Pagina 8 van 31

Geplaatst: 09 mar 2006, 22:54
door Jonathan
Ja, wat moet anders die L-trein doen als we dat zouden doorvoeren deat er een IC rijdt op de athus meuselijn :?:

Geplaatst: 09 mar 2006, 23:00
door Steven
Jonathan schreef:Ja, wat moet anders die L-trein doen als we dat zouden doorvoeren deat er een IC rijdt op de athus meuselijn :?:
zijt is iets duidelijker?

Geplaatst: 10 mar 2006, 07:48
door bartolomew
een IR vanuit Brussel naar Dinant en zo verder naar Athus met een tweespanningsloc en enkele M4's (evt. deel Dinant-Athus) met twee-uurfrequentie

Geplaatst: 10 mar 2006, 17:46
door Jonathan
Steven schreef:
Jonathan schreef:Ja, wat moet anders die L-trein doen als we dat zouden doorvoeren deat er een IC rijdt op de athus meuselijn :?:
zijt is iets duidelijker?
Ze willen de reizigers uit de provincie Luxenburg een betere verbinding geven. Als we de trein die in Dinant terminus heeft laten verderrijden naar virton (vermis dat de athus meuselijn geëlectrificeerd is), zouden die reizigers een betere verbinding hebben naar de andere provincies. Al zou ik niet de IR n laten doorrijden.

Geplaatst: 10 mar 2006, 18:23
door bartolomew
de IC M is naar mijn mening een pure IR-verbinding, laat de IC naar Luxemburg maar wat minder stoppen en die naar Dinant wat meer

Geplaatst: 10 mar 2006, 18:30
door Jonathan
bartolomew schreef:de IC M is naar mijn mening een pure IR-verbinding, laat de IC naar Luxemburg maar wat minder stoppen en die naar Dinant wat meer
Maar daar zijn maar een paar mensen mee gedient :!:

Geplaatst: 10 mar 2006, 18:37
door Joeri
Of voorzie, naast de huidige IC J, een nieuwe vaste IC-dienst Brussel -Luxemburg, die alleen namur, libramont en Arlon bedient. Dus gewoon een uurdienst in plaats van 3 treinen nu.

Een IR Brussel - Dinant - Bertrix zie ik alleen zitten als men dan de huidige stopdienst aanpast, dus meer treinen tijdens de spits en tijdens de middag, en minder treinen daarbuiten. Alleen dan lijkt een dergelijke sneltrein mij zinvol, vermits zelfs de grotere stopplaatsen met moeite 200 reizigers/dag halen.

Geplaatst: 10 mar 2006, 19:16
door Bart
Joeri schreef:Of voorzie, naast de huidige IC J, een nieuwe vaste IC-dienst Brussel -Luxemburg, die alleen namur, libramont en Arlon bedient. Dus gewoon een uurdienst in plaats van 3 treinen nu.

Een IR Brussel - Dinant - Bertrix zie ik alleen zitten als men dan de huidige stopdienst aanpast, dus meer treinen tijdens de spits en tijdens de middag, en minder treinen daarbuiten. Alleen dan lijkt een dergelijke sneltrein mij zinvol, vermits zelfs de grotere stopplaatsen met moeite 200 reizigers/dag halen.
Ze zouden beter de IR Essen Dinant beperken tot Charleroi.
Het traject is veel te lang, vanaf die treinen Dinant als eindbestemming hebben ipv Jambes loopt het soms de spuigaten uit.

Geplaatst: 10 mar 2006, 19:20
door Jonathan
Ze zouden de IR k doen laten verderrijden. Hij is bijna parallel met de IR m in Charleroi-Sud.

Geplaatst: 11 mar 2006, 01:30
door overweg13
Bart schreef:
Joeri schreef:Of voorzie, naast de huidige IC J, een nieuwe vaste IC-dienst Brussel -Luxemburg, die alleen namur, libramont en Arlon bedient. Dus gewoon een uurdienst in plaats van 3 treinen nu.

Een IR Brussel - Dinant - Bertrix zie ik alleen zitten als men dan de huidige stopdienst aanpast, dus meer treinen tijdens de spits en tijdens de middag, en minder treinen daarbuiten. Alleen dan lijkt een dergelijke sneltrein mij zinvol, vermits zelfs de grotere stopplaatsen met moeite 200 reizigers/dag halen.
Ze zouden beter de IR Essen Dinant beperken tot Charleroi.
Het traject is veel te lang, vanaf die treinen Dinant als eindbestemming hebben ipv Jambes loopt het soms de spuigaten uit.
Hallo,

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het gedeelte Jambes - Dinant zo storingsgevoelig zou zijn. En wat die lange trajecten betreft: Duitsland, Frankrijk, Italië. daar zijn bijna uitsluitend lange trajecten. Ik denk dat Antwerpen en de NZV een veel nefastere invloed hebben dan de lijnen 25, 12, 124 en 130 samen. Maar daar zijn nu net veel reizigers, en die kun je dus moeilijk aan hun lot overlaten. Overigens is Oostende - Eupen nog langer, en dat is toch een vrij regelmatige verbinding. Kortom, ik geloof niet dat het de lengte van een traject is dat de vertragingsgevoeligheid bepaalt.

Geplaatst: 11 mar 2006, 01:32
door Shrek
als ze nu gewoon een L-treintje van virton langs athus naar Arlon laten rijden en daar een goede aansluiting geven is het ook opgelost :P

Geplaatst: 11 mar 2006, 12:19
door groentje
Dan laat je denk ik beter de huidige L-trein Libramont-Bertrix-Virton doorrijden (zoals ze nu al doen voor 2 ritten, geloof ik, anders staat die 41 toch maar bijna 2u niks te doen in Virton...)

Geplaatst: 11 mar 2006, 14:07
door Steven
idd de treinen maken geen extra vertraging tussen dinant en namur, de uurregeling is er zelfs breed zowel in jambes als lustin is er tijdens de week een stilstan voorzien van 1 volle minuut (jambes aankomst 20 vertrek 21 en in lustin is dat 29/30 in omgekeerde richting heb je da ook lustin 30/31 en jambes 39/40) in het weekend is er minder vrijheid op die dienstregeling namen dinant

Geplaatst: 11 mar 2006, 18:33
door Bert
Jonathan schreef:Het is maar een idee, hé. Welke nummers MS 96 zijn er wel tweespannig? Van 441 tot 490 en van 501 tot 525? Maar het probleem is dan weer, wat moet de L-trein doen? kan er zo geen klassiekse op dat 25 kV net? ze kunnen toch overzetten, dacht ik. Op de IR r doen ze dat toch ook :?:
De 441-490 is tweespannig :wink:

Geplaatst: 11 mar 2006, 18:47
door Steven
en klassiekjes hebben geen mogelijkheid om aangepast te worden tot 25 kv, ze zouden zowat heel da stel moeten opnieuw inrichten om die transfo een plaatske te geven, das te kostelijk