Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door dentheo »

De bouw van de Liefkenshoektunnel zal volgens mij een grote invloed hebben op de goederenstroom ROND Antwerpen met
Invloed op Berchem:

Wat verdwijnt er

1)alle verkeer Zeebrugge, Gent naar Nederland , noord Duitsland Zweden enz.
2)grootste deel van het Franse verkeer (?), waarschijnlijk zullen de Franse treinen die nu nog over de 27 komen allemaal van Gent rechtstreeks naar Noord gaan.
3) alle tranferttreinen Linkeroever-Noord
4) treinen die kompleet van linkeroever komen en kopmaken in Schijnpoort of rond Noord rijden, die komen nu 2 maal door Berchem, maar ik weet niet of er nog zijn...

Wanneer ik zo met de losse vinger inschat zou het aantal goederentreinen in Berchem station (tot Noord) met een kwart tot een derde kunnen dalen na ingebruikname Liefkenshoektunnel....

Iemand betere getallen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door Shrek »

L59 zit nu al zo vol dat zeker niet alle treinen van de franse corridor zomaar daarlangs kunnen gaan :wink:
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:L59 zit nu al zo vol dat zeker niet alle treinen van de franse corridor zomaar daarlangs kunnen gaan :wink:
Waarom gaan bepaalde goederentreinen van Gent via Mechelen naar Antwerpen, ik dacht vooral voor de hellingen van de Kennedytunnel.
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:L59 zit nu al zo vol dat zeker niet alle treinen van de franse corridor zomaar daarlangs kunnen gaan :wink:

Wat noemt gij de franse corridor ? treinen per dag ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door Hogersluys »

De Liefkenshoekspoortunnel zal van de bocht van Ekeren een minder interessante spotplaats maken. :cry:









:wink:
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door Bordensteker »

dentheo schreef:
Shrek schreef:L59 zit nu al zo vol dat zeker niet alle treinen van de franse corridor zomaar daarlangs kunnen gaan :wink:
Waarom gaan bepaalde goederentreinen van Gent via Mechelen naar Antwerpen, ik dacht vooral voor de hellingen van de Kennedytunnel.
Zo is het mij ook verteld. Afhankelijk van het type locomotief wordt er boven een bepaalde last via Mechelen gereden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door Steven »

maar als de liefkenshoekspoortunnel er is moet je geen rekening meer houden met de helling van de Kennedytunnel aangezien ze dan niet meer door die tunnel moeten.
jan_olieslagers
Berichten: 3965
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door jan_olieslagers »

Als de helling van die Liefkenshoektunnel minder is dan die van de Kennedy, althans.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef:Als de helling van die Liefkenshoektunnel minder is dan die van de Kennedy, althans.
ja er wordt daar een extra lange inrit voorzien (de treinen moeten vanuit gent nog voorbij bundel zuid om dan 180° te draaien en langzaam af te dalen) :wink:
dentheo schreef:Wat noemt gij de franse corridor ? treinen per dag ??
Het aantal weet ik ook niet juist, maar alle reeks 12, 57 en 36000 uit antwerpen rijden toch die kant op :wink: Het verkeer naar Gent/Zeebrugge komt daar ook nog bij en dat is allemaal samen teveel voor L59. Daarom zullen ze ook met nieuwe tunnel moeten rondsturen via berchem en mechelen :wink:
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen

Bericht door dentheo »

jan_olieslagers schreef:Als de helling van die Liefkenshoektunnel minder is dan die van de Kennedy, althans.
het is speciaal een tunnel voor goederenverkeer.......dan denk ik ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie