GEN komt later klaar ;-)
-
Re: GEN komt later klaar ;-)
Heeft dit niet meer te maken met het Diabolo-project dan met het GEN?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
Terchte opmerking, ik heb me van topic vergist. Als je in het zoekvenster Diabolo intypt krijg je immers dit topic als resultaat.jan_olieslagers schreef:Heeft dit niet meer te maken met het Diabolo-project dan met het GEN?
Misschien kan een mod deze berichten naar het Diabolo-topic verplaatsen?
het project gaat beide werven ten goede komen, de L25N staat zowel in functie van het GEN als van de Diabolo. Aangezien hierdoor de klassieke L25 zal ontlast worden waardoor er meer ruimte is voor stoptreinen en IR treinen.
Heeft er iemand al weet over de tinten/kleuren die de 95 Desiro ML-stellen gaan krijgen die bestemd zijn voor het GEN en de overige 210 stellen die elders L-diensten gaan rijden?
Ik heb zo'n een gedacht dat de 95 stellen voor het GEN iets gelijkaardigs gaan krijgen zoals de CityRail-stellen en de rest van den hoop een kleurensausje zoals de MW41, of vergis ik mij?
Ik heb zo'n een gedacht dat de 95 stellen voor het GEN iets gelijkaardigs gaan krijgen zoals de CityRail-stellen en de rest van den hoop een kleurensausje zoals de MW41, of vergis ik mij?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Alles zal zoals de M6 worden ingericht op een afdeling 1ste klas die de naam "1ste klas" waard is zul je ook al niet moeten rekenen.
Het interieur zetels en wanden allemaal zoals M6, de NMBS wil alles zoals de M6 inrichten.
In de plaats van wat variatie te houden in het interieur van de verschillende generaties van de motorstellen en rijtuigen, neen steeds vasthouden aan M6. Varkensneuzen als die ooit gerenoveerd worden ook zoals M6, Breaks ook zoals M6, vernieuwde M5 = M6 op dieet + flop van 1ste klas.
De M6 zijn zo goed zelfs dat er gisteren middag weer 2 IC treinen op charleroi - Brussel - Antwerpen - Essen werden afgeschaft.
Ne mens zo soms nog "leven de klassiekjes" beginnen zingen, is altijd iets met die M6!
De gedelegeerd bestuurder vergeet altijd over die problemen te vertellen als hij trots weer eens komt vertellen hoeveel extra M6 hij weer besteld heeft..
Het interieur zetels en wanden allemaal zoals M6, de NMBS wil alles zoals de M6 inrichten.
In de plaats van wat variatie te houden in het interieur van de verschillende generaties van de motorstellen en rijtuigen, neen steeds vasthouden aan M6. Varkensneuzen als die ooit gerenoveerd worden ook zoals M6, Breaks ook zoals M6, vernieuwde M5 = M6 op dieet + flop van 1ste klas.
De M6 zijn zo goed zelfs dat er gisteren middag weer 2 IC treinen op charleroi - Brussel - Antwerpen - Essen werden afgeschaft.
Ne mens zo soms nog "leven de klassiekjes" beginnen zingen, is altijd iets met die M6!
De gedelegeerd bestuurder vergeet altijd over die problemen te vertellen als hij trots weer eens komt vertellen hoeveel extra M6 hij weer besteld heeft..
Zie het maar zo, jullie zijn niet alleen: in Nederland is de trend VIRM, en de DDM/DD-AR's gaan na hun modernisatie ook meer richting VIRM qua interieur/zetels. We gaan gelukkig niet zo ver om alles naar VIRM te trekken, ICRm zit toch wat beter, vind ik 

Jammer natuurlijk voor de liefhebbers, maar de gewone reizigers vinden het M6-interieur veruit het beste van ze allemaal. De NMBS volgt gewoon de vraag van de klanten 

Nochtans heeft M6 een koud interieur, de zetels piepen, etc. Ik denk dat MS96 toch nog stukken beter is.
Ik denk ook dat I11 populairder is, of I10m, voor wie het kent, dan die vermaledijde M6-en. Niet dat die zo slecht zijn, en M6 zal wel populairder zijn dan de bankjes in M4, M5 en de klassiekjes of de breaks, maar om nu M6 meteen het beste interieur te noemen?
persoonlijk zijn voor mij de kleuren van zetel, wanden en plafond veel gezelliger in een ms96/i11 dan in een M6.
Ik vind persoonlijk het grootste nadeel in de M6'en de beperkte beenruimte in 2e klasse. Ik moet met mijn 1m94 altijd wringen om er tussen te geraken, zeker wanneer mijn overbuur ook niet van de kleinste is. Behalve dan op de bovenverdieping van de BD rijtuigen
. Zouden de gerenoveerde stellen het met even weinig beenruimte moeten doen?

Ik heb hier wel een vraag gesteld over de tinten van het EXTERIEUR (buitenkant). Dat de Desiro ML een quasi gelijkaardig interieur gaat krijgen zoals de M6, dat wist mijne kleine teen ook al...LML schreef:Heeft er iemand al weet over de tinten/kleuren die de 95 Desiro ML-stellen gaan krijgen die bestemd zijn voor het GEN en de overige 210 stellen die elders L-diensten gaan rijden?

Dus nogmaals: krijgen alle 305 Desiro's hetzelfde kleurenpallet langs de buitenkant (= exterieur), of krijgen de 95 stellen die bestemd zijn voor het GEN een ander kleurensausje over zich?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Het eerste stel Desiro komt er pas in 2011, tegen die tijd kunnen ze zicht nog meer dan 500 keer bedenken over de kleur die op de GEN stellen zullen komen en dus lig ik er ook nog niet wakker van. Het zal al zeker en vast iets zijn met geel, lichtgrijs, blauwe strepen zoals de huidige kleurencombinaties altijd geweest zijn. Wie weet met welke verrassing ze ons om de oren gaan slagen. Afwachten dus.
Van mij mag de livrei hetzelfde blijven zoals te zien is op dit filmpje.
Dat is inderdaad niet slecht. Het is wel zo dat je bij het filmpje een slecht zicht krijgt op de zijkant, staat er tekst/logo op of niet.