Neubaulocs
Simon , weet jij nog iets meer over deze locs ? De 403 001 en 403 002 zijn aan het testen , dat wel , maar een aantal onderdelen zijn gedemonteerd (vandalisme , een plaag in Italië !!ziemon schreef:de Italianen slaan een heel klein beetje terug.... de E403 001:
40 stuks zal Ansaldo bouwen van deze 3-systeem loks (15kV, 25kV, 3kV), eens kijken of ze binnen binnen een redelijke termijn betrouwbaar zijn!

Wat gaat er nu nog feitelijk van deze locs worden want er komt niet erg veel schot in ? Ik ben benieuwd .. Foto's hier :
http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... album=1108
[off-topic]Voor wie het afvraagt , onderaan in mijn signature staat een E403 , de eerste loc .. zelf aangepast van het tekeningetje voor de Traffic Screensaver , deze E403 zal ik eveneens binnenkort op de Traffic site releasen..[/off-topic]
weet er niet zo bijzonder meer over, maar een jaar of wat test periode is toch niet zo vreemd, zeker niet in Italie. De bouw van de machines en de uiteindelijke specificaties hebben wel al heel lang op zich laten wachten, vandaar dat het al zo lang lijkt te duren. De missende onderdelen die ik zo kan ontdekken zijn de sideskirts aan de voorzijde van de 002 toch, die kunnen wel eens verwijderd zijn voor testdoeleinden, of de lok moet nog aangepast worden in de fabriek (de 002 is namelijk spikslinternieuw zie ik aan de foto's, dus er is wel degelijk ontwikkeling). zie je ook wel bij andere nieuwe machines, zitten in de weg voor de extra bekabeling.
zelf verwacht ik in de nabije toekomst niet zoveel, de serie zal wel gebouwd worden, maar veel meer machines.... ze zijn waarschijnlijk een stuk duurder dan de standaard platforms zoals men die nu Bombardier in Vado Ligure kan bouwen... Het hangt of valt natuurlijk ook met het wel of niet succesvol afgeven van toelatingen voor het buitenland van de E403 en de wil om Ansaldo te ondersteunen als onafhankelijke locomotiefbouwer. Het getouwtrek met de 1216 (welke nu schijnbaar vanaf mei echt Italie in zal mogen....) speelt natuurlijk ook nog.
zelf verwacht ik in de nabije toekomst niet zoveel, de serie zal wel gebouwd worden, maar veel meer machines.... ze zijn waarschijnlijk een stuk duurder dan de standaard platforms zoals men die nu Bombardier in Vado Ligure kan bouwen... Het hangt of valt natuurlijk ook met het wel of niet succesvol afgeven van toelatingen voor het buitenland van de E403 en de wil om Ansaldo te ondersteunen als onafhankelijke locomotiefbouwer. Het getouwtrek met de 1216 (welke nu schijnbaar vanaf mei echt Italie in zal mogen....) speelt natuurlijk ook nog.
Testritten gedaan in Luxemburg (onder 25kV), het is namelijk hetzelfde type als de 1216 van de obb
zie http://www.rail.lu ->news 2007
zie http://www.rail.lu ->news 2007
-
Sorry, ziemon: slovenen (de inwoners van het meest westelijk deel van het voormalige joegoslavië; slowaken wonen in het oostelijk deel van het voormalige tjechoslowakije).ziemon schreef:dat was hij dus dan nog net. de lok komt recht uit de fabriek en alvorens geleverd te worden, is men naar luxembourg gereden. inmiddels rijdt de lok al voor de slovaken idd
groet, en m'n complimenten voor je mooie website!
Wim