Overschakeling naar 25kV
Vergeet niet dat als men twee draden naast elkaar hebben dat het electrische weerstand van het geheel zakt. Ge ziet dat als ge twee weerstanden in parallel hebt in een circuit.
Vergeet ook niet dat hoge snelheidstreinen beperkte vermogen hebben onder 3kV, en dus niet met hen hoogste vermogen opereren. Als ze op hen hoogste vermogens werkte, dan zou de elektrische circuits uitbranden.
Vergeet ook niet dat hoge snelheidstreinen beperkte vermogen hebben onder 3kV, en dus niet met hen hoogste vermogen opereren. Als ze op hen hoogste vermogens werkte, dan zou de elektrische circuits uitbranden.
én daarinboven wordt een maximum vermogen nooit bereikt, én heb je recuperatie bij motoren, want een motor is ook een generator. Waardoor de stroom beperkt wordt. Maar toch dit vermogen geleverd wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_tractie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_tractie
Zou het eigenlijk haalbaar zijn om in België over teschakelen op 25kV. De kosten om bijna al het tractiemateriaal/treinstellen te vervangen zouden toch veel te hoog zijn.
Nu we toch over boveleiding bezig zijn. Waar staat de oudste bovenleidingspaal van het land? Ik denk dat ik hem tegengekomen ben vorige week.
Nu we toch over boveleiding bezig zijn. Waar staat de oudste bovenleidingspaal van het land? Ik denk dat ik hem tegengekomen ben vorige week.
idd,daar staan er ook nog. Ik zat met de paal op de netebrug in Duffel in mijn hoofd,die is ook uit 1935Steven schreef:die staan nog steeds op L25 tussen schaarbeek en haren de oudste paal en ja da is mogelijk maar da vraagt enorm veel tijd om de bovenleiding en materieel stapsgewijs te kunnen aanpassen, we spreken hier dus over decennia
da zou ik ni zo zeggeSteven schreef:en de nieuwe portieken die voorzien worden hebben ni zo heel veel aanpassing nodig voor om te schakelen naar 25 kv

bij de R3 steekt de isolator tussen die stalen driehoek en die armpjes waar de draden aanhangen, die afstand is te kort om daar nen 25kv isolator tussen te steken. Dus om die bovenleiding aan te passen moeten ze al in dieen driehoek beginne foefele das dus een heel nieuwe console eigelijk