Dat lijkt mij niet de veranderde aansluiting in Herentals... wel eind verder..
Ja, Bibke heeft het over de strook tussen de E313 en het albertkanaal vanaf de huidige industriezone "Langvoort"(Nike + containerterminal) en de N141.
De onteigeningen gaan over de Sluisstraat en de bewoners weten dit al meer dan 10 jaar, maar in tussentijd zijn er toch huizen bijgebouwd.
Ik ken iemand die in een andere zone woont (waar her nog minder ver gevorderd is) en die hoopt om nog een zaak te starten om zo de prijs op te drijven, het is hem zo aaangeraden.
Inderdaad verwarrend, ik heb het in dit topic, én over het begin én over het einde van de lijn gehad.
Wat betreft de aansluiting in Herentals zijn volgens mij geen onteigingen nodig of misschien slechts een klein stuk.
En euh, we zijn aan het afdwalen van het onderwerp . En ik speel er een grote rol in .
Bibke schreef:
En euh, we zijn aan het afdwalen van het onderwerp . En ik speel er een grote rol in .
Het zal ons wel vergeven worden, we waren ons enkel aan het bezighouden terwijl Infrabel bezig is met de werken om de treintjes terug te laten rijden.
En om het brugje compleet te maken: hoe zit het daarmee eigenlijk? Is dat "noodseinhuis" al in opbouw of afgewerkt?
Is er al een plan voor een definitieve oplossing?
Is 1 september haalbaar voor de pendeltreinen van/naar Turnhout
tja momenteel blijft blijkbaar alles ingesteld als zijnde een station in volle baan zonder wissels. zodoende staan de seinen gewoon open zodra dat kan (niet op groen maar op twee gele).
Steven schreef:tja momenteel blijft blijkbaar alles ingesteld als zijnde een station in volle baan zonder wissels. zodoende staan de seinen gewoon open zodra dat kan (niet op groen maar op twee gele).
Ja, men mist een derde spoor voor Turnhout over het bruggetje... (is toch pas vernieuwd ? was dat een paar jaren geleden niet ingezakt ?)
Zelfs een derde spoor is niet mogelijk, als je wissels gaat klauwen en je komt maar toe op twee sporen dan nog lukt dat niet zonder een wissel steeds manueel te gaan verleggen.
Steven schreef:Zelfs een derde spoor is niet mogelijk, als je wissels gaat klauwen en je komt maar toe op twee sporen dan nog lukt dat niet zonder een wissel steeds manueel te gaan verleggen.
Dat bedoelde ik, mijn "derde" spoor zou over het bruggetje en de overweg moeten lopen, dan kan Turnhout het station binnenkomen op een perronspoor en "pendelen" alles zonder op de hoofdsporen te komen ...
Steven schreef:Zelfs een derde spoor is niet mogelijk, als je wissels gaat klauwen en je komt maar toe op twee sporen dan nog lukt dat niet zonder een wissel steeds manueel te gaan verleggen.
Dat bedoelde ik, mijn "derde" spoor zou over het bruggetje en de overweg moeten lopen, dan kan Turnhout het station binnenkomen op een perronspoor en "pendelen" alles zonder op de hoofdsporen te komen ...
Het grootste probleem is gewoon dat de lijn naar Turnhout enkelsporig is en dat betekent dat de aankondigingszones voor de overwegen gedraaid moeten kunnen worden naargelang de rijrichting. En daarvoor heb je een werkend seinhuis nodig... Als je nu zou willen pendelen betekent dat immers dat je in één richting aan alle overwegen moet stoppen en op zicht verder rijden (SF05) wat zeker niet gewaardeerd zou worden door de reizigers - en nog minder door de omwonenden.
Laat staan door de treinbestuurder die ze moet uitvoeren. Ik kan u zeggen bij eentje neem je vrede maar niet met een volledige lijn aan overwegen hoor.
Zou het niet mogelijk zijn om "tijdelijk" aan iedere overweg een infrabel-mannetje met walkietalkie kunnen zetten die dan handmatig de bareel laat zakken ?
Natuurlijk is dat mogelijk, maar dat kost geld!...
Zelfs met handmatige bediening help je niets sneller vooruitgaan + er is geen kering mogelijk, de treinen blijven dus aan SF05 die overwegen nemen in 1 richting. Er is altijd controle in de ingestelde rijrichting. Wegens geen werkend seinhuis kan dat dus niet veranderd worden. Als je de rijrichting niet kan veranderen gaan die overwegen vanzelf toe met het laatste contact dat er juist voor ligt. Maar om die reden blijven die treinen SF05 toepassen en kan je onmogelijk een degelijke commerciële snelheid halen. De bussen gaan het al die tijd sneller doen.
Trammist schreef:Zou het niet mogelijk zijn om "tijdelijk" aan iedere overweg een infrabel-mannetje met walkietalkie kunnen zetten die dan handmatig de bareel laat zakken ?
Natuurlijk is dat mogelijk, maar dat kost geld!...
Een walkie-talkie is op zich niet betrouwbaar genoeg, je moet nog altijd tijdig kunnen signaleren aan de TB, dus dan moet er een mannetje staan aan de overweg, eentje enkele honderden meters langs weerszijden en zo blijf je bezig...
Dat men dit niet gaat doen voor weken aan een stuk kan ik mij nog inbeelden, daar heb je honderden mensen voor nodig om dit 7/7 bijna 24/24 vol te houden.
Misschien toch maar wachten op een tijdelijk seinhuis en dan ASAP op EBP
dentheo schreef:
Het grootste probleem is gewoon dat de lijn naar Turnhout enkelsporig is en dat betekent dat de aankondigingszones voor de overwegen gedraaid moeten kunnen worden naargelang de rijrichting. En daarvoor heb je een werkend seinhuis nodig... Als je nu zou willen pendelen betekent dat immers dat je in één richting aan alle overwegen moet stoppen en op zicht verder rijden (SF05) wat zeker niet gewaardeerd zou worden door de reizigers - en nog minder door de omwonenden.
Klopt, ik had alleen aan de wissels en rijpaden gedacht.
De treindienst rond Herentals zal niet genormaliseerd zijn tot september 2010 (jaja 2010!)
De huidige situatie zal nog tot eind deze maand behouden blijven, met mogelijk een optimalisatie vanaf nu maandag.
Volgende verdere evolutie wordt -onder voorbehoud...- verwacht :
-Vanaf eind augustus zal er een pendel kunnen rijden tussen Turnhout en Herentals met overstapmogelijkheid te Herentals op IRe (met overstap op IC-R in Lier) -> wissel vertakking L15-L29 terug functioneel (en L29 zelf)
-Vanaf eind september zou de IC-R terug kunnen rijden tot Turnhout en mogelijk de IRg (beide in beide richtingen in Herentals via spoor 2). -> wissels uitrit Herentals naar Lier zijn dan terug functioneel waardoor de IC-R van spoor-2 in Herentals naar normaalspoor kan richting Lier.
-Vanaf oktober zou, in 2 fases, spoor 3 terug beschikbaar komen (wissels beide zijden spoor 3 terug functioneel) en vanaf dan tot volgend jaar september zou dan met een vaste treindienst gereden worden (opname in de spoorboek van december).