Werken bij DLC
Re: Werken bij DLC
Er zijn er net 2 geweest en normaliter gaat dat een serieus tijdje duren vooraleer er terug een sessie is. Kan tot een halfjaar zijn.klm schreef:wanneer is er nog een infovergadering bij DLC?
Niets mag je echter tegenhouden om zelf te informeren.
Ik zou zeggen proberen!trein_freak schreef:Tja da weet ik niet of ik bij dlc nog welkom ben, nog maar een goeie 3 maanden geleden afgemeld. En ja mijn motivatie druipt eraf, mijn huidige collega's zien da toch, alleen jammer da ze bij de nmbs da niet hebben gezien, of ni willen zien.
Een "NEE" heb je en een "JA" kan je krijgen. + Dan je jezelf later nooit verwijten van "Godv.... had ik toch maar geprobeerd;"
Heb nu mijn eerste praktijkstappen gezet en ik moet zeggen: "Mannnnneeeeeuuhhhh!!!! das geweldig wat ne kick da geeft +/-1600TON over de rails te vervoeren."

Iedereen de groetjes
raddafretep
welk diploma moet je bezitten voor bij DLC te gaan werken?
ik heb geen mechanica ofzo iets met motoren geleerd...
is dit vereist?
ik heb geen mechanica ofzo iets met motoren geleerd...
is dit vereist?
qua diploma zijn ze mijn gedacht niet zo veeleisend, een rijbewijs is wel heel belangrijk. Daardoor is mijn sollicitatie in januari niet doorgegaan.
Als diploma is idd een minimum van een technisch diploma vereist. Maar dat is niet alleen voor DLC(Crossrail) zo.
A2 mechanica of electro-mechanica of electronika of electriciteit of meet- en regeltechnieken.....
En dat rijbewijs is idd belangrijk.
Want je moet je dienst kunnen aanvangen waar je loc staat. En die staan her en der in vlaanderen dus ernaartoe geraken is de boodschap. ook midden in de nacht.
Af en toe gebruiken we taxi's maar dat doen we niet altijd.
Grtz raddafretep
A2 mechanica of electro-mechanica of electronika of electriciteit of meet- en regeltechnieken.....
Want je moet je dienst kunnen aanvangen waar je loc staat. En die staan her en der in vlaanderen dus ernaartoe geraken is de boodschap. ook midden in de nacht.
Grtz raddafretep
De NMBS werkt met taxi's maar als ik me niet vergis is de reden dat je een rijbewijs moet hebben bij DLC dat men een leaseauto voorziet voor de TB's.raddafretep schreef:Als diploma is idd een minimum van een technisch diploma vereist. Maar dat is niet alleen voor DLC(Crossrail) zo.
Grtz raddafretep
Hey Bibke,
Over de NMBS kan ik geen mededelingen geven maar bij ons, DLC, is het inderdaad zo dat wij moeten kunnen autorijden om op onze dienst te geraken met de dienstwagens, de Ford Tourneos. Bijvoorbeeld van het bureel(Deurne, luchthaven) tot Venlo.
Naargelang de beschikbaarheid van deze auto's kan het gebeuren dat we oftewel zelf rijden of met de taxi gaan.
Elke TB kan zo over heel Vlaanderen ingezet worden en kan zich er niet vanaf maken met:" Sorry maar ik heb geen rijbewijs, heb geen fiets, de bussen, treinen rijden nog niet zo vroeg,....etc".
Hij kan bijgevolg op zijn post geraken. Dit is de enige reden waarom men die eisen ivm rijbewijs stelt.
Die verplaatsingen gebeuren uiteraard in betaalde tijd. Dus vanaf dat je met een Tourneo of een taxi het kantoor verlaat tot je terug op het kantoor aankomt is betaalde tijd.
Dat je na het behalen van je certificaat van TB een Ford Focus(5 deurs of Clipper)krijgt staat hier echt los van.
mvg raddafretep
en
Over de NMBS kan ik geen mededelingen geven maar bij ons, DLC, is het inderdaad zo dat wij moeten kunnen autorijden om op onze dienst te geraken met de dienstwagens, de Ford Tourneos. Bijvoorbeeld van het bureel(Deurne, luchthaven) tot Venlo.
Naargelang de beschikbaarheid van deze auto's kan het gebeuren dat we oftewel zelf rijden of met de taxi gaan.
Elke TB kan zo over heel Vlaanderen ingezet worden en kan zich er niet vanaf maken met:" Sorry maar ik heb geen rijbewijs, heb geen fiets, de bussen, treinen rijden nog niet zo vroeg,....etc".
Hij kan bijgevolg op zijn post geraken. Dit is de enige reden waarom men die eisen ivm rijbewijs stelt.
Die verplaatsingen gebeuren uiteraard in betaalde tijd. Dus vanaf dat je met een Tourneo of een taxi het kantoor verlaat tot je terug op het kantoor aankomt is betaalde tijd.
Dat je na het behalen van je certificaat van TB een Ford Focus(5 deurs of Clipper)krijgt staat hier echt los van.
mvg raddafretep
en
Laat je niet tegenhouden om na het behalen van je rijbewijs toch terug te proberen.OMC schreef:qua diploma zijn ze mijn gedacht niet zo veeleisend, een rijbewijs is wel heel belangrijk. Daardoor is mijn sollicitatie in januari niet doorgegaan.
Bedankt voor de uitleg. Dat is inderdaad anders dan ik begrepen had.raddafretep schreef:Hey Bibke,
mvg raddafretep
enLaat je niet tegenhouden om na het behalen van je rijbewijs toch terug te proberen.OMC schreef:qua diploma zijn ze mijn gedacht niet zo veeleisend, een rijbewijs is wel heel belangrijk. Daardoor is mijn sollicitatie in januari niet doorgegaan.
Denk dat het als TB vooral moeilijk zal zijn om géén overuren te draaien...klm schreef:kan je bij DLC overuren maken? En hoeveel gemiddeld?
Bij een vervoerder als DLC kan je (als je dat wenst) normaal gezien gerust paar extra shiftjes draaien als je maar je nodige interval (rust tss 2 shiften) krijgt.
op de site van DLC staat
Bruto basisloon treinbestuurder
2.130 euro na de opleiding
2.350 euro na 3 jaar dienst
2.500 euro na 6 jaar dienst
hoeveel krijg je dan netto
awel das heel afhankelijk van je eigenste situatie:b-loc schreef:op de site van DLC staat
- getrouwd of niet
- kinderen ja? hoeveel 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - ... dat maakt eveneens verschil
- Echtgenote ten laste?
- en ja (en dit is geen grap) waar je woont.
- en nog andere zaken.
Ik heb het nu zelf ondervonden en dit klopt vrij nauwkeurig. Er zijn er waarschijnlijk nog andere ook.
Je kan klikken naar de volgende site en daar vul je de door jou gekende gegevens in.
Van Bruto naar netto.
En dit zal je +/- overhouden.
Btw ik heb geen aandelen in die site dus niet schieten op de pianist.

