Vraag er maar op los van DLC ben tb bij DLC!!!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
exdlc

Bericht door exdlc »

tx4699 schreef:Hehe...

Fijne discutie geworden...

:P :P :P
kan nog leuker als je antwoord op onze berichten....
tx4699

Bericht door tx4699 »

exdlc schreef: Waarom zouden ze anders dreigen met ontslag als je weigerd iets te doen omdat de reglementering het simpelweg verbied???? Altijd met het verhaaltje dat ze de verantwoordelijkheid wel op zich nemen. Laat me één ding al zeggen, JIJ bent altijd de verantwoordelijke!!!
Wat je aanhaalt klopt inderdaad...
Ze zouden beter eerst eens nadenken voor ze reageren.
Zou al veel van de problemen oplossen...
En de situatie die je aanhaalt was ronduit schandalig.
De persoon in kwestie probeert veilig te zijn door niet te rijden op een plek die hij niet kent (en is dan nog een speciaal geval ter plaatste) en dan gaan ze nadien met ontslag dreigen...
Dit was zeker een enorme schande!!!
exdlc schreef:Dat de rij en rust tijden niet gerespecteerd worden ( ook in het nieuwe reglement) is onveilig. Waarom hoor ik je al vragen... Als je die niet in acht neemt mag je er zeker van zijn dat je ongevallen gaat maken ,hopelijk zonder doden en gewonden!!!! om nog maar te zwijgen van rode seinen die je voorbij rijd.... Maar daar zal jij dan toch maar mee moeten leven.
Ik besef maar al te goed dat het niet respecteren van de rij en rustijden gevaar opleverd...
Spijtig genoeg worden de auto ritten inderdaad niet meegerekend in de prestatie waardoor ze 11 uur inplannen en dan moet je nog met de auto de baan op (aken H/T 3 uur) maakt dan een dienst van 14 uur...
Echter als ik niet voldoende rust zou hebben doen ze daar (operatoren) toch nooit moeilijk over om dat aan te passen of een alternatief te zoeken (heeft ooit anders geweest)
exdlc schreef:Die grote loonsverhoging die je daar zegt vind ik een goeie zaak op zich.
Maar zo een zwartkijker gelijk ik die meer weet binnen dlc dan jij denkt daar anders over. Zoals je weet zijn er drie addendums geweest.
De eerste was ronduit schandalig en het regende aangetekende zendingen + een verrassing van mij uit... hehe
Dat wil dan toch zeggen dat het op geen kloten trok!!??
Dat eerste addendum was een ramp. In die regen kon je mijn schrijven trouwens ook aantreffen...
exdlc schreef:Dan legde onze fameuze bazen een vergadering bij en werd alles besproken. Goed,maar waar staat zwart op wit dat iedereen daar mee akkoord was??? waarom willen ze dat niet tonen??? Simpel, die loonsverhoging kwam er omdat ze de vakbond op hun dak hebben,en diende enkel om jullie te verblinden,wat ze gelukt is,ben jij het bewijs van!!!. Ze MOESTEN alles veranderen. incluis arbeidsreglement. Het enige doel was de bonden buiten spel te zetten!!
Maar daar kan jij niet van mee spreken. Vergeet niet dat die loonsverhoging er dus eigenlijk kwam door die zogenaamde zwartkijkers die op hun strepen staan en naar de bonden zijn gestapt!!
Ik besef maar wat goed dat de veranderingen te danken zijn door die mensen...

exdlc schreef:Ik rijd super graag met een trein en jij ongetwijfeld ook, maar met dlc?? nee!!!
Jij kan geen onderscheid maken tussen graag trein rijden en graag op voor een bedrijf werken. Nou,binnen een jaar wil ik je gerust nog wel spreken. Ben er bijna zeker van dat je dan wel anders spreekt.....
Ik ga zeker niet beweren dat DLC een superbedrijf is want er zit nog heel wat scheef binnen de firma zo hebben ze nu blijkbaar weer iemand z'n loon opgetrokken omdat hij wou vertrekken.
Die persoon heeft nu plots een pak extra ancieniteit gekregen en zit daardoor in een hogere loonschaal....
Wat heeft die man meer dan de andere tbs?
Dit is ook weer een zeer stomme fout van de directie... (die 2 heren dus)

Ik blijf ook nog steeds vasthouden aan het feit dat de planning er veel vroeger moet doorkomen zodat je dingen met je gezin kan plannen. (of zelfs maar een stomme afspraak bij de tandarts kan maken)

En misschien ben ik wel te blind door de liefde voor de job...
Zien we binnen een jaartje (of sneller) dan wel weer. :)
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

groentje schreef:Ik heb soms de indruk dat je mij ook ervan verdenkt van B-Cargo af te willen. Terwijl ik grotendeels hetzelfde zeg als edje, hoor. Ik wil dan ook helemaal niet af van B-Cargo.
Maar geef toe: welke auto ga je kopen? Een auto die mankementen vertoont, die te laat is geleverd, die duur is, maar waar de werknemers het beste statuut hebben uit de sector? Of toch maar die waar je gemakkelijk in zit, die niet te duur is, en die liefst direct beschikbaar is?
Maar goed, we zullen nog wel langer blijven verschillen van mening...

