02-05-2009 Los Angeles

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Robin

Re: 02-05-2009 Los Angeles

Bericht door Robin »

dentheo schreef:Prachtig ..;en Robin geen problemen gehad met uw fototoestel en de "veiligheidsbeambten " ?
nergens problemen gehad, juist is even moeten aanzetten bij de extra controle op Heatrow, dan pikken ze hier en daar mensen uit om te fouilleren en dan kijken ze uw handbagage is na.

Alleen was ik wel men camera vergeten op het vliegtuig bij de terugreis :shock: , na een uurtje had ik die terug maar toch. Dan ga je wel even ne gang :?
Hogersluys schreef:Hoe situeert dit station zich kwa grootte? Is het zoals Brussel-Zuid? Of gaat het eerder in de richting van Gent-Sint-Pieters?
Het station had 12 sporen maar er stonden maar 4 treinen binnen, waarvan 2 op hetzelfde perron (zone A en zone B). Ik zou meer zeggen zoals Blankenberge, veel sporen en weinig beweging :mrgreen: .
Treinen zijn samengesteld uit bagagewagons, slaaprijtuigen, 1ste klas, 2de klas, bar.

Reizen met de trein in het westen is een ramp en duurt langer dan de auto, in het oosten gaat dit sneller omdat daar een bovenleiding hangt maar daar liggen de grote steden ook dichten bij elkaar.

Het zou interessant zijn om een HSL lijn te leggen van LA naar Las Vegas en dergelijke, als dit nog redelijk van prijs is zou het meer gebruikt worden maar helaas zit je met moeder natuur die de aarde wel eens durft door elkaar te schudden :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Leuke foto's! Is even wat anders als de europese treinen. :D
Wie weet trouwens hoe het nu zit met Amtrak? Die waren jaren terug toch failliet gegaan? Want op de foto's lijkt het wel op Amtrak..
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Poldevrek schreef:
TrainzDr3ver schreef:Dat rijduig op de derde laatste foto, is dat een stuurstand?
Nee, het is blijkbaar een uitkijk ("dome") voor de passagiers van een "Bella Vista" rijtuig: zie http://www.railventures.com/ourfleet_bella.html.
Ik bedoel eigenlijk dat rijtuig van Amtrak :P
Poldevrek

Bericht door Poldevrek »

TrainzDr3ver schreef: Ik bedoel eigenlijk dat rijtuig van Amtrak :P
Ja, tot drie tellen is blijkbaar niet mijn sterkste kant :oops:
Teach2

Bericht door Teach2 »

Het zou interessant zijn om een HSL lijn te leggen van LA naar Las Vegas en dergelijke, als dit nog redelijk van prijs is zou het meer gebruikt worden maar helaas zit je met moeder natuur die de aarde wel eens durft door elkaar te schudden
Nochtans is dat precies wat men van plan is: vergeet niet dat Californië als eerste in de V.S. concrete plannen heeft voor een HST-netwerk. Plannen die bij de recentste verkiezingen door de kiezers zijn goedgekeurd.

Bovendien blijkt er nu ook een plan te zijn voor een nieuwe semi-hogesnelheidslijn (240 km/u)tussen LA en Las Vegas: http://www.railwaygazette.com/news_view ... tarts.html
Fles

Bericht door Fles »

groentje schreef:
Pieter.. schreef:zijn daar alleen maar diesel treinen ? :)
Quasi. Enkele voorstandsnetten zijn geëlektrificeerd, de Noordoostcorridor, en hier en daar een lijn tussen een mijn en een fabriek/centrale. Diesel is echt wel de standaard, daar.
Zo'n beetje hetzelfde als in Denemarken dus. Ook opvallend veel diesel daar.
groentje

Bericht door groentje »

Met dit verschil dat de Denen tegenwoordig hun hoofdlijnen al goeddeels geëlektrificeerd hebben (de volledige route van Deens/Duitse grens tot Kopenhagen is geëlektrificeerd, het voorstandsnet van Kopenhagen was dat al oudsher), terwijl dit, door de afstanden, in Amerika niet zo'n vaart loop, al gaan er daar ook stemmen op voor elektrificatie. Maar ja, in de jaren 70 wou men al Chicago-LA onder draad gezet hebben...

Correctie: ook in Denemarken gaan nu nog maar stemmen op om enkele extra lijnen te elektrificeren.
Laatst gewijzigd door groentje op 14 mei 2009, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Poldevrek

Bericht door Poldevrek »

TrainzDr3ver schreef:Ik bedoel eigenlijk dat rijtuig van Amtrak :P
Tweede poging: volgens deze link (http://www.railroadpix.com/rrphotos/detail/417.html) gaat het om de behuizing van een videocamera die de passagiers moet toelaten de sporen te volgen op schermen in het rijtuig
Robin

Bericht door Robin »

ik denk dat die ook word gebruikt door de TB die aan de andere kant zit ;)
terwijl een trein achteruit(vooruit) reed waren de 2 diesellocs nog aan de andere kant met de TB in en deze keen de hele tijd naar links (op een scherm?). Word dit ook niet toegepast bij de 61/62 van infra?
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Poldevrek schreef:
TrainzDr3ver schreef:Ik bedoel eigenlijk dat rijtuig van Amtrak :P
Tweede poging: volgens deze link (http://www.railroadpix.com/rrphotos/detail/417.html) gaat het om de behuizing van een videocamera die de passagiers moet toelaten de sporen te volgen op schermen in het rijtuig
Bedantk voor de info! :D :wink:
rail s

Bericht door rail s »

zitten er tussen je 1400 foto's, nog foto's met treinen op :?: :wink:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

sncf-sncb schreef:Leuke foto's! Is even wat anders als de europese treinen. :D
Wie weet trouwens hoe het nu zit met Amtrak? Die waren jaren terug toch failliet gegaan? Want op de foto's lijkt het wel op Amtrak..
..?
dentheo

Bericht door dentheo »

Robin schreef:
dentheo schreef:Prachtig ..;en Robin geen problemen gehad met uw fototoestel en de "veiligheidsbeambten " ?
nergens problemen gehad, juist is even moeten aanzetten bij de extra controle op Heatrow, dan pikken ze hier en daar mensen uit om te fouilleren en dan kijken ze uw handbagage is na.
Ik bedoelde eigenlijk op het station Amtrak heeft weer nieuwe instructies gepubliceerd....
Theo
Groeten vanop de Heide
Fles

Bericht door Fles »

sncf-sncb schreef:
sncf-sncb schreef:Leuke foto's! Is even wat anders als de europese treinen. :D
..?
Het bestaat nog. Alive and kicking so to speak ;)
Robin

Bericht door Robin »

rail s schreef:zitten er tussen je 1400 foto's, nog foto's met treinen op :?: :wink:
ons moeder had er wat getrokken vermits ik reed maar die zijn wazig of er staan bomen voor. Zal zien dat ik ze er ook op zet.
dentheo schreef:
Robin schreef:
Ik bedoelde eigenlijk op het station Amtrak heeft weer nieuwe instructies gepubliceerd....
nee geen problemen mee gehad. Dit was niet een station van Amtrak alleen he ;)
Plaats reactie