De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
eind augustus begin september beginnen de treinbestuurders van depot Schaarbeek met de opleiding van de reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
ik dacht dat de primeur voor brussel-zuid was260689 schreef:eind augustus begin september beginnen de treinbestuurders van depot Schaarbeek met de opleiding van de reeks 18

Re: De nieuwe loks reeks 18
bron is van een bestuurder uit depot schaarbeek zelfShrek schreef:ik dacht dat de primeur voor brussel-zuid was260689 schreef:eind augustus begin september beginnen de treinbestuurders van depot Schaarbeek met de opleiding van de reeks 18Of zouden die er nog vroeger mee beginnen?
Re: De nieuwe loks reeks 18
11, 20, 21, 23, 26, 27, sprinters, M4 en M6 stuurstand.dentheo schreef:Welke reeksen rijdt Schaarbeek ?
Laatst gewijzigd door 260689 op 30 jun 2010, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Depot FSR moet 18 leren om er de internationale treinen naar luxemburg mee te slepen ... aangezien men bezig is met 25 kv op die lijn te zetten.
En ook de depots FR, FBMZ en FHS zullen de 18 normaal zeer binnenkort moeten leren om er de Knokke/Blankenberge met te gaan doen.
En ook de depots FR, FBMZ en FHS zullen de 18 normaal zeer binnenkort moeten leren om er de Knokke/Blankenberge met te gaan doen.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Voor Knokke/Blankenberge zijn toch de 18'en (type 19?) voorzien met GF koppeling? Die zijn toch nog niet gemaakt?
Ik zou eerder zeggen : Oostende, Brussel Zd en Welkenraedt voor de IC Oostende-Eupen en de IC Brussel Zuid-Maastricht.
En hopelijk Charleroi en Antwerpen voor de IC Antwerpen-Charleroi en Essen- Charleroi.
Ik zou eerder zeggen : Oostende, Brussel Zd en Welkenraedt voor de IC Oostende-Eupen en de IC Brussel Zuid-Maastricht.
En hopelijk Charleroi en Antwerpen voor de IC Antwerpen-Charleroi en Essen- Charleroi.

Re: De nieuwe loks reeks 18
Schaarbeek rijd ook op de as Antwerp - Brussel - ChalalaHobbes schreef:Voor Knokke/Blankenberge zijn toch de 18'en (type 19?) voorzien met GF koppeling? Die zijn toch nog niet gemaakt?
Ik zou eerder zeggen : Oostende, Brussel Zd en Welkenraedt voor de IC Oostende-Eupen en de IC Brussel Zuid-Maastricht.
En hopelijk Charleroi en Antwerpen voor de IC Antwerpen-Charleroi en Essen- Charleroi.
Re: De nieuwe loks reeks 18
aai ik bedoelde treinreeksen ....260689 schreef:11, 20, 21, 23, 26, 27, sprinters, M4 en M6 stuurstand.dentheo schreef:Welke reeksen rijdt Schaarbeek ?



Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
de eurocitytreinen tot Aarlen (alleen die van het vlottend kader mogen tot luxemburg zelf rijden.dentheo schreef:aai ik bedoelde treinreeksen ....260689 schreef:11, 20, 21, 23, 26, 27, sprinters, M4 en M6 stuurstand.dentheo schreef:Welke reeksen rijdt Schaarbeek ?![]()
![]()
doen veel Schaarbeek - Moeskroen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dus als de eerste 18'en in dienst komen zullen ze eerst de 27'en naar Cargo laten gaan en na verloop vnan tijd een deel 13'en?
Re: De nieuwe loks reeks 18
neen als eerste zal de reeks 13 volledig naar cargo gaan (zo was het al lang voorzien). Alle 13-en verdwijnen van de reizigersdienst. De reeks 27 zal nog deels behouden blijven om met M6 trek duw treinen te blijven verzekeren (al zal dat aantal wel dalen).
Re: De nieuwe loks reeks 18
Waarom eigenlijk die 13'nen naar cargo en de 27'en nog deels in reizigersdienst?
13'en zijn toch veel comfortabeler niet alleen qua rijgedrag maar toch ook voor de treinbestuurder?
13'en zijn toch veel comfortabeler niet alleen qua rijgedrag maar toch ook voor de treinbestuurder?
Re: De nieuwe loks reeks 18
De 13'en zijn ook een stukje krachtiger, wat vooral interessant is voor zware goederentreinen te trekken, lijkt me. Bovendien, waarom zouden alleen bestuurders van reizigerstreinen in comfortabele stuurposten mogen rijden?
Re: De nieuwe loks reeks 18
de 13 is een intermodaal machientje. Kan ingezet worden in Belgie, Luxemburg en Franrijk, kan dus vlot een aantal grenzen over en dat is wat je heden op cargo nodig hebt, de reeks 27 kan dit niet (tenzij een grensbaanvak wat ik niet laat meetellen). De reeks 27 is krachtig genoeg voor normale reizigerstreinen te slepen.