@paljas: iets tegen de BTTB? Ze willen toch perfect te verdedigen zaken? Over die minimumdienst kan je vitten, maar mij lijkt het normaal, dat reizigers goed materieel willen, personeel dat klantvriendelijk is, een goede informatiedoorstroming en een betere dienstregeling?
Welnee, dit is nu eenmaal een tijd waarin solidair zijn met uw medemens uit de mode is en economisch denken in is. Alles moet opbrengen, alles moet perfect gestroomlijnd zijn. Alles is economie. Jij bent daar voor mij het voorbeeld van. Vakbondsideeen zijn daar een hinderpaal in. Omdat ze uitgaan van praktische situaties met mensen in. Ik geef wel toe dat vakbonden ook wel kunnen overdrijven en gebrekkig kunnen zijn. Ze worden nu eenmaal belichaamd door mensen, en die zijn per definitie gebrekkig, maar dat wil nog niet zeggen dat de ideeen erachter slecht zijn. Gebrekkigheid heeft charme vind ik... en wat is de BTTB eigenlijk?
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Die persoon heeft nu plots een pak extra ancieniteit gekregen en zit daardoor in een hogere loonschaal....

Das het principe van Divide et Impera, een veel toegepaste techniek van bedrijfsleiders...
Steven

Bericht door Steven »

BTTB = bond van trein tram en busgebruikers
groentje

Bericht door groentje »

Er is inderdaad meer in het leven dan werken. Eerlijk gezegd, ik zou het leuk vinden, mocht ik bijvoorbeeld over een aantal jaar deeltijds kunnen gaan werken, met minder loon, dat spreekt vanzelf. Spijtig genoeg kan dat niet. En daar zou de vakbond bijvoorbeeld wel nuttig werk voor mij kunnen leveren. Maar ik heb soms de (onjuiste?) indruk dat voor de vakbonden alleen het geld telt.
Of dat ik eventueel over een aantal jaar een andere functie kan uitoefenen. Ik las ergens het voorbeeld van Toyota. Dat bedrijf is nog een van de laatsten die met vaste contracten werkt, ben je binnen bij Toyota, ben je normaal gezien binnen voor de rest van je carrière. Maar om iedereen scherp te houden, verander je wel om de zoveel jaar van functie. Eerlijk gezegd, ik zie wel wat in dat systeem.
edje

Bericht door edje »

Nee dat lijkt me dus niks, ik vind eigenlijk dat ik zelf mijn cariere moet kunnen bepalen en niet mijn werkgever.
Als ik het naar mijn zin heb op een functie, en ik ben er goed in, dan is het toch onzin om een andere functie te gana nemen.

Ik ben nu Storingsmonteur bij Nedtrain, kan ik in principe nu weer jaren zitten, maar zoals het nu voorstaat, lever ik mijn Gereedschap voor het einde van het jaar in, om een vaste plek te krijgen in de cabine's van het Nederlands spoorwegmaterieel.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

groentje schreef:Er is inderdaad meer in het leven dan werken. Eerlijk gezegd, ik zou het leuk vinden, mocht ik bijvoorbeeld over een aantal jaar deeltijds kunnen gaan werken, met minder loon, dat spreekt vanzelf. Spijtig genoeg kan dat niet. En daar zou de vakbond bijvoorbeeld wel nuttig werk voor mij kunnen leveren. Maar ik heb soms de (onjuiste?) indruk dat voor de vakbonden alleen het geld telt.
Of dat ik eventueel over een aantal jaar een andere functie kan uitoefenen. Ik las ergens het voorbeeld van Toyota. Dat bedrijf is nog een van de laatsten die met vaste contracten werkt, ben je binnen bij Toyota, ben je normaal gezien binnen voor de rest van je carrière. Maar om iedereen scherp te houden, verander je wel om de zoveel jaar van functie. Eerlijk gezegd, ik zie wel wat in dat systeem.
Wat zou je dan liever hebben? Halftijds werken aan de helft van uw loon of halftijds werken aan 80 procent van uw loon? 80 procent toch? (en aub niet zeggen nu dat je dat zou weigeren omwille van het goede doel, want dan geloof ik u simpelweg niet) Voor wie telt geld niet als het erop aan komt? We moeten daar toch niet hypocriet over doen? Geld telt voor IEDEREEN, voor vakbonden zowel als voor zelfstandigen zowel als voor bedrijfsleiders. En vakbonden willen zoveel mogelijk herverdeling. Hoever die herverdeling dan moet gaan, dat is dan weer een andere discussie...