http://www.admb.be/evap/evap.m_bruto_ne ... _taal_cd=N
Let wel!!! Reken daar na het slagen van je testen en behalen van je certifikaat de auto bij (+/- 70 euro betaal je daarvoor eigen bijdrage per maand) + tankkaart(onbeperkt voor woon/werkverkeer en volledig privégebruik) met alles er op en eraan(verzekering, onderhoud,...).
dan kom je aan je volledige verdiensten.
Grtz raddafretep
Hoi daar,Speedy schreef:Denk dat het als TB vooral moeilijk zal zijn om géén overuren te draaien...klm schreef:kan je bij DLC overuren maken? En hoeveel gemiddeld?
Bij een vervoerder als DLC kan je (als je dat wenst) normaal gezien gerust paar extra shiftjes draaien als je maar je nodige interval (rust tss 2 shiften) krijgt.
ja dat kan zeker,
Momenteel wat minder want op korte tijd zijn er een heleboel TB's bijgekomen maar weldra met het rijden van nieuwe opdrachten voor DLC gaan de uren weer stromen en dan kan je zoals gezegd, rekening houdend qua rusttijd, zeker de nodige overuren maken.
Grtz raddafretep
Ook bij de nmbs maak je weleens overuren. In 95 procent van de gevallen is dit beperkt tot een halfuurtje of minder. Bij ons kun je bepaalde zaken eisen, aangezien er over alles een gedetailleerde reglementering bestaat. (bvb taxi vragen, uitslaap vragen) Op die manier valt het aantal overuren best mee bij de nmbs. Als je andere afspraken wil maken en ook kunnen nakomen niet onbelangrijk. Met andere woorden je zult nooit gepusht worden om over uw uren te gaan. Je bent namelijk uw eigen baas en je beslist zelf. Wil je uitslapen doen om meer te verdienen, vraag gewoon een ander depot aan waar men uitslapen doet. Wil je andere netten leren? Vraag een depot aan waar men naar het buitenland rijdt. Autorijden wordt bij de nmbs van u niet verwacht, je keert namelijk ofwel met een taxi terug, ofwel met reizigerstreinen. Zijn ook deze laatste niet betrouwbaar, dan kun je opnieuw een taxi eisen. Enz enz. Voor een leuk gezinsleven zit je bij nmbs zeker niet slecht.
hallo,
ik ben pas geslaagd voor mijn psychologisch onderzoek en kan normaal
in juli bij DLC in opleiding gaan.
Te gek
En Miljaarde ik denk dat NMBS als DLC voor en nadelen heeft.
Maar ik denk dat het bij dlc zeker niet slecht is, tja bij dlc
moet je misschien iets harder werken dan bij de nmbs.
En overuren maken dat kies je tenslotte overal zelf!!
Maar heb er geen problemen mee voor overuren te maken
gr
ik ben pas geslaagd voor mijn psychologisch onderzoek en kan normaal
in juli bij DLC in opleiding gaan.
Te gek

En Miljaarde ik denk dat NMBS als DLC voor en nadelen heeft.
Maar ik denk dat het bij dlc zeker niet slecht is, tja bij dlc
moet je misschien iets harder werken dan bij de nmbs.
En overuren maken dat kies je tenslotte overal zelf!!
Maar heb er geen problemen mee voor overuren te maken
gr