Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Er worden nu zelfs veranderingen doorgevoerd enkele weken nadat de dienstregeling in voege is gegaan. Omdat er pas zo laat protest kon tegen komen. Hoe vroeger alles bekend is, hoe sneller men kan inspelen op kritiek.
Het is een feit dat het weekend belangrijke wijzigingen ondergaat: In juni2009 omwille van de wijzigende werfzones op L25, in september omwille van werken op L12 met grote gevolgen, ook voor L25, en in december opnieuw.Nekvin schreef:tussen mechelen (antwerpen) en vilvoorde (brussel) wordt het in het weekend een farce. L trein reeks 32xx rijdt nu maar FM-FBMZ om u19 en IC trein FN-FCR rijdt nog steeds volledig maar om u09. Dus vanaf u19 tot u09+1 is er geen enkele trein voor mensen van vilvoorde richting brussel en bij mijn weten gaat de benelux niet stoppen. Ook voor mensen van FN naar FM-FBMZ is er een trein minder per uur in een toch al niet te uitgebreide dienstregeling op een van de drukste, zo niet de drukste lijn van het land.
De mensen van bureau beweging zouden beter eerst eens buiten hun bureau komen voor ze zoiets opmaken
Maar als je het verhaal niet kent, zwijg dan liever, of vertel het niet alsof het de waarheid is.
Vilvoorde hoeft zeker niet te klagen in december, daar er een trein bijkomt in het weekend: richting Brussel, een IC om u11, nieuwe IR om u44 en L om u18 (pak me niet op minuten, zie m'n vorige post)
En die laatste opmerking is ongepast

1) 'bureau beweging' is Infrabel en heeft niets te zien met opmaak van het aanbod maar ik veronderstel dat je eigenlijk ons bureau 'Planning' bedoelde
2) wij kennen zeer goed de situatie op het terrein (en ik persoonlijk mag er elke dag van genieten als pendelaar Antwerpen-Brussel)
3) er is een groot verschil tussen wat we zouden WILLEN en wat we KUNNEN doen. ALLE wijzigingen (juni, september en december2009) zijn het gevolg van beperkingen opgelegd door Infrabel (werken, werken en nog eens werken)
spoorwegrealist
Ik neem aan dat jullie ervoor zorgen dat dat alles netjes in Hafas komt ???stefanic schreef: Het is een feit dat het weekend belangrijke wijzigingen ondergaat: In juni2009 omwille van de wijzigende werfzones op L25, in september omwille van werken op L12 met grote gevolgen, ook voor L25, en in december opnieuw.
Dat er werken nodig zijn ok, so be it, maar de gevolgen niet duidelijk communiceren dat zou pas verkeerd zijn ....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Neen. De link tussen de toepassing Roman (van Toegang-Net) dat de basis is van het treinaanbod en dienstregelingen en Hafas/Ari is 'automatisch'.dentheo schreef:Ik neem aan dat jullie ervoor zorgen dat dat alles netjes in Hafas komt ???
Dat er werken nodig zijn ok, so be it, maar de gevolgen niet duidelijk communiceren dat zou pas verkeerd zijn ....
Wat wel via 'controle door onze dienst' gaat is de spoorboek en de communicatie rond de dienstregelingwijzigingen en de redenen ervan.
spoorwegrealist
stefanic schreef:Neen. De link tussen de toepassing Roman (van Toegang-Net) dat de basis is van het treinaanbod en dienstregelingen en Hafas/Ari is 'automatisch'.dentheo schreef:Ik neem aan dat jullie ervoor zorgen dat dat alles netjes in Hafas komt ???
Wat wel via 'controle door onze dienst' gaat is de spoorboek en de communicatie rond de dienstregelingwijzigingen en de redenen ervan.
Conclusie "jullie" zorgen er niet voor, maar het zou in orde moeten komen ...

