Pagina 8 van 29

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 11:04
door Adler
Kristofke schreef: ivm de automaat, het zou handiger zijn omdat het geld rechtstreeks naar de NMBS gaat en niet via de NS moet gaan (via de NS automaat)
Ik zie niet in wat daar "handig" aan is.
Al die betalingen gebeuren toch elektronisch en er gebeurt nu toch ook al een betaling van de NS naar de NMBS en vice-versa.
Bovendien zal het merendeel van de betalingen aan zo een automaat gebeuren door Nederlanders, dan loopt het toch al via een Nederlandse bank.

Wat betreft die treinen naar Roosendaal, ik heb zopas vernomen uit zeer welingelichte bron, dat dit nieuws nog erg voorbarig is en er absoluut nog niets is beslist.
Die beslissingen hangen trouwens ook samen met andere besprekingen zoals over Breda en Den Haag.
Dat nieuws is trouwens niet nieuw, al in 2007 werd daar over gesproken.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 11:05
door Kristofke
tgoh seg wat is uw probleem? Waarom mag NMBS Mobility nu geen eigen ticketautomaat in Roosendaal zetten??

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 13:00
door AlexNL
Er wordt al jaren over gesproken, maar totnutoe is er nog niks gebeurd. Wat men in Nederland schrijft, is dat Roosendaal een schriftelijke toezegging van Eurlings heeft gehad... maar als men er in België nergens iets over vermeldt, lijkt me dat men in Nederland of te vroeg juicht, of dat de NMBS / verantwoordelijke Belgische partij er nog niet aan toe is om het mede te delen. Wat nou de meest waarschijnlijke optie is, blijft vooralsnog een gok.

Ik moet het evenzogoed nog zien dat men ook daadwerkelijk binnen een jaar de Benelux over de HSL laat rijden onder de Fyra-naam... er gaat zoveel mis bij HSA, en de reportage van KRO heeft daar niet bepaald aan meegeholpen. Er zijn nog steeds maar 2 V250-treinen en de Traxx'en vertonen nog steeds kuren op de HSL. Bijvoorbeeld een noodremming bij de kassen bij Zoetermeer, zonder dat daarvoor aanleiding is.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 15:49
door K V B
Kristofke schreef: In nederland zijn ze kampioen in het zeggen dat er een treindienst gaat rijden, terwijl er geen treinen zijn, ze doen het al jaren voor de HST ;)
Kunnen ze in België ook hoor. Zie maar de Brecht Shuttle...

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 16:43
door kika
Marianne schreef: [snip]

Er wordt hier gesproken over een Interregio trein, ben dan benieuwd welke trein ze daarmee bedoelen?

Groeten,
Marianne
Oude spoorboekje en naar de IR n Jambes-Essen gekeken?

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:23
door 260689
K V B schreef:
Kristofke schreef: In nederland zijn ze kampioen in het zeggen dat er een treindienst gaat rijden, terwijl er geen treinen zijn, ze doen het al jaren voor de HST ;)
Kunnen ze in België ook hoor. Zie maar de Brecht Shuttle...
Brecht Shuttle is 1 van de treinen die het meest op tijd rijd en betrouwbaar is.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:43
door pietje
260689 schreef: Brecht Shuttle is 1 van de treinen die het meest op tijd rijd en betrouwbaar is.
Sinds hij rijdt wel, maar hij is met 2 jaar vertraging beginnen rijden, haal dat maar eens in.
Trouwens met zo'n dienstregeling zou het maar zielig zijn om te laat te komen he?

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:45
door Robin
geregeld moet die blijkbaar wachten tot de IC van essen in antwerpen-centraal is tot als die kan vertrekken,dit omdat de shuttle het hoofdspoor moet kruisen.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:51
door AlexNL
260689 schreef:Brecht Shuttle is 1 van de treinen die het meest op tijd rijd en betrouwbaar is.
Ja, maar dat is ook niet zo moeilijk. Een baan waarvan minstens 75% dedicated is, die 1x per uur rijdt en ook het station niet hoeft te delen met andere treinen. Het zou erg zijn als díe trein vaak vertraging zou hebben...

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 08 dec 2009, 09:37
door ReisThijs
kika schreef:
Marianne schreef: [snip]

Er wordt hier gesproken over een Interregio trein, ben dan benieuwd welke trein ze daarmee bedoelen?

