hebben is mij ook een vraag.
Toekomende week GEEN M6 met 13 proefritten....

Thalys ??? Ze moeten zich haasten want anders rijdt de shuttle in de weg......
Theo
Groeten vanop de Heide
stefanic

Bericht door stefanic »

Er zijn inderdaad de komende weken proefritten met Thalys gepland.
spoorwegrealist
Jules

Bericht door Jules »

De komende drie weken zijn er idd proefritten met thalys. Normaal ook op L3 en DB
LML

Bericht door LML »

Trammist schreef:Bij mijn weten heeft de IR Antwerpen-Neerpelt/Hasselt 2 TBG's aan boord, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat die Treinstallen na Mol een gans andere route nemen.
In omgekeerde richting gaat het zo (tijdens daluren en weekends):
* 1 tbg vertrekt vanuit Hasselt naar Mol.
* 1 tbg vertrekt vanuit Neerpelt naar Antwerpen.
Degene die vanuit Hasselt vertrekt, heeft z'n dienst tot in Mol. De eerstvolgende IR Antwerpen-Neerpelt/Hasselt die in Mol aankomt, daar gaat de tbg uit Hasselt terug aan boord van het gedeelte richting Hasselt. Zo gebeurt het toch zeker tijdens de daluren en weekends. Tijdens de spits zijn er idd meer tbg per trein, maar hoe die dienst bij die gasten tijdens de spitsuren in elkaar zit, weet 'k niet.

Maar dit heeft niks met Noorderkempen/Brecht te maken...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
rds

Noorderkempen Brecht !

Bericht door rds »

Gaat de dienstregeling van de andere treinen nog wijzigen of moeten we 20 minuten staan koekeloeren in antwerpen-centraal vooraleer we een trein naar Brussel hebben?
Steven

Bericht door Steven »

voor een optimalere aansluiting zal je nog even moeten wachten.
Plaats reactie