Pagina 68 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 21:00
door 260689
eind augustus begin september beginnen de treinbestuurders van depot Schaarbeek met de opleiding van de reeks 18

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 21:03
door Shrek
260689 schreef:eind augustus begin september beginnen de treinbestuurders van depot Schaarbeek met de opleiding van de reeks 18
ik dacht dat de primeur voor brussel-zuid was :o Of zouden die er nog vroeger mee beginnen?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 21:10
door 260689
Shrek schreef:
260689 schreef:eind augustus begin september beginnen de treinbestuurders van depot Schaarbeek met de opleiding van de reeks 18
ik dacht dat de primeur voor brussel-zuid was :o Of zouden die er nog vroeger mee beginnen?
bron is van een bestuurder uit depot schaarbeek zelf

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 21:24
door dentheo
Welke reeksen rijdt Schaarbeek ?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 21:34
door 260689
dentheo schreef:Welke reeksen rijdt Schaarbeek ?
11, 20, 21, 23, 26, 27, sprinters, M4 en M6 stuurstand.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 22:41
door HLE 2302
Depot FSR moet 18 leren om er de internationale treinen naar luxemburg mee te slepen ... aangezien men bezig is met 25 kv op die lijn te zetten.

En ook de depots FR, FBMZ en FHS zullen de 18 normaal zeer binnenkort moeten leren om er de Knokke/Blankenberge met te gaan doen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 22:48
door Hobbes
Voor Knokke/Blankenberge zijn toch de 18'en (type 19?) voorzien met GF koppeling? Die zijn toch nog niet gemaakt?
Ik zou eerder zeggen : Oostende, Brussel Zd en Welkenraedt voor de IC Oostende-Eupen en de IC Brussel Zuid-Maastricht.
En hopelijk Charleroi en Antwerpen voor de IC Antwerpen-Charleroi en Essen- Charleroi. :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 22:53
door 260689
Hobbes schreef:Voor Knokke/Blankenberge zijn toch de 18'en (type 19?) voorzien met GF koppeling? Die zijn toch nog niet gemaakt?
Ik zou eerder zeggen : Oostende, Brussel Zd en Welkenraedt voor de IC Oostende-Eupen en de IC Brussel Zuid-Maastricht.
En hopelijk Charleroi en Antwerpen voor de IC Antwerpen-Charleroi en Essen- Charleroi. :wink:
Schaarbeek rijd ook op de as Antwerp - Brussel - Chalala

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 22:58
door dentheo
260689 schreef:
dentheo schreef:Welke reeksen rijdt Schaarbeek ?
11, 20, 21, 23, 26, 27, sprinters, M4 en M6 stuurstand.
aai ik bedoelde treinreeksen .... :oops: :oops: :oops:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 jun 2010, 23:06
door 260689
dentheo schreef:
260689 schreef:
dentheo schreef:Welke reeksen rijdt Schaarbeek ?
11, 20, 21, 23, 26, 27, sprinters, M4 en M6 stuurstand.
aai ik bedoelde treinreeksen .... :oops: :oops: :oops:
de eurocitytreinen tot Aarlen (alleen die van het vlottend kader mogen tot luxemburg zelf rijden.
doen veel Schaarbeek - Moeskroen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 01 jul 2010, 10:01
door melle
Dus als de eerste 18'en in dienst komen zullen ze eerst de 27'en naar Cargo laten gaan en na verloop vnan tijd een deel 13'en?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 01 jul 2010, 14:28
door Steven
neen als eerste zal de reeks 13 volledig naar cargo gaan (zo was het al lang voorzien). Alle 13-en verdwijnen van de reizigersdienst. De reeks 27 zal nog deels behouden blijven om met M6 trek duw treinen te blijven verzekeren (al zal dat aantal wel dalen).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 01 jul 2010, 18:49
door melle
Waarom eigenlijk die 13'nen naar cargo en de 27'en nog deels in reizigersdienst?
13'en zijn toch veel comfortabeler niet alleen qua rijgedrag maar toch ook voor de treinbestuurder?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 01 jul 2010, 18:52
door groentje
De 13'en zijn ook een stukje krachtiger, wat vooral interessant is voor zware goederentreinen te trekken, lijkt me. Bovendien, waarom zouden alleen bestuurders van reizigerstreinen in comfortabele stuurposten mogen rijden?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 01 jul 2010, 18:56
door Steven
de 13 is een intermodaal machientje. Kan ingezet worden in Belgie, Luxemburg en Franrijk, kan dus vlot een aantal grenzen over en dat is wat je heden op cargo nodig hebt, de reeks 27 kan dit niet (tenzij een grensbaanvak wat ik niet laat meetellen). De reeks 27 is krachtig genoeg voor normale reizigerstreinen te slepen.