Pagina 8 van 8
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 12 mar 2011, 14:30
door Kristofke
Ik schrok mij van de week ook een bult toen ik in de IC naar Brussel zat vanuit Antwerpen toen de SIV's werkte.
Echter de schermen aan de buitenkant zijn blijkbaar zolang buiten dienst geweest dat velen stuk zijn van de weersomstandigheden of zo
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 12 mar 2011, 16:11
door Asterix
Kristofke schreef:Echter de schermen aan de buitenkant zijn blijkbaar zolang buiten dienst geweest dat velen stuk zijn van de weersomstandigheden of zo
Inderdaad, die zien er vaak uit alsof ze enkele jaren in een aquarium hebben gelegen.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 12 mar 2011, 16:20
door Steven
Vermoedelijk zijn die dichtingsrubbers niet van de beste kwaliteit, bij de breaks en cityrail ms zitten die volledig achter een raam aan de binnenkant hopelijk heeft dat een beter effect.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 12 mar 2011, 16:31
door bobke
Ook heeft elk rijtuig nu een nummer. En dat nummer komt af en toe te voorschijn op de displays zowel buiten als binnen. Ik had eerst niet door wat dat betekende. Er stond in het rijtuig waar ik in zat "11". En zo in brugge werd er dan afgeroepen, de eerste vijf rijtuigen met nummers 10,11,12,13,14 rijden naar knokke en nr ... naar Blankenberge. en ik zo in mezelf; euh??? nummers? die rijtuigen hebben toch geen nummers (zoals bv de MS96), maar een beetje later had ik het dus door dat de nummers digitaal getoond worden.

Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 12 mar 2011, 17:46
door AlexNL
Foto van werkende displays?

Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 12 mar 2011, 20:37
door KB
bobke schreef:Ook heeft elk rijtuig nu een nummer. En dat nummer komt af en toe te voorschijn op de displays zowel buiten als binnen. Ik had eerst niet door wat dat betekende. Er stond in het rijtuig waar ik in zat "11". En zo in brugge werd er dan afgeroepen, de eerste vijf rijtuigen met nummers 10,11,12,13,14 rijden naar knokke en nr ... naar Blankenberge. en ik zo in mezelf; euh??? nummers? die rijtuigen hebben toch geen nummers (zoals bv de MS96), maar een beetje later had ik het dus door dat de nummers digitaal getoond worden.

Zo nieuw is dat niet, "vroeger" hebben ze zo ook al rondgereden.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 13 mar 2011, 20:41
door bobke
Toen ik vanavond na gent (van heist) ging, wast het weer ferm druk. Reden: de voorste twee of drie rijtuigen waren gesloten. Toen de trein aankwam in heist reed het veel verder dan normaal. Ik dan maar vlug naar de voorkant van de trein gaan. (en de twee achterste stonden voor het perron, wat dus normaal nooit gebeurd) en ja die rijtuigen gingen niet open. de conducteur fluitte dan op zen fluitje en begon naar ons te wenken, da we vanachter moesten opstappen. Ik vroeg hoe het komt en die man zei , dat er iemand had gekotst op de trein en dat de stank in die rijtuigen niet te dragen was, om daar te zitten
Alleen de communicatie verliep blijkbaar weer niet goed. De TB zei dat hij gebeld had, om te melden dat de voorste rijtuigen niet open gaan en heeft gevraagd om dit om te roepen in het station (Heist), wat dus niet is gebeurd. De TB vroeg het aan mij of ze het hadden omgeroepen en vond het raar dat ze het niet hadden gedaan (hij zei, ik had daar nu voor speciaal gebeld...)
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 17 jun 2011, 21:47
door bobke
Vraagje, is de productie van de M6 rijtuigen ondertussen al op zijn einde gelopen of is Bombardier nog altijd bezig? Ik dacht dat 2011 het laatste jaar was voor de productie ervan.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 18 jun 2011, 00:53
door calabria
bobke schreef:Vraagje, is de productie van de M6 rijtuigen ondertussen al op zijn einde gelopen of is Bombardier nog altijd bezig? Ik dacht dat 2011 het laatste jaar was voor de productie ervan.
Mogelijk is de productie afgelopen: er staat namelijk voor het eerst geen trein 'in opbouw' meer in de bundel in Brugge (de laatste jaren stonden er altijd een aantal spliksplinternieuwe M6'en bij elkaar. Het kan natuurlijk ook dat ze juist weg waren toen ik er passeerde.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 18 jun 2011, 02:15
door Peche
bobke schreef:Vraagje, is de productie van de M6 rijtuigen ondertussen al op zijn einde gelopen of is Bombardier nog altijd bezig? Ik dacht dat 2011 het laatste jaar was voor de productie ervan.
Ja de productie is al ongeveer een maand stopgezet.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 18 jun 2011, 13:56
door wbrm
Bombardier Brugge kan met de Desiro's beginnen.
En met de MIVB trams natuurlijk, als ze daar al niet mee bezig zijn.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 18 jun 2011, 14:19
door Steve
wbrm schreef:Bombardier Brugge kan met de Desiro's beginnen.
En met de MIVB trams natuurlijk, als ze daar al niet mee bezig zijn.
Dat is al verschillende jaren bezig en is nooit echt gestopt. Ze zullen er nog wel een jaar of 2-3 zoet mee zijn bij Bombardier.