Pagina 8 van 15
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 09 jan 2013, 23:34
door nahoj
Afgelopen maandag zijn de tot dan 6 in dienst overgebleven HLE 11 ook geparkeerd. Alle HLE 11 zijn dus verdwenen uit exploitatie.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 09 jan 2013, 23:49
door nahoj
carlos schreef:
Dat er geen revisies gedaan werden op T11 heeft voor een deel ook te maken met de structuur van de NMBS: revisies (en de beslissing om tot revisie over te gaan) behoren tot de bevoegdheid van de Centrale Werkplaats van Salazinnes. Het onderhoud gebeurt in de Technische Werkplaats van het depot waartoe de locs behoren.
Als men voor T11 gewoon zou toegelaten hebben dat de TW van het depot zou kunnen overgegaan zijn tot revisie en tot wijzigingen aan het ventilatiesysteem, dan zouden er veel minder technische problemen geweest zijn met T11.
Voor rijtuigen bestond er indertijd een gelijkaardige organisatie waarbij CW Mechelen als enige de revisies deed; maar ondertussen werden in verschillende Waalse TW's reeds verschillende types van rijtuigen gerenoveerd oa I10 en M5
Veel van wat u schrijft is nonsens.
- De beslissing om tot revisie over te gaan op een reeks voertuigen, en hoe ver men gaat in die revisie, is geen bevoegdheid van de CW, maar van de directie (Brussel).
- De TW's zijn vandaag niet uitegrust voor, noch hebben ze de capaciteit om revisies uit te voeren. Zeker niet een TW die onder hoge druk staat om op een kleine reeks complexe voertuigen die zeer intensief gebruikt worden in exploitatie, de immobilisaties in hun werkplaats zo minimaal mogelijk te houden. Een revisie-ketting en een exploitatie-onderhoud verschillen enorm in werkaanpak en organisatie; zeker in dit geval.
- Geen enkele TW doet revisies aan rijtuigen. Vandaag doen CW Mechelen, CW Cuesmes en CW Salzinnes revisies, elk aan enkele hun toegewezen types rijtuigen.
- Dat er 'geen revisies meer gedaan werden op HLE 11', is onjuist.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 10 jan 2013, 15:46
door Steven
inderdaad geen enkele TW doet revisies.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 10 jan 2013, 17:50
door Boris
We moeten realist zijn. 12 locomotieven zijn een 'beetje' anders dan de overige 21 - 27 (zoals de 12 jes overigens). Stel daartegenover 60 types 13 en dan de 18 en 19, de 28 alsmede de vermelde 21 en 27. Dat zijn reeksen waarbij het nuttig is om te investeren en te onderhouden.
Het is triestig maar de NMBS moet zo goedkoop mogelijk werken en daar passen 11 en 12 niet meer in

Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 10 jan 2013, 22:23
door dentheo
nahoj schreef:
- Dat er 'geen revisies meer gedaan werden op HLE 11', is onjuist.
De zwakke punten van de 11 waren al snel bekend, is daar bij die revisies iets essentieel aan veranderd ?
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 10 jan 2013, 22:29
door nahoj
dentheo schreef:nahoj schreef:
- Dat er 'geen revisies meer gedaan werden op HLE 11', is onjuist.
De zwakke punten van de 11 waren al snel bekend, is daar bij die revisies iets essentieel aan veranderd ?
Als die vraag aan mij gericht is: ik ben niet genoeg bekend met de technische details en historiek van de HLE 11 om daar correct op te antwoorden.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 10 jan 2013, 22:37
door dentheo
Eigenlijk wel
Toch bedankt
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 11 jan 2013, 01:13
door Retard
Treinen9880 schreef:treinfan93 schreef:De 12de staat in TW oostende
Staat deze niet voor de tw merelbeke?
Ik heb op Tweede Kerstdag toch in ieder geval een HLE 11 aan de TW Oostende zien staan.
Steven schreef:Die locs oververhitten enkel als je de ventilatie te veel uitzet. Op locs zoals de reeks 13 en 18 heb je ondertussen al geen knopjes meer die de ventilatie afzonderlijk kunnen uitzetten. Maar bij de reeksen 11, 12, 21 en 27 kan dit wel. Wetende dat heel veel NS bestuurders die knop zoveel mogelijk op UIT lieten staan kan je al raden wat de gevolgen zijn. Ik versta dat die ventilatie verre van stil was, maar ze heeft wel een bepaald doel ....
Waarom moet de ventilatie eigenlijk moeten kunnen worden uitgezet? In Oostende staat de ventilatie van de HLE21 die richting Kortrijk moet vertrekken zelfs bij een stop van meer dan 20 minuten de ganse tijd aan

Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 11 jan 2013, 10:57
door Merijn
Ik heb hier net een 6-tal locs van de reeks 11 zien langsrijden (tussen Brussel en Leuven) ze werden getrokken door 2 locs van de reeks 21 of 27 (ik heb het nummer niet gezien)
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 11 jan 2013, 13:37
door Ari
Hallo,
Deze morgen om 8u stond het konvooi klaar in Merelbeke,toen hing er vooraan 1 21 of 27,en dan de ganse sleep 11'en....Stond startensklaar richting vertakking Melle
Groetjes
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 11 jan 2013, 13:43
door ijzeren rijn 82
Ari schreef:Hallo,
Deze morgen om 8u stond het konvooi klaar in Merelbeke,toen hing er vooraan 1 21 of 27,en dan de ganse sleep 11'en....Stond startensklaar richting vertakking Melle
Groetjes
klopt gaan naar Stockem
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 11 jan 2013, 21:52
door Bibke
11 11-jes getrokken door 2 21-ers.
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 13 jan 2013, 00:47
door Retard
Hier staat er een foto:
http://www.railpassie.org/actua.html
De 2115 en de 2145 waren het krachtvoertuig voor het trekken van al de 11'en uitgenomen de 1187.
Merk ook op dat deze wel door de Noord-Zuidverbinding mochten. Een erebetoon van Infrabel?
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 13 jan 2013, 09:30
door vasonline
Soms heb ik het idee dat men graag zijn eigen ruiten wil inslaan?
Snel Snel Snel de reeks 11 afvoeren......er moest maar eens nood aan zijn aan een loc die naar Nederland
kan rijden? (en nu zeker, met het Fyra debacle...wie weet wat er nog gaat komen)
Comfortgewijs, kan er voor de bestuurder ook niet veel verkeerd mee zijn. (in tegenstelling tot de veel oudere types)
Ik vraag me soms toch af waar de "bazen" hun verstand zit.
Groetjes
Re: Reeks 11, Rust in Vrede
Geplaatst: 13 jan 2013, 09:41
door vasonline
Boris schreef:
Het is triestig maar de NMBS moet zo goedkoop mogelijk werken en daar passen 11 en 12 niet meer in

Ok, ergens snapbaar, MAAR als je weet dan men dan 190 miljoen (!)
aan een nieuw station in Mons wil spenderen. Een beetje onderhoud aan een loc kan er dan niet meer af?

Dan zwijg ik nog van alle andere geldverslindende stationsprojecten.
Liever een Calatrava station minder, en een rijdend treintje meer!!
Onze vriend Magnette: wil een PEPERDURE tunnel naar de luchthaven van Charleroi (Gosselies).
Terwijl de oplossing voor de hand ligt: een TRAMlijn! op nauwelijks een kilometer daarvandaan is men bezig in Gosselies....
Wil men ambitieuzer zijn: er is in station Waterloo nog een ongebruikte tunneluitgang van de Metro Légér.
Maarja dan kan het geld niet uit de federale kas komen ... (tec, srwt)
Sorry: dit klinkt allemaal nogal hard. Absoluut geen verwijt naar u, of het rijdend en ondersteunend personeel hé

Politiek daarentegen....