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
TreSki rijdt ongeveer zoals in het vorige seizoen, zie http://alg-voorw.b-rail.be/insite_nl/fi ... 300e5&ta=f
Stefan,stefanic schreef:Neen. De link tussen de toepassing Roman (van Toegang-Net) dat de basis is van het treinaanbod en dienstregelingen en Hafas/Ari is 'automatisch'.dentheo schreef:Ik neem aan dat jullie ervoor zorgen dat dat alles netjes in Hafas komt ???
Ik ben even gaan kijken op Hafas op een zaterdag in September.
Omdat jullie de kruising van de stoptreinen niet kunnen hebben tijdens de werken, wordt de stoptrein een haf uur vooruit geschoven, ok.
Wanneer ik echter de vertrektabel voor Kalmthout opvraag blijven er echter enkele gewone stoptreinen tussendoor rijden, dat lijkt mij een foutje...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Daarvoor heeft men bij de SBB zelfs een heuse website: www.fahrplanentwurf.ch. In April gaat daar telkens de nieuwe dienstregeling online, en kan je ongeveer twee maand lang via een formulier commentaar leveren.groentje schreef:Er worden nu zelfs veranderingen doorgevoerd enkele weken nadat de dienstregeling in voege is gegaan. Omdat er pas zo laat protest kon tegen komen. Hoe vroeger alles bekend is, hoe sneller men kan inspelen op kritiek.
Ik las op het TTB forum dat de nieuwe L treinserie Leuven-Ottignies zou aankomen om .02 in Leuven. Naast het feit dat deze treinserie compleet zinloos is (buiten dan voor het keren) en de overwegen in o.a. Heverlee nog verder zal overbelasten (vooral die op de Naamsesteenweg veroorzaakt soms zeer lange files) vraag ik me af waarom ook hier een slechte aansluiting (ik zeg ook omdat ik verwijs naar de CR's naar Brussel) wordt gecreerd met treinen naar Antwerpen, Brussel, het westen van het land... Kunnen deze bestuurders dan nergens anders ingezet worden. Echt zeer vreemd vind ik dit.
Aanpassingen die door ToegangNet worden ingevoerd en 'bevestigd' gaan 1 of 2 dagen later in productie (dus ook op internet consulteerbaar voor iedereen). Zie bv. ook de aanpassingen naar aanleiding van de brand in Herentals. Voor je gaat zoeken...: voor de wijzigingen van december is dit NIET het geval!dentheo schreef: Stefan,
Ik ben even gaan kijken op Hafas op een zaterdag in September.
Omdat jullie de kruising van de stoptreinen niet kunnen hebben tijdens de werken, wordt de stoptrein een haf uur vooruit geschoven, ok.
Wanneer ik echter de vertrektabel voor Kalmthout opvraag blijven er echter enkele gewone stoptreinen tussendoor rijden, dat lijkt mij een foutje...
Gevolg is ook dat als voor bepaalde aanpassingen veel werk nodig is (en het is voor iedereen verlofperiode dus soms gaat het niet zo snel) bepaalde aangepaste treinen al live gaan terwijl andere nog volgens de oude regeling ingegeven staan, daar elke trein individueel dient aangepast (dus niet één standaardkadans aanpassen en alle treinen van de reeks zijn in orde).
Er komt trouwens een bijkomende editie van een gedeeltelijke spoorboek (L12/25/53b) die weldra beschikbaar komt, gezien de zeer grote wijzigingen voor het weekendaanbod op deze lijnen vanaf september.
Voor wat betreft Kalmthout (en de andere stations op L12) tijdens het weekend:
De stoptrein krijgt een
-UURfrequentie zaterdagvoormiddag tot 12u (hier dacht jij misschien aan dat 'foutje')
-2UURfrequentie op zaterdag na 12u en zondag (de hele dag)
Omdat de werken al het eerste weekend van september starten zal deze regeling trouwens ook al op 5/6 sept van kracht zijn (de nieuwe dienst gaat eigenlijk maar in vanaf maandag 7 september).
spoorwegrealist
Maar rijdt hij onder die uurfrequentie ook al een half uur vroeger (of laterstefanic schreef:
Voor wat betreft Kalmthout (en de andere stations op L12) tijdens het weekend:
De stoptrein krijgt een
-UURfrequentie zaterdagvoormiddag tot 12u (hier dacht jij misschien aan dat 'foutje')
-2UURfrequentie op zaterdag na 12u en zondag (de hele dag)
Omdat de werken al het eerste weekend van september starten zal deze regeling trouwens ook al op 5/6 sept van kracht zijn (de nieuwe dienst gaat eigenlijk maar in vanaf maandag 7 september).

Van dat 5/6 sept tov 7 was er wel iets te zien, maar dan moest je de tabel voor de week op vragen...dat was nog een soepke.
Ik zal het morgen nog eens proberen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
die nieuwe L trein komt er omdat er heden regelmatig problemen zijn met het keren in leuven van de huidige L trein. Hierdoor kan het materiaal in de ene rijrichting de L trein rijden van relatie XX en in de andere rijrichting de relatie YY.calabria schreef:Ik las op het TTB forum dat de nieuwe L treinserie Leuven-Ottignies zou aankomen om .02 in Leuven. Naast het feit dat deze treinserie compleet zinloos is (buiten dan voor het keren) en de overwegen in o.a. Heverlee nog verder zal overbelasten (vooral die op de Naamsesteenweg veroorzaakt soms zeer lange files) vraag ik me af waarom ook hier een slechte aansluiting (ik zeg ook omdat ik verwijs naar de CR's naar Brussel) wordt gecreerd met treinen naar Antwerpen, Brussel, het westen van het land... Kunnen deze bestuurders dan nergens anders ingezet worden. Echt zeer vreemd vind ik dit.
Eerder volgens mij omdat de dienst "Toegang Netwerk" de kering van 6 minuten niet meer accepteert. Overigens was het vroeger 8 minuten in Leuven, met dezelfde tijden als nu in Ottignies. Iets wat op een treindienst als deze naar mijn mening gewoon moet kunnen. Maar als het per se 10 minuten moet worden, dan zou ik als exploitant ervoor zorgen dat ik dat z.s.m. kan halen, bv. door materieel dat sneller optrekt of op een verhoging van de snelheid op lijn 139 aandringen.Steven schreef:die nieuwe L trein komt er omdat er heden regelmatig problemen zijn met het keren in leuven van de huidige L trein.
Groetjes,
Rian
die verhoging (tot 100 km/u) is voorzien, maar dan moeten eerste alle seinen en overwegen aangepast worden. Daar is men heden toch mee bezig.
De kering van 6 minuten loopt geregeld verkeerd heden. Geregeld is de aankomst met 2 minuten vertraagd. Gevolg is dat de trein dus ook weer vertrekt met 1 minuut.
De kering van 6 minuten loopt geregeld verkeerd heden. Geregeld is de aankomst met 2 minuten vertraagd. Gevolg is dat de trein dus ook weer vertrekt met 1 minuut.
Inderdaad, meestal is de vertraging zelfs groter dan 2 minuten, maar het moet toch mogelijk zijn om een betere oplossing voor te vinden dan heel de dag de frequentie te verdubbelen (wat op deze lijn, je moet maar eens komen kijken, compleet nutteloos is). Ze zouden zich beter wat haasten met de snelheidsverhoging en het keringsprobleem zo oplossen.