Pagina 68 van 82
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 01:36
door 260689
Vandaag 27/06/24 voor volgende treinen:
De nombreux ICE circuleront avec un retard de 60 à 90'
E18 (Frankfurt HBF - Bruxelles-Midi) retard probable de 60 à 90'
E316 (Frankfurt HBF - Bruxelles-Midi) retard probable de 60 à 90'
E16 (Frankfurt HBF - Bruxelles-Midi) retard probable de 60 à 90'
E314 (Frankfurt HBF - Bruxelles-Midi) retard probable de 60 à 90'
E14 (Frankfurt HBF - Bruxelles-Midi) retard probable de 60 à 90'
E12 (Frankfurt HBF - Bruxelles-Midi) retard probable de 60 à 90'
E10 (Frankfurt HBF - Bruxelles-Midi) retard probable de 60 à 90'
Reden is niet geweten waarom deze RT zouden hebben.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 07:32
door Daviddb
Er zou een bovenleidingsbreuk plaatsgevonden hebben tussen Aken en Keulen, waardoor een omleiding van toepassing is.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 08:23
door trainlovertje
Inderdaad, ter hoogte van Eschweiler bevindt de bovenleidingsbreuk zich. Er is slechts 1 van beide sporen berijdbaar om die reden. Daarom wordt een deel van de treinen omgeleid via Rheydt.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 12:28
door rdv
En begin deze week wisselproblemen waardoor er ook omgereden werd.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 12:31
door rdv
Steven schreef: ↑26 jun 2024, 19:17
ICE 12 heeft vandaag 30 min extra vertraging gemaakt in Keulen (hij had er al 50) wegens overbezetting. Eurostar reed niet dus al die passagiers zaten er ook nog extra op.
De TBG wou niet vertrekken met overbezetting en ondanks meerdere aankondigingen bleven mensen gewoon staan.
Het heeft geduurd tot de polizei er bij kwam voor de overbelasting werd verholpen.
NB: we zijn dan nog extra km aan het doen tussen Keulen en Aken wegens andere route dan gewoonlijk. De stiptheid kunnen we hier dus wel vergeten
De omleiding heeft er nog eens ruim 100 min vertraging bij gedaan. Aankomst te Liege om 22.12 ipv 18.44
De relatie tussen Eurostar Red en DB is niet echt in balans: DB probeert steeds zoveel mogelijk EUR passagiers mee te nemen, EUR/THA doet er alles aan om geen DB passagiers te moeten meenemen.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 12:42
door dovaere
rdv schreef: ↑27 jun 2024, 12:31
Steven schreef: ↑26 jun 2024, 19:17
ICE 12 heeft vandaag 30 min extra vertraging gemaakt in Keulen (hij had er al 50) wegens overbezetting. Eurostar reed niet dus al die passagiers zaten er ook nog extra op.
De relatie tussen Eurostar Red en DB is niet echt in balans: DB probeert steeds zoveel mogelijk EUIR passagiers mee te nemen, EUR/THA doet er alles aan om geen DB passagiers te moeten meenemen.
Misschien is DB welwillend om eens te helpen omdat er veel vaker problemen zijn met DB-reizigers, die komen heel vaak van verder in Duitsland op DB-treinen met vertraging

Misschien was het probleem met de Eurostar wel veroorzaakt door DB InfraGO (DB Netz)

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 12:49
door DR-fan
Steven schreef: ↑26 jun 2024, 19:17
ICE 12 heeft vandaag 30 min extra vertraging gemaakt in Keulen (hij had er al 50) wegens overbezetting. Eurostar reed niet dus al die passagiers zaten er ook nog extra op.
De TBG wou niet vertrekken met overbezetting en ondanks meerdere aankondigingen bleven mensen gewoon staan.
Het heeft geduurd tot de polizei er bij kwam voor de overbelasting werd verholpen.
NB: we zijn dan nog extra km aan het doen tussen Keulen en Aken wegens andere route dan gewoonlijk. De stiptheid kunnen we hier dus wel vergeten
De omleiding heeft er nog eens ruim 100 min vertraging bij gedaan. Aankomst te Liege om 22.12 ipv 18.44
ICE10 is in Brussel aangekomen met "amper" 235' vertraging...
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 14:34
door Steven
Ter info Eurostar vanuit Keulen reed dus gewoonweg niet.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 27 jun 2024, 15:39
door 260689
Daviddb schreef: ↑27 jun 2024, 07:32
Er zou een bovenleidingsbreuk plaatsgevonden hebben tussen Aken en Keulen, waardoor een omleiding van toepassing is.
Er zou aan ongeveer 800m bovenleiding zijn afgerukt door een reizigerstrein van DB zelf. Was een trek/duw trein met Dostorijtuigen. 1 van de 2 panto's is dus ergens blijven hangen.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 28 jun 2024, 16:13
door rdv
dovaere schreef: ↑27 jun 2024, 12:42
rdv schreef: ↑27 jun 2024, 12:31
Steven schreef: ↑26 jun 2024, 19:17
ICE 12 heeft vandaag 30 min extra vertraging gemaakt in Keulen (hij had er al 50) wegens overbezetting. Eurostar reed niet dus al die passagiers zaten er ook nog extra op.
De relatie tussen Eurostar Red en DB is niet echt in balans: DB probeert steeds zoveel mogelijk EUIR passagiers mee te nemen, EUR/THA doet er alles aan om geen DB passagiers te moeten meenemen.
Misschien is DB welwillend om eens te helpen omdat er veel vaker problemen zijn met DB-reizigers, die komen heel vaak van verder in Duitsland op DB-treinen met vertraging

