Pagina 69 van 82
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 10 jul 2024, 21:49
door desperado
Reisinfo
Reservering op ICE België-Duitsland tijdelijk onmogelijk
Door een technisch incident is het momenteel niet mogelijk om reizen te boeken op ICE-treinen tussen België en Duitsland. Hierdoor werden deze treinen tijdelijk uit ons online aaanbod gehaald.
Reizen met Eurostar, TGV INOUI, InterCity treinen en zelfs ICE-treinen binnen Duitsland (en verder) kunnen probleemloos geboekt worden.
Wil je een reis tussen België en Duitsland boeken met een ICE-trein, dan raden we je aan om later opnieuw te proberen.
Deutsche Bahn stelt alles in het werk om dit zo snel mogelijk op te lossen. Inmiddels kun je op onze website alle nuttige info over je reis vinden.
Dank voor je begrip.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 10 jul 2024, 22:02
door pmuy
Die mededeling staat er al minstens een week op. Toch schamel dat de NMBS al een week geen tickets voor de ICE kan verkopen, maar het desondanks niet de moeite vind om geïnteresseerden naar andere kanalen te verwijzen.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 12 jul 2024, 13:57
door dentheo
Is de situatie in de verbinding met Duitsland al verbeterd, nu de nieuwe ICE erop zit en het EK voorbij is?
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 12 jul 2024, 17:26
door trainlovertje
dentheo schreef: ↑12 jul 2024, 13:57
Is de situatie in de verbinding met Duitsland al verbeterd, nu de nieuwe ICE erop zit en het EK voorbij is?
Laten we wachten tot het EK volledig voorbij is en de Riedbahn gesloten is (vanaf komende maandag). Dat zal het nieuwe normaal worden: langdurige sluitingen van hoofdassen.
En houd in het achterhoofd dat de levering van ICE 3 neo-stellen on hold is gezet door problemen met het geleverde laswerk sinds een andere firma deze werken uitvoert. Daar kunnen ook nog wel eens problemen van komen, want de ICE 2's gaan er stilaan van tussen...
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 12 jul 2024, 18:27
door groentje
Qua betrouwbaarheid van de stellen durf ik echter wel een verbetering vaststellen, al hebben we natuurlijk nog geen extreme omstandigheden meegemaakt sinds juni.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 12 jul 2024, 18:44
door jan_olieslagers
Dat zal het nieuwe normaal worden: langdurige sluitingen van hoofdassen.
Opvallende gelijkenis met de Duitse Autobahnen: die zijn al een jaar of dertig-veertig een permanente bouwwerf.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 13 jul 2024, 10:25
door dentheo
trainlovertje schreef: ↑12 jul 2024, 17:26
dentheo schreef: ↑12 jul 2024, 13:57
Is de situatie in de verbinding met Duitsland al verbeterd, nu de nieuwe ICE erop zit en het EK voorbij is?
Laten we wachten tot het EK volledig voorbij is en de Riedbahn gesloten is (vanaf komende maandag). Dat zal het nieuwe normaal worden: langdurige sluitingen van hoofdassen.
Ik wil eerst naar Frankfurt en dan Nurnberg, ik heb geen idee waar Riedbahn zit.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 13 jul 2024, 10:41
door ovspotter_be
Riedbahn ligt tussen Frankfurt en Mannheim.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 13 jul 2024, 14:09
door 260689
Heb de indruk dat de ICE's het heel goed doen. Ik zie heel weinig meldingen passeren over technische defecten.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 13 jul 2024, 14:18
door jan_olieslagers
dentheo schreef: ↑13 jul 2024, 10:25ik heb geen idee waar Riedbahn zit.
Nochtans snel en simpel te vinden op een goede kaart:
https://www.openstreetmap.org/relation/454061
OpenRailwayMap baseert op dezelfde database, dus daar zal deze lijn minstens even vlot te vinden zijn.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 13 jul 2024, 14:19
door Shrek
Zelfs tijdens het EK heb ik alvast geen hinder gehad door problemen met het rollend materieel. De infra in Duitsland liet het wel afweten, maar dat is een andere zaak uiteraard.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 16 jul 2024, 16:45
door railtravelmanager
260689 schreef: ↑13 jul 2024, 14:09
Heb de indruk dat de ICE's het heel goed doen. Ik zie heel weinig meldingen passeren over technische defecten.
deze week goed begonnen enkel ICE 11 had 15 juli +33' en ICE 16 +28' vandaag
Erwin
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 16 jul 2024, 17:50
door 260689
Shrek schreef: ↑13 jul 2024, 14:19
Zelfs tijdens het EK heb ik alvast geen hinder gehad door problemen met het rollend materieel. De infra in Duitsland liet het wel afweten, maar dat is een andere zaak uiteraard.
Ja, Duitsland is 1 grote Werf! En vrees dat dit nog ettelijke jaren zo zal zijn.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 16 jul 2024, 20:00
door dovaere
Vanaf vandaag voor 4 weken grote werken op de hogesnelheidslijn Keulen - Frankfurt, spoorvernieuwing.
De ICE's vanuit Brussel en Amsterdam rijden niet verder dan Keulen, behalve 1 ICE die een omleiding van 1 uur volgt:
16. Juli bis 12. August 2024
ICE-Linie Brüssel – Köln – Frankfurt
Diese Züge verkehren mehrheitlich nur auf dem Abschnitt zwischen Brüssel und Köln.
Dabei entfallen die Halte Siegburg/Bonn, Frankfurt Flughafen und Frankfurt Hbf.
Einzelzüge werden zwischen Köln und Frankfurt umgeleitet.
Dabei entfällt der Halt in Siegburg/Bonn und bis 29. Juli der Halt am Frankfurter Flughafen.
Die Fahrzeit verlängert sich um rund 60 Minuten.
https://www.bahn.de/service/fahrplaene/ ... -frankfurt
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 17 jul 2024, 14:55
door dovaere
DB heeft blijkbaar vertrouwen dat de ICE 3neo een blijver zijn naar Brussel en Amsterdam:
Vanaf nu kan fietsvervoer geboekt worden vanaf reisdatum 8 augustus, op de ICE's vanuit Brussel en Amsterdam.
Dus kan je in de zoekfunctie "fiets meenemen" aanvinken en kan je als extra "passagier" een fiets toevoegen.
Reizigers zullen dit voorlopig moeten kopen bij Deutsche Bahn
https://bahn.de/nl
want bij de internationale fietstickets van NMBS vond ik dit niet:
https://travel.b-europe.com/bike/nl/booking#TravelWish
PS. Op dit moment lijkt dit vanuit Brussel vast te hangen aan een Flexpreis Europa (vaste prijs voor een bepaalde dag, op 8/8 is dat € 65,20 Brussel-Keulen), wat mij een beetje verwondert, want met de essentiële fietsreservering om plaats te hebben wil je juist niet "flexibel" een "vrije treinkeus" hebben.
Dan lijkt mij de variabele prijs, Supersparpreis + zo'n €16,30 meerprijs zoals aangerekend op Amsterdam-Keulen, mij een logischer prijszetting.