Groeten
paljas

Bericht door paljas »

groentje schreef:Er is inderdaad meer in het leven dan werken. Eerlijk gezegd, ik zou het leuk vinden, mocht ik bijvoorbeeld over een aantal jaar deeltijds kunnen gaan werken, met minder loon, dat spreekt vanzelf. Spijtig genoeg kan dat niet. En daar zou de vakbond bijvoorbeeld wel nuttig werk voor mij kunnen leveren. Maar ik heb soms de (onjuiste?) indruk dat voor de vakbonden alleen het geld telt.
Voordat ik reageer... Wat is je leeftijd aub? Nadien heb ik wel enkele vraagjes.
paljas

Bericht door paljas »

groentje schreef: @paljas: iets tegen de BTTB? Ze willen toch perfect te verdedigen zaken? Over die minimumdienst kan je vitten, maar mij lijkt het normaal, dat reizigers goed materieel willen, personeel dat klantvriendelijk is, een goede informatiedoorstroming en een betere dienstregeling?
Inderdaad!!!! Voor mij is het een grote stinkende bende Farizeeërs!!!!
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

tx4699 schreef:Hoi,

Zeg maar waar je het wil over hebben en ik doe graag mee...

Moet er echter wel bij zeggen dat ik niet op het forum gekomen ben om Dlc met NMBS te vergelijken maar wel omdat ik vind dat Dlc in een te donker daglicht gesteld word op dit forum...
Ik weet ook dat als we gaan vergelijken ik op meerdere punten de duimen zal moeten leggen.
NMBS biedt nu eenmaal betere voorwaarden...

Groetjes

P.s. als ik een promostunt ga doen voor Dlc moet ik dat wel eerst op mijn loonbrief zien en dat staat er voorlopig niet op :) :D :)
Vragen waar ik nog mee zit omtrent Dlc:
1) Is er iets voorzien op papier voor bestuurders die medisch ongeschikt worden verklaard? Of vliegen deze op straat?
2)Worden de uren dat je rijdt met de dienstauto nu wel of niet vergoed?
3)Waarom is er geen vakbond binnen dlc? Vanaf een bepaald aantal werknemers is men hiertoe verplicht... (als de werknemers dit willen natuurlijk.)
4)Voor welke andere functies kunnen treinbestuurders nog ingezet worden?
5)Waarom wil men tb's bij Dlc niet dezelfde voordelen geven als deze bij de Nmbs? Het is namelijk hetzelfde werk.

Prive antwoorden mag ook natuurlijk
4)
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Miljaarde schreef:
tx4699 schreef:Hoi,

Zeg maar waar je het wil over hebben en ik doe graag mee...

Moet er echter wel bij zeggen dat ik niet op het forum gekomen ben om Dlc met NMBS te vergelijken maar wel omdat ik vind dat Dlc in een te donker daglicht gesteld word op dit forum...
Ik weet ook dat als we gaan vergelijken ik op meerdere punten de duimen zal moeten leggen.
NMBS biedt nu eenmaal betere voorwaarden...

Groetjes

P.s. als ik een promostunt ga doen voor Dlc moet ik dat wel eerst op mijn loonbrief zien en dat staat er voorlopig niet op :) :D :)
Vragen waar ik nog mee zit omtrent Dlc:
1) Is er iets voorzien op papier voor bestuurders die medisch ongeschikt worden verklaard? Of vliegen deze op straat?
2)Worden de uren dat je rijdt met de dienstauto nu wel of niet vergoed?
3)Waarom is er geen vakbond binnen dlc? Vanaf een bepaald aantal werknemers is men hiertoe verplicht... (als de werknemers dit willen natuurlijk.)
4)Voor welke andere functies kunnen treinbestuurders nog ingezet worden?
5)Waarom wil men tb's bij Dlc niet dezelfde voordelen geven als deze bij de Nmbs? Het is namelijk hetzelfde werk.