Misschien was het probleem met de Eurostar wel veroorzaakt door DB InfraGO (DB Netz)
Die DB reizigers worden meegenomen met EUR als ze een HOTNAT stempel gekregen hebben van het DB Reisecentrum (waar het vaak lang aanschuiven is), en op voorwaarde dat er nog vrije zetels zijn in de Eurostar Red. Dat laatste is vaak niet het geval.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 28 jun 2024, 22:13
door 260689
Niet echt voor de reizigers maar door een brand zou al minimaal 1 tot 2 weken de L24 tussen Montzen Grens en Aachen-West. Dus qua goederenverkeer is dit een regelrechte ramp.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 28 jun 2024, 23:47
door trainlovertje
260689 schreef: ↑28 jun 2024, 22:13
Niet echt voor de reizigers maar door een brand zou al minimaal 1 tot 2 weken de L24 tussen Montzen Grens en Aachen-West. Dus qua goederenverkeer is dit een regelrechte ramp.
Oorzaak: vogel in de bovenleiding... Niet de eerste keer dat dit in Duitsland gebeurt; ik herinner me een gelijkaardig voorval in Stuttgart een jaar of twee geleden, wat gedurende een aantal weken voor een sterk beperkt aanbod heeft gezorgd. Enige reden waarom de Duitse bovenleidingen misschien gevoeliger zijn voor kortsluitende vogels?
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 29 jun 2024, 10:40
door dentheo
260689 schreef: ↑28 jun 2024, 22:13
Niet echt voor de reizigers maar door een brand zou al minimaal 1 tot 2 weken de L24 tussen Montzen Grens en Aachen-West. Dus qua goederenverkeer is dit een regelrechte ramp.
Meer treinen via L12 en Nederland ?
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 29 jun 2024, 12:41
door 260689
dentheo schreef: ↑29 jun 2024, 10:40
260689 schreef: ↑28 jun 2024, 22:13
Niet echt voor de reizigers maar door een brand zou al minimaal 1 tot 2 weken de L24 tussen Montzen Grens en Aachen-West. Dus qua goederenverkeer is dit een regelrechte ramp.
Meer treinen via L12 en Nederland ?
Zal beperkt zijn want in NL zitten ze ook al aan hun capaciteiten. Wat ik gehoord heb is dat ze alle wissels in DE gaan in klinken zodanig dat ze 1 grote sectie hebben waar dan 2 treinen per uur over kunnen rijden in 1 enkele richting. Via Welkenreadt en Aachen-hbf zit je dan met tal van beperkingen en de stijle helling. Nadeel is ook dat je in Aachen-hbf volledig tussen de seinen moet staan aan het perron voor de wisselspanning te kunnen uitvoeren.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 30 jun 2024, 00:19
door AlexNL
Op
strecken-info.de valt het volgende te lezen:
Betroffene Infrastruktur:
Aachen West Pbf (KAW P), Aachen-Gemmenich (KAG) (2552)
Art der Arbeiten:
Behördliche Maßnahme - Feuerwehr- oder Notarzteinsatz
Wirkung:
Fahrzeitverlängerung auf Regellaufweg (SGV)
Stand 21:30 Uhr: Aufnahme eines sehr eingeschränkten Betriebs möglich. Zugfahrten der gen. Relation (KAW P - KAG) nur mit Befehl und nach Anfahrgrenzlast zulässigen Last gem. Streckengrenzlastverzeichnis. ANSONSTEN sind Schiebeloks erforderlich. Die Reparatur eines defekten Kabelkanals dauert vsl. 4 Wochen.
Zeitraum:
28.06.2024 14:11 - 26.07.2024 Nachmittags
Vertaling: zeer beperkt treinverkeer Aken-West Aken-Gemmenich (grens), het herstellen van een defecte kabelgoot duurt 4 weken. Tot die tijd wordt er met een aanwijzing gereden en zijn er beperkingen aan het toegestane gewicht, anders moet er met opdruklocs worden gewerkt.
Ik vermoed dat die eerder genoemde vogel voor kortsluiting heeft gezorgd wat uiteindelijk heeft geresulteerd in brand in een kabelgoot.