Dat vind ik nu altijd jammer: zo weinig informatie over de toekomstplannen die zouden vastliggen. En op zich is de NMBS zich ook niet aan het promoten in Weerde eigenlijk. Ze zouden van die werken gebruik moeten maken door in het groot te melden "de NMBS investeert in uw comfort!" of iets dergelijks...
EDIT: het enige dat ik kan vinden over de werken op de lijn is dat ze nog tot 21 juni zouden duren (werfplanner op site van Infrabel).
Greetings,
Glodenox
Ik hoop wel dat ze dat afval tegen maandag netjes van het fietspad afvegen, anders gaan er daar veel fietsers op de baan gaan rijden...
Het zou dan dus even lang blijven, maar gelijk liggen met perron 1. De ingang van het perron ligt dan een beetje meer in het midden dan ervoor, dus op zich is het geen slechte zaak.
En zoals ik dacht: het reikt exact tot waar perron 1 ligt (mooie "voor" en "na" eigenlijk):
Het perron ligt dus een klein beetje hoger, maar echt veel is dit niet als je op het perron stapt. Waarschijnlijk helt het perron nu gewoon een beetje naar omhoog als je richting de sporen gaat, al merk je daar niets van. En zoals te verwachten viel: het nieuwe systeem voor de plaatsing van stationsborden (twee schuins geplaatste naamborden) gaat hier ook toegepast worden want er staan drie palen klaar.