Prive antwoorden mag ook natuurlijk
4)
1) Er is niks op papier voorzien voor deze mensen. Wat er met deze mensen gebeurt is wel duidelijk zeker.
2) Die uren worden uiteraard gewoon betaald
3) Is vanaf 50 werknemers, maar DLC is zo geslepen dat ze andere bedrijfjes opricht zoals railservicened en daarom is dat aantal nog niet berijkt, maar zal niet lang meer duren denk ik. Er zijn wel verschillende mensen naar de vakbond gestapt, maar als de heren dit weten dat je daar naartoe bent gegaan, zou je ontslagen worden. Vandaar dat de meeste mensen schrik hebben en niet durven reageren.
4) Als je met je klote laat spelen voor elk vuil werkske en anders gewoon treinen rijden, remproeven, begeleiden, rangeren enz...
5) Goei vraag, maar die kunt ge beter aan de 2heren vragen denk ik. Maar kweet alles dat met geld heeft te maken voor betsuurders ligt gevoelig. Als je bvb alles komt vertellen van de andere tbs hoe ze werken en over wat ze roddellen dan krijg je wel een pak meer gedaan. Kijk maar naar diene blaas kaak van een Guy. Constant overal te hard rijden, het totaal niet respecteren van rij en rusttijden, echt zot en zo ene gaan ze dan 2500euro geven. Dit is geweten door al de bestuurders en geen eentje durft er tegen te reageren, maar voor de rest is het wel graag werken ze bij DLC volgens diene andere onnozelaar hier.
Raf

Bericht door Raf »

tb-DLC schreef: 1) Er is niks op papier voorzien voor deze mensen. Wat er met deze mensen gebeurt is wel duidelijk zeker.
3) Is vanaf 50 werknemers, maar DLC is zo geslepen dat ze andere bedrijfjes opricht zoals railservicened en daarom is dat aantal nog niet berijkt, maar zal niet lang meer duren denk ik. Er zijn wel verschillende mensen naar de vakbond gestapt, maar als de heren dit weten dat je daar naartoe bent gegaan, zou je ontslagen worden. Vandaar dat de meeste mensen schrik hebben en niet durven reageren.
4) Als je met je klote laat spelen voor elk vuil werkske en anders gewoon treinen rijden, remproeven, begeleiden, rangeren enz...
5) Goei vraag, maar die kunt ge beter aan de 2heren vragen denk ik. Maar kweet alles dat met geld heeft te maken voor betsuurders ligt gevoelig. Als je bvb alles komt vertellen van de andere tbs hoe ze werken en over wat ze roddellen dan krijg je wel een pak meer gedaan. Kijk maar naar diene blaas kaak van een Guy. Constant overal te hard rijden, het totaal niet respecteren van rij en rusttijden, echt zot en zo ene gaan ze dan 2500euro geven. Dit is geweten door al de bestuurders en geen eentje durft er tegen te reageren, maar voor de rest is het wel graag werken ze bij DLC volgens diene andere onnozelaar hier.
Mag ik er nog dingen aan toevoegen:

- Als men medisch afgekeurd wordt, kan men "operator" worden.
Kort samengevat is men in deze functie het aanspreekpunt (of beter de pispaal) van iedereen, directie,Tb's,klanten,verkeersleiding,enzo... Men vraagt rijpaden aan, men maakt alle papparassen voor de TB. (of men doet een poging tot)

- de uren die men rijdt met een dienstauto worden betaald, maar tellen niet mee in de dienst van 9 uur.

- Remblokken steken aan goederenwagons, olievaten vullen voor op de lok te zetten, schouwerke spelen,...
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Steven schreef:tja paljas als je voor elke letter een cent zou willen dan vind ik da je overdrijft :(, da noem ik paardekleppen ophebben. kheb niets tegen het feit da je waar voor uw geld wil of omgekeerd. maar zoals je u nu uitdrukt vind ik het muggenzifterij. trouwens heb jij een contract, als jij statutair bediende bent wil ik wel is weten wa er voor u dan wel in uw contract staat? ik heb bij mijn aanstelling niets gekregen in de vorm als een arbeidscontract, wij hebben een statuut da in een bundel staat, ik ken dat ni 100% uit men hoofd jij blijkbaar dat van u wel?
Als je dat wil, kan ik u het volledige statuut opsturen...
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Raf schreef:
tb-DLC schreef: 1) Er is niks op papier voorzien voor deze mensen. Wat er met deze mensen gebeurt is wel duidelijk zeker.
Mag ik er nog dingen aan toevoegen:

- Als men medisch afgekeurd wordt, kan men "operator" worden.
Kort samengevat is men in deze functie het aanspreekpunt (of beter de pispaal) van iedereen, directie,Tb's,klanten,verkeersleiding,enzo... Men vraagt rijpaden aan, men maakt alle papparassen voor de TB. (of men doet een poging tot)

- de uren die men rijdt met een dienstauto worden betaald, maar tellen niet mee in de dienst van 9 uur.

- Remblokken steken aan goederenwagons, olievaten vullen voor op de lok te zetten, schouwerke spelen,...
Weeral dikke zever, er is geen zekerheid dat je dan operator kan/mag worden, er staat niks van op papier.
Remblokken steken en olievaten vullen is niet voor de tb, maar voor die van railservicened. En wat schouwerke spelen betrefd is enkel voor de tbs die dan ook schouwer zijnn deze zijn echter bijna allemaal al gaan lopen!
Plaats reactie