Groeten,
Marianne
Oude spoorboekje en naar de IR n Jambes-Essen gekeken?
Dit plan leeft al jaren (in Nederland) en is dus bedacht toen dat spoorboekje nog nieuw was. En toen er dus nog geen dubbeldekkers reden, waardoor het plan veel minder praktische bezwaren had.

Het feit dat de NMBS dit ondertussen een IC noemt (al is de dienstregeling tussen Essen en Antwerpen weinig anders) is bij de Nederlandse politici/journalisten blijkbaar nog niet bekend. Het maakt ook weinig verschil eigenlijk hoe de verbinding precies heet, zolang duidelijk is waar het om gaat.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 08 dec 2009, 10:05
door pietje
Maar de IC Charleroi-Essen rijdt toch met M6 dacht ik?
Kan M6 rijden onder 1.5 kV?
Het is niet alleen de loc die op het andere net moet kunnen rijden, maar ook de rijtuigen, die de juiste spanning nodig hebben voor op hun omvormers.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 08 dec 2009, 10:08
door peejee2
M6 heeft geen tractie gedeelte en is steeds afhankelijk van een loc voor zijn tractie. Daarom staat er ook een type 13 midden tussen de Brecht-shuttle, voor de tractie
Het gabarit is eigenlijk de spelbreker voor de M6 in NL

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 08 dec 2009, 10:14
door kika
ReisThijs schreef:
kika schreef:
Marianne schreef: [snip]

Er wordt hier gesproken over een Interregio trein, ben dan benieuwd welke trein ze daarmee bedoelen?

Groeten,
Marianne
Oude spoorboekje en naar de IR n Jambes-Essen gekeken?
Dit plan leeft al jaren (in Nederland) en is dus bedacht toen dat spoorboekje nog nieuw was. En toen er dus nog geen dubbeldekkers reden, waardoor het plan veel minder praktische bezwaren had.

Het feit dat de NMBS dit ondertussen een IC noemt (al is de dienstregeling tussen Essen en Antwerpen weinig anders) is bij de Nederlandse politici/journalisten blijkbaar nog niet bekend. Het maakt ook weinig verschil eigenlijk hoe de verbinding precies heet, zolang duidelijk is waar het om gaat.
Nou nou, het is al vaker (her)bedacht, zo zou je net zo goed kunnen zeggen dat het de IR n was die tot Dinant reed, van een nog ietsje ouder spoorboekje. Maar het ging toch echt om een verlenging van de IC tot Essen en het beperken van de IR tot de Middenstatie (wegens grotere capaciteit op deze rijtuigen en moderner). Dus 'ondertussen een IC noemt,' lijkt me niet helemaal juist?

Waarschijnlijk valt het het beste te interpreteren als een trein die minder vaak stopt als de stoptrein en tegelijkertijd beseffen dat een echte IC ter vervanging van de Benelux wat teveel is gevraagd. En of 'ie nou tot Brussel Zuid of Dinant rijdt is slechts relevant voor een zeer kleine minderheid van de reizigers. En dat lijkt me ook voldoende duidelijk, een precieze invulling van de dienstregeling lijkt me niet op zijn plaats zolang er nog praktische bezwaren zijn als het omgrenzingsprofiel.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 08 dec 2009, 12:51
door dentheo
Robin schreef:geregeld moet die blijkbaar wachten tot de IC van essen in antwerpen-centraal is tot als die kan vertrekken,dit omdat de shuttle het hoofdspoor moet kruisen.
Eigenaardig want die kruisen normaal rond Luchtbal... Dan is de IC te vroeg of de Brecht te laat ???

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 08 dec 2009, 13:08
door 260689
peejee2 schreef:M6 heeft geen tractie gedeelte en is steeds afhankelijk van een loc voor zijn tractie. Daarom staat er ook een type 13 midden tussen de Brecht-shuttle, voor de tractie
Het gabarit is eigenlijk de spelbreker voor de M6 in NL
Dit van de Brecht Shuttle heeft een andere reden.
MS800 rijd ook naar Roosendaal dus voor loc's is dit geen probleem. Grensoverschrijdingsverkeer zijn er altijd uitzonderingen geweest.