Spoorbonden dreigen opnieuw met actie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Rétro

Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september

Bericht door Rétro »

ferry schreef:Er blijft maar één oplossing over: privatiseren en gans die syndicale boel zijn C4
En dan zal allles 100% perfect lopen mss? Elk zijn mening privaat of openbaar, maar dat is ook wel weer een beetje zeer kort door de bocht zeker? :roll:
Steven

Bericht door Steven »

Rétro schreef:
ferry schreef:Er blijft maar één oplossing over: privatiseren en gans die syndicale boel zijn C4
En dan zal allles 100% perfect lopen mss? Elk zijn mening privaat of openbaar, maar dat is ook wel weer een beetje zeer kort door de bocht zeker? :roll:
Zeer kort door de bocht zelfs. Het is niet omdat het privé is dat het oke is, het omgekeerde is ook al niet waar. Je moet gewoon de juiste personen op de juiste plaats hebben en misschien bepaalde zaken minder vast leggen in regels, want een teveel aan regels en diensten zorgen gewoon voor stroefheid van de zaak.
dentheo

Bericht door dentheo »

De belgische politiek heeft geen "visie", zeker niet over de liberalisering en privatisering.
Zij keuren de richting mee goed in Europa en dan gaan ze "temporiseren", het zal zichzelf wel oplossen.
En zij geven de monopolist alle kans de evolutie te saboteren.
Maar ik versta dat het voor het personeel niet aangenaam is.
Als de directie niet kan of wil of mag zeggen wat ze "echt" willen bereiken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Klassiekje

Bericht door Klassiekje »

Zo'n 'basisbehoefte' als openbaar vervoer moet gewoon onder de overheid vallen, 1 bedrijf, maar dan wel met competente mensen in het bestuur.
Steven

Bericht door Steven »

Klassiekje schreef:Zo'n 'basisbehoefte' als openbaar vervoer moet gewoon onder de overheid vallen, 1 bedrijf, maar dan wel met competente mensen in het bestuur.
Hoe ga je dat regelen als we nog niets een competente politiekers hebben die de zaken wat kunnen regelen in dit klein landje.
Klassiekje

Bericht door Klassiekje »

Steven schreef:
Klassiekje schreef:Zo'n 'basisbehoefte' als openbaar vervoer moet gewoon onder de overheid vallen, 1 bedrijf, maar dan wel met competente mensen in het bestuur.
Hoe ga je dat regelen als we nog niets een competente politiekers hebben die de zaken wat kunnen regelen in dit klein landje.
Buitenlanders halen :lol:
Retard

Bericht door Retard »

De 1520 moet blijkbaar gereden hebben:

http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0-60&stn=1
Retard

Bericht door Retard »

groentje schreef:@Jean: er zullen inderdaad wel wat plantrekkers aanwezig zijn, maar er zullen ook vrijwilligers zijn om zo'n dienst te rijden. Zo zijn er ooit nog in het verleden tijdens een staking pendeltreintjes geweest tussen Ieper en Kortrijk, als ik me goed herinner. Tenminste, tot de directie erachter kwam, en de boel alsnog werd stilgelegd...
Op 6 oktober 2008 reden hier in Noord-West-Vlaanderen bijna al de treinen en de boel werd niet stilgelegd.
Efin, als er enkel treinen rijden in de boertige Vlaenders kun je toch niet zeggen dat de vakbond hun actie niet echt geslaagd was.

Waarom verbiedt de directie dat trouwens? Ze zouden dat toch als een overwinning op de vakbond moeten zien?
groentje

Bericht door groentje »

Je hebt natuurlijk veel mensen nodig om een trein te laten rijden, terwijl je er maar 1 nodig hebt om de boel te saboteren. Het zal wel zijn dat in Wallonië de staking meer werd opgevolgd, maar ook daar zullen er werkwilligen geweest zijn.
Ofyles2

Bericht door Ofyles2 »

Klassiekje schreef:
Steven schreef:
Buitenlanders halen :lol:
Goed idee, vermits de politiekers de handleiding niet in het voordeel van Franse multinationals schrijven (ik kijk vooral naar Keolis en Veolia).
calabria

Bericht door calabria »

Retard schreef:De 1520 moet blijkbaar gereden hebben:

http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0-60&stn=1
Hasselt - Tongeren ja

Deze treinen hebben gereden gisterenavond:

1520 Hasselt - Tongeren
2472 Leuven - Hasselt
4144 Leuven - Dendermonde
17200 Luik - Brussel
744 Gent - Antwerpen
571 Gent - Dendermonde
522 Oostende - Welkenraedt
722 Antwerpen - Gent
2320 Dendermonde - Sint-Niklaas
2346 Sint-Niklaas - Dendermonde
2242 Brussel - Gent
3543 Luchthaven - Brussel
4522 Charleroi - Brussel
17201 Brussel - Luik
96 Luxemburg - Brussel
3224 Antwerpen - Mol
2773 Antwerpen - Essen
2922 Antwerpen - Hasselt
3223 Antwerpen - Neerpelt
3242 Mol - Antwerpen
3221 Mol - Neerpelt
4421 Mol - Hasselt
2944 Luik - Tongeren
2793 Roosendaal - Antwerpen
3843 Charleroi - Namen
2144 Luxemburg - Namen
5892 Aarlen - Jemelle
5642 Luxemburg - Aarlen
5943 Luxemburg - Aarlen

Staan ook op railtime als niet afgeschaft, maar ik geloof er niet veel van:
Brussel-Namen-Luik-Liers met vertrek in Brussel om 20u
en Lille Flandres - Kortrijk, maar die is nergens geregisteerd.

Zoals gewoonlijk dus weer een zeer mager beestje.
dentheo

Bericht door dentheo »

Volgens mij hebben er ook nog een paar goederentreinen gereden van de haven snel asiel gezocht in Nederland....
Theo
Groeten vanop de Heide
Mechanik

Bericht door Mechanik »

aan de oproeper om de vakbonden af te schaffen, schaffen we dan maar ineens ALLE SOCIALE VERWORVENHEDEN dan maar af ? ...
maar ALLES dan he ? ....
overweg13

Bericht door overweg13 »

Mechanik schreef:aan de oproeper om de vakbonden af te schaffen, schaffen we dan maar ineens ALLE SOCIALE VERWORVENHEDEN dan maar af ? ...
maar ALLES dan he ? ....
We hebben ook de Leuvense stoof aan de kant geschoven. Hoezeer die in mijn jonge jaren ook voor comfort gezorgd heeft - zalig met de voeten op het onderste deel met een boek van Puk en Muk of later Karl May - we hebben ze moeiteloos vervangen door centrale verwarming, en ik heb me dat nog nooit beklaagd. Het is niet omdat iets in het verleden zijn voordelen bewezen heeft, dat het niet vervangen kan worden door iets wat veel beter is.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje

Bericht door groentje »

Ik ben het eens met je kritiek op de vakbonden, Vic, maar ik vraag me toch af wat die bewezen alternatieven zijn voor de vakbonden, collectief onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden, etc. Voor zover ik het zie, zijn die er niet. Dat neemt niet weg dat de vakbonden dringend moeten moderniseren, want ze zijn echt niet meer bij de tijd, maar met het principe dat je samen sterk staat, ben ik het wel eens.
Plaats reactie